Ik heb er zelf nooit eerder van gehoord, maar ik vroeg me af wie er ervaring heeft met het endometriose dieet. Zelf ben ik in juli 2016 hieraan geopereerd, alleen heb sinds een aantal maanden weer dagelijks een soort van menstruatiepijn. Ook is onze kinderwens nog steeds niet uitgekomen.
Ik heb zojuist ook in je andere topic gereageerd. Ik heb er positieve ervaringen mee. Sinds twee jaar volg ik het dieet: geen suiker, rood vlees, gluten en zo min mogelijk lactose. Ik had sowieso vaak last van mijn darmen en maag en dat was toen ook gelijk opgelost. Het is even een aanpassing, maar het resultaat mag er zijn en nu ook helemaal gewend aan de voeding. Mijn menstruaties zijn een stuk minder heftig en ik hoef geen pijnstillers meer te nemen. Ik hou me niet zo streng meer aan het dieet als in het begin. Af en toe wel suiker en lactose. Rood vlees en gluten mijdt ik nog wel. Er is een goede site over, volgens mij endometriosedieet.nl. Staat veel informatie over voeding op en wat dit doet met de endometriose en ook handige tips qua supplementen.