Beste dames. Ik zit met een aantal vragen en hoop dat jullie die kunnen beandworden. Misschien zelfs ook vragen waar een ander iets aan heeft. 1- Gaat het hcg hormoon al zakken waneer het kindje overleden is. Of waneer je baarmoeder leeg is. 2- Waneer is het hcg hormoon uit je lichaam? 3- Waneer kun je weer gaan testen met ovulatiestiks? 4- Hoelang wachten, voor je sex kan hebben na een mk of een curretage? 5- Waneer weer kussen voor een kindje, zodra je niet meer bloed, of waneer je een eerste menstruatie heb gehad. Bij iedereen is het waarschijnlijk anders, toch ben ik nieuwschierig of alle andworden een beetje te vergelijken zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties. Hoopelijk hebben meer mensen iets aan de andworden die jullie geven. En kunnen we het een beetje vergelijken. Groetjes Jacky
Ik heb vandaag een zwangeschaps test gedaan om te kijken of mijn hcg weg is, mijn 2 de urine van de dag. en deze was negatief. dus ik geloof dat ik er van kan uit gaan dat mijn hcg uit mijn lichaam is. dit is 7 dagen na een curretage en ongeveer 21 dagen na overleiden van het kindje.
1- Gaat het hcg hormoon al zakken waneer het kindje overleden is. Of waneer je baarmoeder leeg is. -Als het kindje overleden is denk ik. Want bij vroege miskramen hebben sommige vrouwen een lichter wordende test. 2- Waneer is het hcg hormoon uit je lichaam? -Verschilt per persoon 3- Waneer kun je weer gaan testen met ovulatiestiks? -Eerst wachten op een negatieve zwangerschapstest. En dan begin je ongeveer 2 weken na het verlies van het vruchtje. Bij mijn 2e miskraam kon ik de eerste ronde geen eisprong vinden. De ronde erna wel weer een eisprong. 4- Hoelang wachten, voor je sex kan hebben na een mk of een curretage? -Zodra het vloeien gestopt is. 5- Waneer weer klussen voor een kindje, zodra je niet meer bloed, of waneer je een eerste menstruatie heb gehad. - Wij gingen gelijk weer klussen toen het vloeien gestopt was, mocht ook van de vk. Als je lichaam er nog niet klaar voor is wordt je ook niet zwanger. Het kan zijn dat je lijf eerst moet ontzwangeren. Zolang als je zwanger bent geweest, zolang moet je ook ontzwangeren. Je kan in de periode erna ook best last krijgen van je hormonen.
1- Gaat het hcg hormoon al zakken waneer het kindje overleden is. Of waneer je baarmoeder leeg is. Pas als het vruchtje helemaal uit je lichaam is 2- Waneer is het hcg hormoon uit je lichaam? Dit verschilt per mens, maar vanaf je eerstvolgende menstruatie is veilig om te zeggen 3- Waneer kun je weer gaan testen met ovulatiestiks? Wacht je eerste menstruatie eerst af en dan kun je na 10 dagen beginnen met het meten van je eisprong via de ovulatietesten 4- Hoelang wachten, voor je sex kan hebben na een mk of een curretage? In principe kan dit (volgens mij) zodra je dit zelf weer prettig vind. Ik weet zelf wel dat ik een week na de ingreep wel pijn nog had bij het klaarkomen (zelfs zonder gemeenschap) 5- Waneer weer kussen voor een kindje, zodra je niet meer bloed, of waneer je een eerste menstruatie heb gehad. Wacht je eerste menstruatie na de ingreep weer af, want als je direct weer zwanger raakt is de kans op een miskraam groter. Hoe groot de kinderwens ook is, zou ik zelf het risico niet nemen. Heb het ook niet gedaan, we hebben eerst de eerste menstruatie weer afgewacht op doktersadvies. Succes!
Heb zelf trouwens geen curettages maar spontane miskramen gehad, dus weet niet hoe het is na een curettage....
Hoihoi, Elke miskraam is anders, maar dit is mijn ervaring, zes weken na de miskraam nog steeds Hcg in mijn bloed en maar liefst een waarde van 550, er zit nog een vruchtzakje, dus denk dat het hormoon pas je lijf uit is als je baarmoeder leeg is, bij mij zit het vruchtzakje er nu al 11 weken! Sex mag je hebben als je gestopt bent met vloeien en je hoeft geen menstruatie af te wachten, tenzij je dat zelf wilt!
1- Gaat het hcg hormoon al zakken waneer het kindje overleden is. Of waneer je baarmoeder leeg is. Mij is verteld dat je lichaam HCG aan blijft maken tot het vruchtje en alle resten uit je lichaam zijn verdwenen. 2- Waneer is het hcg hormoon uit je lichaam? Verschilt denk ik en hangt samen met de lengte van je zwangerschap voor de miskraam. Bij mij is het vruchtje met 6,5 weken gestopt met groeien, met 9 weken een miskraam en een dikke week later had ik een negatieve test. 3- Waneer kun je weer gaan testen met ovulatiestiks? Ik ben gaan testen op dag 14 van mijn cyclus omdat hij bij mij meestal tussen dag 18 en 24 springt. Maar dat kan nu natuurlijk veel later zijn. 4- Hoelang wachten, voor je sex kan hebben na een mk of een curretage? Zodra de bloeding gestopt is. 5- Waneer weer kussen voor een kindje, zodra je niet meer bloed, of waneer je een eerste menstruatie heb gehad. Dat was ook mijn vraag, heb er een topic over geopend. De meningen zijn verdeeld, maar de meeste neigen naar direct proberen. Ik heb zelf de mening dat je weer zwanger wordt als je lijf er zelf aan toe is. Dus je kunt wel proberen direct erna maar als je lijf het nog niet aan kan word je ook niet zwanger in mijn ogen.
1- Gaat het hcg hormoon al zakken waneer het kindje overleden is. Of waneer je baarmoeder leeg is. Ik dacht dat HCG al ging dalen als het fout gaat, maar dat is ook niet altijd zo want mijn 1ste 2 zwangerschappen gingen ook fout en hierbij groeide de vruchtzak door dus was het net of ik nog zwanger was voor mijn hele lichaam maar dan zonder kindje... 2- Waneer is het hcg hormoon uit je lichaam? Dit variert per persoon. Ik ben 2 keer gecurreteerd (met 11 en met 10 weken) en beide keren was na een dag of 15/18 het HCG wel verdwenen), iig zover dat ik gewoon negatieve ovulatie/zwangerschaps testen had. Maar het kán veel langer duren... 3- Waneer kun je weer gaan testen met ovulatiestiks? Ik ben rond dag 15 weer gaan testen (heb altijd een laat ei). Na mijn eerste miskraam vond ik geen ei (deed ook temperaturen) na mijn 2e miskraam wel (CD 23 meen ik). 4- Hoelang wachten, voor je sex kan hebben na een mk of een curretage? Zodra het bloeden is gestopt, zeggen ze. Hier hebben we de eerste keer geen sex gehad (omdat er gezegd werd een ronde over te slaan en mijn vriend niet van condooms is) en de 2e ronde rond de 18e dag voor de eerste keer (heb toen ruim 2 weken gevloeid, al was het weinig het bleef wel wat aanhouden). 5- Waneer weer kussen voor een kindje, zodra je niet meer bloed, of waneer je een eerste menstruatie heb gehad. Zoals ik hierboven al schreef; de eerste keer op advies van de gyn een ronde overgeslagen (dus na de eerste menstruatie). De 2e keer na het bloeden er weer voor gegaan (en meteen zwanger en zie mijn banner nu ). Succes en sterkte. Heel heftig om mee te maken...