Hoi Meiden. IK ben hier nieuw op het forum, lees al een tijdje mee maar dit is mijn eerste bericht. Mijn vorige zwangerschap is helaas uitgelopen op een missed abortion. Ik kwam tijdens de 12 weken echo erachter dat ons kindje met 9 weken en 5 dagen is overleden. Mijn lichaam gaf helemaal niks aan.. en zwangerde lekker door. Ik ben toen 2x gecurreteerd en we mochten het weer in dec proberen. En het was gelijk raak! Nu ben ik 10 weken zwanger, verschrikkelijk onzeker en heel erg bang. Ik heb al 2 goeie echo`s gehad met 6 weken en 7.5 weken.. We hebben zelfs het hartje horen kloppen.. Kwaaltjes kwamen ook een beetje rond 7 weken.. erg weeeg moe en pijnlijke borsten. Maar nu sinds een week zijn alle kwaaltjes bijna weg.. in de verte merk ik nog een ietsiepietsie van.. Vorige week kwam MvM en die heeft een test gedaan.. Die teststreep was duidelijk aanwezig maar niet donkerder als de controle streep. Voor mijn idee best licht. Nu weet ik dat de testen van MvM meer hcg nodig hebben.. Maar ik kon het niet laten.. en heb net een test gedaan van het kruitvat ( 2voor 5) en de streep was duidelijk lichter als een test van bijna 3 weken geleden.. Mijn vraag is.. kan je HCG al dalen met 10 weken.. of klinkt dit als een miskraam.. mijn gevoel zegt dat het weer mis zit. en vorige keer had ik dat ook en klopte mijn gevoel helaas.. heb volgende week maandag weer een echo,, maar ik trek dit niet.. wat is dit verschrikkelijk moeilijk! sorry voor mijn geklaag meiden.. En thanks voor het lezen. Groetjes Barb
pff wat een vreselijk gevoel moet dat zijn... ik weet alleen maar dat niet elke test hetzelfde is. ik had het begin van deze zwangerschap geregeld bloedverlies, dus ik teste een keertje extra bij 7 weken ofzo. toen was mn teststreep een stuk minder duidelijk dan de test die ik met 4 weken had gedaan... maar ik heb die hele test geanalyseerd en toen zag ik dat ook de streepjes op verschillende plekken stonden (verder uit elkaar), dus volgens mij is gewoon niet elke test hetzelfde, en je kan ook best een dipje in je hcg hebben ,denk ik... ik hoop dat je volgende week nog steeds een prachtig kindje te zien zult krijgen met een sterk kloppend hartje... bij ons was het dus loos alarm en ik ben inmiddels 33 weken onderweg... ik hoop dat het voor jullie ook zo mag zijn... kan je anders neit de vk bellen of je eerder voor de echo mag komen omdat je je zo zorgen maakt? sterkte met wachten, dat is echt killing!
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. zeker omdat het de vorige keer rond deze tijd niet goed ging. ik zou de verloskundige of gyn even bellen en vragen of je een echo mag. vertel je verhaal en dat je je heel veel zorgen maakt. laat je niet afschepen. heel veel sterkte. ik hoop dat je snel een mooie echo ziet en een beetje gerust gestelt bent.
Ik kan me ook voorstellen dat je je zorgen maakt , ikhad bij deze zwangerschap ook met een week of 12 een test gedaan omdat ik er nogeentje had liggen ..Was ookniet donkerder enmisschien zelf ies lichter alsmijn vorige test met 5 weken ..Alsje je echt zorgen maakt , ff je vk bellen en misschien mag je wel ff langskomen voor een echo ........dikke kknuuffffffffffffff
Bedankt voor jullie reacties! tis echt killing ja. Niet goed voor je hart! Ik ga straks ind maar ff bellen.. Een echo voor het weekend zou wel prettig zijn. Ik loop onder controle bij de gyn. hopelijk hebben ze morgen een gaatje voor me.
HCG piek verschilt per persoon, maar de piek kan al op 7 weken zijn en misschien is dat bij jou dus ook het geval! Want dat verklaard de lichtere streep dan. Ik hoop dat je snel heen kunt voor de echo, zodat je onzekerheid weggenomen wordt. Sterkte voor nu!
Ohhh heel veel succes meid...fijn dat je nu nog voor t weekend kon komen....rond deze tijd nemen de kwaaltjes af dus dat kan wel kloppen.. ook zegt een lichtere test niets, maar ik snap zooooooo je onzekerheid.. na mijn mk had ik tijdens de zwangerschap van Anna rond wk 7/8 ook ineens geen enkel kwaaltje meer.. en was er van overtuigd dat t weer mis was... ik ging met lood in mijn schoenen met 8.5 wk naar de vk voor een echo...WAT WAS IK BLIJ met t kloppende hartje dat we zagen.... Probeer neit teveel te stressen en te relativeren meid.. stress is neit goed voor jou enook niet voor jullie kindje...goed dat je actie hebt ondernomen om wat rust te vinden... KNUFF
ohh meiden! alles is goed! wat een opluchting! ik dacht echt dat ik dood ging toen ze me naam riep.. ind met lood in mijn schoenen naar binnen..Maar gelukkig zagen we snel een mooi kindje van 10 weken met een mooi kloppend hartje! ohh wat ben ik blij!!!!!!!!!!!! bedankt voor jullie steun en lieve woordjes! En er werd me 2 x verteld.. geniet! en geniet ervan dat je nergens last van hebt! nou dat ga ik nu dan maar doen!
hoi gefeliciteerd met het goede nieuws , ik wilde toch even reageren op je vraag ik heb toevallig vorige week gelezen dat je hcg na 10 weken daalt, omdat de placenta het dan gaat overnemen en je andere hormonen gaat aanmaken. spinnekop