Vandaag de 10 wk echo. Zijn op vakantie geweest. Voor vakantie waren we 6 wk. En echo gehad, omdat Bij de tweede zw, flink bloed verlies gehad met 6 wk. Onzeker. Maar prachtige 2e dochter in 2014. Nu dus toch onzeker, maar met 6 +1 wk een licht hart activiteit. Heerlijk op vakantie en nu na de vakantie echo met 10 wk. Spannend, maar bij de uitwendige echo kon ze het niet goed. Inwendig, wel een mooi vruchtje. Alleen geen hartslag. Jeetje, ja daar lig je dan. gelukkig was manlief erbij. Maar ongeloof, maar ook nuchter de eerste 12 wk zijn niet voor niets. Beter nu dan na 12 weten. Deze tijd is altijd spannend. Meting was 8,5 wk. Mijn moeder is nu een weekje op vakantie bij ons thuis. Ze wist nog van, maar ik dacht eerst een goede echo. Maar ja kan het nu ook niet voor me houden, alleen ja als verteld dat je naar de vk bent geweest. Dan zie je blije ogen, alleen nu gelijk tranen erna omdat het niet goed is. Gelukkig zijn mama's de liefste en krijg je hele dikke knuffel! Alleen ja nu ook heel veel vragen, vk vertelde al wat de kogelijkheden zijn. En aangezien ik sinds vandaag licht bruin/roze slijm heb. denk ze dat het snel op gang komt. Ik hoop het ook, anders kan ik tabletten krijgen. Woensdag even bellen met vk. Maar geen ervaring met een miskraam, al twee mooie meiden waar we gezegend mee zijn Maar wat kan ik verwachten... Vk. Flinke buikpijn, veel bloed verlies. Als bloedverlies goed doorzet, op een emmer plassen, om vruchtje op. Te vangen. Toen geen vragen bij vk.maar nu denk hmm. - is het een hele heftige menstruatie met dezelfde soort klachten? ( hoofdpijn, rugpijn, duizelig - dat hebt ik wel eens-, etc) Sorry voor het hele verhaal...maar moest het even kwijt.
Wat verschrikkelijk dat het hartje niet meer klopt. Ondanks dat je weet dat er een kans is dat het misgaat de eerste 12 weken hoop je toch dat zoiets jou niet overkomt. Ik heb een miskraam gehad met 6 weken zwangerschap, ik weet niet of dit te vergelijken is qua pijn met 8,5 weken. Maar dit begon met bruine afscheiding wat langzaam overging in hevig rood bloedverlies met stolsels en krampen. De krampen volgden elkaar steeds op in een steeds sneller tempo. Toen ik naar het toilet toe ging voelde het ineens alsof er een waterballon uit mijn vagina kwam. Ik vond dat zelf het meest nare moment van de miskraam omdat het voor mijn gevoel toen echt over was. De hevige krampen stopten daarna ook en ik heb nog wel een tijdje bloedverlies gehad maar niet meer dan een normale menstruatie. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en als je nog vragen hebt dan mag je altijd een PB sturen.
Och meid, vreselijk. Zou fijn zijn als je lichaam zelf het vruchtje kwijt weet te raken. Geen ervaring met ene miskraam op jou termijn. Maar bij een korte zwangerschapsduur kortdurend heftige krampen en even veel bloedverlies. Vruchtje was ik snel kwijt (heel klein). Daarna werd het bloedverlies minder. Als een voor mij flinke menstruatie. Bloedverlies heeft een week geduurd in totaal. Sterkte meid!
Je kunt idd flink wat krampen en bloedverlies hebben. Krampen kunnen zelfs lijken op weeën. Heb je aleve feminax of naproxen in huis? Die kun je nl best wel nodig hebben. Tip zet een vergiet of zeef in het toilet of in de emmer. Dat vangt stolsels/vruchtje op. Sterkte meid.
Dank je wel allemaal! Op dit moment zet er nog niet echt iets door. weet ook niet wat ik moet verwachten. @zonnetje de vk zei tegen mij in een emmer opvangen als er veel bloed komt. Gefeliciteerd met je zwangerschap!! @bozoe ook geen ervaring mee, dit is mijn eerste. Weet ook niet of het 'heftiger' wordt met meerdere weken. Lief dat ik mag pb al het nodig is. Zie dat je zwanger bent! Mooi... @lieke ja dat weet ik ook niet. Ik hoop dat niet veel uit maakt en gefeliciteerd! Morgen met de vk bellen of het al is doorgezet is.maar niet het gevoel dat het doorzet. Zelfde roze slijm dan gisteren. Bespreken of door naar de gyn. Nu dus 1.5 week bezig. Heb eigenlijk geen zin om lang te wachten wil aan een nieuwe ronde beginnen... Wat ik wel een nare gedachten vind dat ik nu 10 wk zou zijn en het vruchtje waarschijnlijk met 8,5 wk is gestopt. Dat er toen al een geen hartslag meer was. Maar nog wel denken dat je zwanger bent.
In een vergiet blijft alleen het vruchtje /stolsels over. Hoeft je niet in ern emmer vol bloed/urine te gaan zoeken. Het vocht loopt weg en hetgeen de vk wil zien blijft over. Bij mijn 1e zwschap heb ik 6 weken met een dood vruchtje rondgelopen. Zo'n akelige gedachte.
Lieve zonne straal, Wat vreselijk verdrietig. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en met dezelfde termijn. Bij mij was het erger dan een zware menstruatie, ik kreeg ook echte weeën. Ik had dat totaal niet verwacht en vond het erg heftig en was geschrokken; ik wou dat iemand dat van tevoren tegen me gezegd had. Ik wens je alle kracht en ik hoop dat jullie dit verdriet samen kunnen verwerken. Sterkte.
Jeetje wat verdrietig meid. Ik zou het liever opvangen met een vergiet ipv in een emmer om inderdaad te voorkomen dat je daarin moet gaan zoeken. Heel veel sterkte.
Hoe is het nu met je? Heb je de verloskundige nog gesproken? Hoop voor je dat het inmiddels heeft doorgezet (hoe naar dat ook klinkt).
Dank je wel meiden! Helaas heeft het nog niet doorgezet. Woensdag VK gebeld, zij zei ook dat dit nog wel even kon gaan duren zo. Wanneer mijn lichaam het zelf afstoot. En zelf ben ik er klaar mee in de zin dat ik verder wilde. Heel verdrietig ik ook was de eerst 2 dagen, je weet dat er een risico zit de eerst 12 weken. Maar pijnlijk blijft het wel want het is/was heel welkom. De VK heeft voor mij een afspraak gemaakt, bij de gyn (die voorheen paar keer heb gehad, maar nog nooit voor zwangerschap, maar voor de pil) Heel lief, want we gingen een dagje naar een pretpark en mijn gevoel was dat het toch niet ging doorzetten. Vandaag kon ik terecht, nog een keer alles nagekeken en alle opties besproken.En ook hoeveel ik nu vloei, roze bruin slijm af en toe. Kon nog wel even duren zei de gyn. Is bij iedereen anders. Kan zo ineens beginnen, maar ook nog weken wachten. Beginnen met pillen. Vandaag een soort 'Arbortus pil' gehad, die ook de baarmoedermond laat rijpen. Deze pil moest onder toezicht genomen worden, omdat hier ook in word gehandeld of ik kan deze pil aan iemand anders geven. Snap het protocol. Morgen moet ik 4 pillen (Misoprostol) nemen en dan binnen 24 uur moet er weeën worden opgewekt. Hopelijk ook bij mij, de assistent zei dat het weeën die je ook bij een bevalling kan verwachten. Niet heel fijn, maar ja we willen graag verder. En dan zaterdag weer 4 pillen met hopelijk hetzelfde effect. De Gyn zei je kan idd een emmer of vergiet gebruiken, maar dat zegt mij niet zo veel omdat ik je een nacontrole moet geven. Dan zie ik pas of je echt 'schoon' bent. Maar voor jezelf begrijp ik dat. Maandag heb gelijk een nacontrole en hopelijk ben ik dan schoon. (Anders kan ik nog een keer kleine kuur krijgen,als dat echt niet helpt dan curettage, maar dat hoop ik zelf niet ) Lang verhaal, maar ja komt van alles op je af, nooit geweten dat je dit allemaal bij een miskraam erbij krijgt. Vind het wel spannend morgen! Hoe ik op de pillen ga reageren, mag ook PCM. Mijn moeder is toevallig aan het logeren, fijn om iemand bij mij te hebben.
Fijn dat je zo snel bij de gynaecoloog terecht kon, en dat het geen vreemde arts is. Dat is ook wel fijn lijkt mij in deze situatie. Ik snap dat je er wel "klaar mee bent". Je wilt natuurlijk ook graag weer verder en dan steeds in de spanning zitten en afvragen of het nu wel of niet doorzet is slopend. Ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan en dat de pijn qua weeën meevalt. Hopelijk ben je maandag dan inderdaad schoon en blijft een curettage je bespaard. Je hebt nu wel genoeg te verduren gehad vind ik! Lief dat je moeder bij je is. Toch fijn om iemand om je heen te hebben. Doe rustig aan en veel sterkte de komende dagen.
Dank je wel lief van je, ga ik doen. Ja echt een hele lieve VK! Zo fijn dat iemand meedenkt. En ja morgen ook 2 kinderen om mij heen, dus fijn om iemand erbij te hebben. Ja, het meest nare vind ik (tot nu toe) dat je denkt dat je nog steeds zwanger bent, maar al 1,5 week een klein mensje in je buik hebt die niet meer leeft. Vk zei altijd helder rood, gelijk bellen. Maar je kan dus ook helemaal niks merken... Waarschijnlijk bij een volgende zwangerschap, zal ik het dan altijd onzeker blijven, gaat het echt goed tot de 12e week. Zei tegen gyn, hoe verdrietig ik het vind dit, dat de natuur zelf al beslissing had genomen bij dit wondertje, maar ook fijn dat wij dit niet in later stadium misschien moesten doen. Volgende week zaterdag (27e) hebben we een festival en zou ik het heerlijk vinden om dan 'schoon' te zijn en even mijn gedachten los kan laten en gewoon genieten met vrienden. Daarna een nieuwe ronde te beginnen. De gyn vond dat en goed plan, had ik wel verdient straks Maar eerst maar dit ervaren en beginnen met de pillen.
ow meis, Ik weet helaas uit ervaring hoe vreselijk dit kan zijn. Het ergste is het wachten, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. En praat erover, thuis, met vrienden of hier. Heel veel sterkte alvast en verlies niet de hoop, ik ben November 2015 gecuretteerd en nu 35 weken zwanger.
Dank je! Fijn dat je nu zwanger, hopelijk straks ook. Vandaag eerste 4 pillen gehad, ondertussen wel rood helder bloed.masr geen extra krampen/weeën. Morgen weer 4 pillen. Ja, vandaag zijn de ramen weer gelapt... En het weer is ook nog goed. Gisteren met mijn moeder de stad in. Nu wel thuis, vanwege pillen en het opwekken van weeën.
Ooch meis wat erg!! Ik herken je verdriet en ongeloof zo erg! Wij hadden een zogenaamd windei vre-se-lijk woord maar goed wij zaten er helemaal doorheen na die echo.😔😔 Ik wil jullie onwijs veel sterkte wensen zorg goed voor jezelf en probeer het een plekje te geven! Dikke knuffel xx
Ik was ook zo rond de 10 weken en bleek vruchtje met 6 weken al gestopt te zijn. mijn lichaam had t dus 4 weken vast gehouden. Af en toe was roze bruinige slijm maar dat was t ook. Uiteindelijk nog 1 week gewacht. Was er zo klaar mee.. Gyn gaf mij de 3 opties.. Maar was er al uit curratage... Ik dacht als t al 5 weken er zit dan heb ik zon gevoel dat die pillen ook weinig effect hebben en nu was ik gelijk klaar en schoon -> hoofdstuk afgesloten, klinkt hard maar zo voelde ik t. De natuur heeft beslist. ( precies zoals jij zegt ) Ben erg blij dat ik die beslissing genomen heb. In iedergeval heel veel sterkte de komende tijd
@ koffieboon wind ei... Jeetje idd wat een benaming.kan ik mij voorstellen, geen leuke ervaring zo. @erzi dank je, jeetje dan heb idd nog lang gewacht. Wat ik tot nu toe lees, in een nog eerder stadium (5/6 wk) dat het sneller los komt. Maar ook geen garantie. Vandaag de volgende 4 pillen, hopelijk nu wel met meer werking. komt het echt op gang. Curetage liever niet. Ervaring met operaties niet echt super, bang dat ik dan net in die procent valt dat je een verkleving krijgt. Zijn we nog verder van huis. Nooit geweten dat een miskraam zo'n nasleep kan hebben. Ja plekje, van het vruchtje heb ik volgens mij al. 2 dagen verdrietig geweest en daarna had ik zoiets van prima, de natuur heeft zo bepaald. Maar zou fijn als de natuur nu ook even goed mee helpen om het af te ronden.
Hier alles goed gegaan, maandag echo gyn en ik ben 'schoon'. Maar mijn vraag is nu, hoe moet je nu rekenen voor je cyclus? Normaal heb ik regelmatige cyclus. 29/30 dagen. Duurt het na een MA langer, volgens mij hoeft dat ook niet perse. Meiden hier ervaringen mee?
Dat is afwachten ik kreeg na 2,5 week nadat het bloeden gestopt was een ovulatie (voelde het) en precies 2 weken later ben ik ongesteld geworden dus ik ben al snel in ritme beland. Donderdag moet ik weer op controle. Hoe gaat het met jou?