Bloedverlies 14 wkn zwanger

Discussie in 'Miskraam' gestart door SoInLove, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 14 weken zwanger van een tweeling. Gisteravond rond half zeven had ik wat bloedverlies toen ik naar het toilet ging. Zachtroze op het wc papier en 2 druppels in de pot. Het ziekenhuis gebeld en we mochten om 20.00 uur komen voor een echo. Terwijl we in het ziekenhuis zaten te wachten moest ik naar het toilet waar ik rood plaste, ik ben daar heel erg van geschrokken en dacht dat het foute boel was. Er is met een katheter urine uit mijn blaas gehaald, deze was helemaal schoon en bevatte geen spoortje bloed. Tijdens de echo was te zien dat de twee kinderen allebei nog een goede hartslag hadden en goed bewogen. We werden naar huis gestuurd omdat de arts werd weg geroepen voor een operatie. Er werd toen gezegd dat het een begin van een miskraam kon zijn maar ook goed mogelijk dat er een ader was gesprongen waar het bloed vandaan kon komen. Het bloeden zou dan vanzelf stoppen en bij een miskraam zou ik last krijgen van krampen, melde de dokter. Dertig minuten zijn we onderweg naar huis geweest toen we thuis aankwamen had ik een hele maandverband vol bloed. Ik ben naar bed gegaan, maar kon toch niet slapen. De hele nacht moest ik zo'n beetje elk twee uur plassen (wat ik normaal ook heb nu ik zwanger ben) en steeds was er bloed in het toilet. Als ik bleef zitten na het plassen zag ik het bloed in de pot druppelen. Vanmorgen was het bloeden niet minder dus ik heb weer het ziekenhuis gebeld. Vandaag om 13.30 konden we weer terecht in het ziekenhuis. Rond 12 uur begon het bloeden eindelijk minder te worden. Bij het ziekenhuis aangekomen bleek dat het bloeden bijna helemaal over was. Weer een goede echo gehad, de hartjes klopten goed, kinderen bewogen, en de vruchtzakken zijn in tact. De verloskundige zei dat we gewoon moeten afwachten en het rustig aan moeten doen.

Nu vraag ik mij af, is dit een ader geweest? Hebben meer vrouwen dit gehad en hoe is dat afgelopen? En als het toch het begin van een miskraam is, kan het dan stoppen met bloeden en later weer verder gaan? Er zat geen proppen of weefsel bij de bloeding waardoor ik vurig hoop dat het inderdaad om een ader gaat.

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Jeetje wat zal je geschrokken zijn! Fijn om te weten dat je kindjes het nog goed doen.
    Wat het is geweest weet ik niet maar een ader klinkt wel heel logisch.
    Goed je rust pakken en ik zou over een paar daagjes om nog een echo vragen zodat je zelf weer wat geruster erop word.

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wat een schrik! Ik heb het ook gehad, ook met 14 weken en een paar keer eerder. Toch een gezonde dochter nu. Bij mij lag de placenta voor de bmm

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hoi!
    zelf heb ik sinds 14 weken regelmatig ( heftige) bloedingen en ben inmiddels 21 weken zwanger. Ze zijn er bij mij nog niet achter wat jet is, maar mijn baby maakt het prima! Ik werk nu 50% en hou me heeeeeeel rustig thuis.

Veel succes en hopelijk komt het bij jou ook allemaal goed.

5. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen weer begonnen met bloeden pfff

6. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Zou je niet even terug naar het zh gaan? lijkt me niet verkeerd om je te laten opnemen ter observatie.Hoop dat alles in orde komt!

7. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    We moesten afwachten van het ziekenkhuis. Ze konden niet zoveel voor mij doen. Helaas is mijn schoonvader overleden en morgen is de crematie het wordt mij allemaal wat teveel. Ik bel straks wel weer naar het ziekenhuis om te overleggen

8. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ik heb daar eigenlijk iedere zwangerschap last van gehad.
    Bij mijn drie miskramen begon het met krampen en dan bloed.
    Bij mijn vijf (doorlopende) zwangerschappen wel vaak bloedverlies. Ook nooit een oorzaak ontdekt.

Nu 13,5 week en ik bloed ook sinds een paar dagen weer.
    Erg vervelend. Alleen door mijn ervaring schiet ik niet meer zo in de stress.

Ik duim iig voor een goede zwangerschap voor jou

gecondoleerd. Sterkte

9. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Jemig meis.. Ik wil je heel veel sterkte wensen

10. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen last van krampen en verlies geen slijm of proppen, het is echt alleen bloed. Nu niet meer in het maandverband maar wel nadruppelen met plassen. Ik blijf hopen op een geknapte ader. Bedankt voor de lieve reacties.

11. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Hey meid,
    Alvast heel veel sterkte vandaag!
    Hoe is het nog gelopen?
    Grtjes

12. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was een hele emotionele dag ivm de crematie. Het bloeden is iets minder geworden maar nog niet gestopt. In overleg met het ziekenhuis besloten te wachten tot morgen. Als er morgen nog bloedverlies is maak ik een afspraak voor een echo en een inwendig onderzoek. Inwendig onderzoek durfde ze dinsdag niet aan omdat het bloeden toen net was gestopt toen we in het ziekenhuis kwamen. Het is nog steeds alleen bloed, geen slijm of stolsels en geen krampen.

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb het ook gehad. Helaas was dit in een vliegtuig tijdens een vlucht van 5 uur. Ook heel erg in angst gezeten.
    Bij mij was de oorzaak een hematoom. Google er maar eens op. Als jij dat ook hebt moet die hematoom wel op de echo te zien zijn!

Ik heb de rest vd zwangerschap rustig aan moeten doen. Geen stress enzo. Het was niet echt zorgeloos meer.
    Ze kunnen er niets mee. Het is tot 24 weken spannend omdat ze dan niets doen mocht de bevalling op gang komen. Maar ja, daarna wil je nog graag dat de baby binnen blijft!

Sterkte!

14. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip ik zal er morgen naar vragen. Ik wil eigenlijk sowieso een echo aanvragen ook als het bloeden stop. Op de echo's was nu niks bijzonders te zien maar ik weet niet of ze naar hematoom hebben gekeken? Maandag ging het heel chaotisch omdat we s avonds kwamen en de arts werd met spoed weg geroepen voor operatie. Dinsdag was er geen gyn beschikbaar dus deed de verloskundige de echo. Zij keek volgens mij vooral of de hartjes nog kloppen. En geen verder onderzoek omdat ze bang was iets als een ader of baarmoedermond te raken met de eendenbek waardoor ik weer zou kunnen gaan bloeden.

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Let er wel op dat iemand daarnaar kijkt die er verstand van heeft! Een gynaecoloog dus. MIjn vk dacht dat er niets meer zat, terwijl in het ziekenhuis de gynaecoloog hem nog zag van 6 bij 3 cm.

16. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik heb tot 18 wkn ook regelmatig bloed verloren. Rond 14 weken ook 2 dagen heel heftig, hef stroomde er echt uit, alles zat onder bloed zoveel en zelfs ook klonten. Op de echo's was het ook steeds goed. Bij mij kwam het bloed inderdaad ook van de hematoom en mijn placenta lag voor de baarmoedermond. Nu is de placenta wel omhoog getrokken en sindsdien is het bloeden ook gestopt.

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    TS: Weet je al meer?

18. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn vandaag opnieuw in het ziekenhuis geweest, er is inderdaad een hematoom gevonden van 2 bij 4 cm nog bedankt voor de tip! Deze ligt niet in de buurt van de placenta wat voordelig is, zei de dokter. Vandaag weer bloedverlies er is nu ook een uitstrijkje gemaakt om te kijken naar bacteriën, schimmels, soa's en baarmoederhalskanker. De uitslag daarvan verwachten we volgende week. Het bloedverlies zou ook alleen van de hematoom kunnen komen, maar zekerheid voor alles wilde ze toch een zo compleet mogelijke uitstrijk doen.

19. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Pffff wat spannend. Hopelijk gaat alles goed en zullen de uitslagen goed zijn!!!

20. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    jezus meis wat ontzettend spannend en dan ook nog in deze emotionele tijd!!! ik wens dat alles goed komt voor je en je op een dag weer van je geluk zou kunnen genieten!!! ik hoop zo dat het niets is....
    sterkte

Deel Deze Pagina