Miskraam 5 weken laten checken?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eiram, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik al verwacht dat ze dit zou zeggen;)

Ik ben het niet met haar eens helaas, een vmk kan ook zo beginnen en naderhand pas doorbreken. Wil je niet slechter laten voelen he;) ook kan het goed gaan uiteindelijk begrijp me niet verkeerd. Het is helaas 50/50 .. Maar om nu te zeggen dat je alleen een mk hebt als je goed bloedt enz... Nee dat vindt ik niet.

Ook vindt ik het niet kunnen dat je zo lang moet wachten op een echo. Je kan al heel goed iets zien met 5-6 weken, op zijn minst of het op de juiste plek zit.

Ik persoonlijk zocht een vk die wel de moeite wilt doen, want zo zie ik het... Ze kan best even een echo maken wat is de moeite.?

2. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Ik volg QueenC, ik vind het erg dat ze niet even de tijd nemen om te kijken. Er zou inderdaad al op zen minst een vruchtzakje te zien moeten zijn. Daarnaast kunnen ze voor een bbz bloed trekken om het hcg goed op te volgen.

Ik kom uit België en ik heb de indruk dat ze hier wel veel korter op de bal spelen! Mij hebben ze nog geen enkele keer laten wachten vanaf dat ik liet horen dat het niet goed ging. Mijn voorgevoel was dan elke keer helaas goed :(

3. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou willen dat de zorg omtrent een zwschap zo goed was als in belgie... Hier zijn ze altijd afwachtend ... En als het naderhand echt fout was kunnen ze er zogenaamd niks aan doen.

Bij mijn mk een paar jaar geleden wilde het zk ook niks doen, ik heb toen een vk gevonden die me een dag later gelijk liet komen voor een echo.

Ik heb een nare mk gehad met een lange nasleep, bloedpirkken echo's is het wel of geen bbz enz enz... Ja toen nam het zk wel actie. Terwijl toen ik belde om te zeggen dat ik bloed verloor kreeg ik gewoon keihard gezegd dat se niks konden doen en ik gewoon pas met 8 weken een echo kreeg en als het mis zou gaan gebeurde dat toch. Klaar zoek het je maar uit...

Ik vindt dat tot op de dag van vandaag niet kunnen

4. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik heb wel as maandag een afspraak. ik kon verder altijd bellen als ik ongerust ben. Als ik deze week blijf bloeden dan bel ik natuurlijk nog een keer. Huisarts verwees me ook door naar de vl. Denk dat ik het hiermee moet doen voorlopig

5. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Vanaf dat je gevoel dit zegt moet je echt bellen en niet twijfelen!

Veel sterkte de komende dagen en als je vragen hebt mag je ze gerust stellen!

6. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bij deze vk wel...
    Je moet het natuurlijk ook zelf weten maar ik zou het niet accepteren... Ik snap die afwachtendheid gewoon niet

7. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ikzelf heb, buiten het gevoel dat het een miskraam zou kunnen zijn, niet het gevoel van een bbz. Dat kwam eerlijk gezegd door de suggesties hier... Mijn eisprong was laat (denk rond dag 20). Dus dan zou ik nu iets korter zwanger zijn mocht het goed zijn. Dan is er toch nog weinig te zien. Ik ga maandag bespreken (hoe de vlag er dan bij hangt) of ik eerder een echo kan krijgen of er iets is en op de goede plek. Ik waardeer jullie bezorgdheid echt heel erg maar zelf zit ik nog heel erg op 2 gedachten. Toen ik teste had ik een heel sterk gevoel dat het goed zat. Maar door het bloeden is dit natuurlijk anders geworden.

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik denk ook niet gelijk aan een bbz eerlijk gezegd...
    Zodra je gaat bloeden is het gewoon 50/50 en dat jij nu maar moet afwachten vindt ik gewoon onnodig.
    Maa jij moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt. Bij mij tellen natuurlijk ook eerdere ervaringen mee ;)

Succes met afwachten... En ik duim voor je hoor

9. Eiram

Eiram Niet meer actief

Dat begrijp ik heel goed queenC. Jij weet ook beter hoe je lichaam reageert dan ik kan ik me voorstellen. Vk zei ook dat ik best een echo mocht maken maar dat je dan alleen een vruchtzak zou zien en verder niks en dat kan je ook weer onzeker maken... Er spookt nu zoveel door mijn hoofd. Ik laat het voor nu even rusten. Hoop dat het bloeden stopt en dan zien we wel verder. Positieve is dat ik in ronde 3 al zwanger was nu. Dus als het niet goed is dan biedt dat wel persepectief.

10. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Ik duim mee!

11. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah oké dus je mocht wel al voor een echo komen.....

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt meid... Dat is het belangrijkste ;)

12. Eiram

Eiram Niet meer actief

Nou ik zei kan ik geen echo krijgen; "in principe doen we dat niet maar als je echt wil dan kunnen we kijken maar ik adviseer het niet."

Ik zou in NL btw ook verl liever bij een gyn lopen dan bij een vk.

13. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik heb ook wel vertrouwen in ze. Bij mijn 1e zwangerschap verhoogd risico uit de combinatietest en toen hebben ze me echt heel goed begeleid en geadviseerd. Dat speelt ook mee.

14. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar ik dacht dat je niet mocht komen, ik kan daa altijd wat boos om worden als ze maar zeggen....afwachten en klaar. Maar dat was bij jou helemaal niet zo .)

En zeker het is fijn om bij een vk te zijn die je vertrouwt ;)

Het is dubbel hoor...en gyn is ook niet alles. Daa is het altijd snel snel...en minder persoonlijk en je gaat ook met een reden natuurlijk;)

15. Eiram

Eiram Niet meer actief

Heb in dec nog een biopt gehad ivm pap2. Dus hoop dat dat de boosdoener is qua bloeden, misschien toch nog een zwakke plek.

En het is idd net hoe je aandringt en welke vk je hebt in de praktijk. De jonkies zijn wat progressiever dan de oude garde.

16. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ;) klopt.....
    Nou hou ons op de hoogte!

17. Eiram

Eiram Niet meer actief

Doe ik! Bedankt voor jullie medeleven. Hoe deden vrouwen dit 25 jaar geleden zonder forum 😉

18. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja :D wat was het leven nu zonder dit forum :p

Wat heb ik altijd een hoop gehad aan dit forum... Ben hier al lang (andere naam) en heb zoveel steun gehad.. Ontzettend fijn

19. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    ---

20. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig is dat ook weer niet overal zo moet ik zeggen... Mijn vk zat er juist wel bovenop de afgelopen tijd (iedereen trouwens in die praktijk). Heb meerdere echo's en belafspraken gehad om alles op te volgen, zowel toen er nog geen duidelijkheid was als toen het al fout bleek te zitten. Kan me daardoor wel erg goed voorstellen dat het een gemis is als je dit niet krijgt :(

En idd lang leve dit forum haha!

Deel Deze Pagina