Ja de vk waar ik toen mocht komen voor de echo waren top! Maar ik moest toen weer naar de gyn ivm stijgende hcg en niks te zien op de echo enz enz... Maar ik denk dan, daar zijn ze toch voor he ook snap ik wel weer dat ze veel telefoontjes krijgen en dat controles niet altijd nodig is. Maar ja als ze het nu zoals in belgie deden.l. Hcg prikken standaard ... Dan hadden ze misschien minder last? Zie dat je ook een mk hebt gehad sterkte
Ik heb om 24 tot 36 uur een heel klein beetje bloedverlies. Alsof je een pipetje leeg drukt en daarna is het weer weg. Positief is dat er steeds meer tijd tussen zit tot nu toe. Dus misschien toch een bloedvat dat beschadigd is of een wondje. Wie zal het zeggen...blijft spannend.
Ik haak even in op je topic. Afgelopen jaar in oktober heb ik met 5 a 6 weken zwangerschap ook een flinke bloeding gehad van een week lang, met bruin én rood bloed, en ik verloor een stolsel dat verdacht veel op een vruchtje leek. Ook de verloskundige zei dat ik waarschijnlijk een miskraam had gehad, maar omdat we al een echo gepland hadden staan in het ziekenhuis heb ik die door laten gaan als nacontrole. En bij die echo bleek er toch een vruchtje in te zitten met een kloppend hartje! En een leeg vruchtzakje ernaast: een van een tweeling dus. Nu komt dit verschijnsel misschien niet zo heel vaak voor, maar bloedingen, ook heftige, betekenen niet meteen een miskraam of een foute zwangerschap. Ook al zou ik er vanuit gaan dat het niet goed is gegaan, raad ik je die echo echt aan! Wat er ook gaat gebeuren, veel sterkte de komende tijd. Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt!
Bedankt voor je positieve verhaal. Maandag zit ik bij de vk. Ik ga dan overleggen wat nu op korte termijn kan qua controle. Sowieso kan ik de week erna voor een echo. En stel je voor dat er iets stuk is aan de bmm heb ik eigenlijk ook liever geen inwendige echo.
Dank je. Ja klopt, heb net vorige week vrijdag pas goede echo gehad, heeft daarvoor een maand lang geduurd voor het voorbij was. Maar gelukkig kunnen we nu verder en herpakt mijn lichaam zich weer. Dubbel blijft het echter wel.
Ja je kan het een stukje afsluiten nu he... Hoop dat je gewoon weer snel zwanger mag zijn en blijven 😉
Ja hopen wij ook... Het heeft inderdaad wel geholpen om het nu min of meer af te kunnen sluiten. Maar blijft een speciaal plekje in ons hart en leven houden en doet soms nog steeds pijn. Vind het wel eng omdat het nu ineens niet meer zo 'onbezorgd' is allemaal als bij je eerste zwangerschap. Maar tegelijkertijd is de wens bij mij nog sterker geworden, dus je 'moet' toch door en er weer voor gaan. En idd hopen dat het dan wel goed gaat...
Ja ik begrijp je helaas zullen de eerste weken nu altijd moeilijker zijn. Kwa verwerken is het wel ergens fijn dat je de tijd ervoor hebt gekregen..
Update: vandaag intake bij de vk gehad. Bloeden is sinds een week gestopt, nu alleen nog veel heldere afscheiding. Vk vond mijn bloedverlies niet direct verontrustend iig geen miskraam waarbij het bloeden heeft doorgezet. Dus of het zit goed of niet natuurlijk maar dat zie ik dan over 2 weken bij de echo.
Er is wel bloed afgenomen maar gewoon standaard. Ik heb echt maar weinig bloedverlies gehad: eerst twee dagen licht bruin met af en toe roodbruin en toen 3 dagen rood maar 1x per dag (max 3x vegen en dan weer voor 24 uur niks en dan herhaalde het zich). Letterlijk zei ze dat ze dit niet verontrustend vond... Ik wil natuurlijk eerst zien dan geloven. Maar over 2 weken weten we meer. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap wel geleerd dat je zaken niet kan afdwingen dus ik wacht rustig af. Heb zelf wel een goed gevoel, heb gevoelige borsten zo nu en dan, bij vlagen misselijk, darmen zijn van de leg en moe. Dus ik moet vertrouwen op mijn eigen lichaam.
Zeker heb je ook gelijk in Alleen begon het topic natuurlijk anders Ik hoop voor je dat je een mooie echo krijgt over 2 weken
Ja natuurlijk. Ik ben ook nog steeds onzeker maar heb besloten (zolang er geen bloedverlies is) ik me niet gek ga maken en van het positieve uitga!