Miskraam 6 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamalune, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalune

mamalune Lid

26 feb 2013
    13
    0
    1
    Vrouw
    Eindhoven
    #1 mamalune, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    Hoi Allemaal,

Gister heb ik waarschijnlijk een miskraam gehad. Het begon toen ik wakker werd met enorm veel bloedverlies en stolsels. Ik kon gelukkig meteen bij de verloskundige terecht die meteen een echo maakte. Ik was pas 6 weken zwanger dus ik twijfel nog steeds over wat ze zei. Ze keek namelijk niet met een inwendige echo maar met de ''normale'' zeg maar. Ze zei dat ze wel iets zag zitten maar ze kon niet precies zeggen wat. Ik moest maar thuis gaan afwachten.

Nu heb ik gister thuis nog meer bloed en stolsels verloren en erg veel krampen in mijn buik gehad. De krampen waren een uur ongeveer en nu zijn ze over. Ik verlies nog steeds een beetje bloed maar niet zoveel meer als gisteren.

Op internet lees ik veel wisselende verhalen. Zelf denk ik dat het een miskraam is want daar lijkt het wel op toch? Maar op internet lees ik ook veel verhalen van vrouwen die precies hetzelfde hebben als ik maar dat het dan toch geen miskraam is.

Ik zit nu erg in onzekerheid want ik wil er eigenlijk vanuit gaan dat het een miskraam is om verdere teleurstelling te voorkomen maar stiekem heb ik toch hoop.

Iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

2. Snomie

Snomie Niet meer actief

Hoi mamalune !

Heb je ook een vruchtzakje verloren of kon je dat niet zien?
    Ik heb met 9 weken een miskraam gehad, maar het was een missed abortion. Ik bleek op de 7 weken te zijn blijven hangen zonder dat ik het door had. Ik heb veel stolsels en bloed verloren, maar uiteindelijk ook een vruchtzakje.

Ik vind het raar van je verloskundige dat ze geen inwendige echo heeft gemaakt, mij lijkt het juist prettig om nu duidelijkheid te hebben.

Misschien morgen je verloskundige nog een keer bellen? Laat haar maar nog een echo maken, zodat je weet waar je aan toe bent nu!

Heel veel sterkte.

3. mamalune

mamalune Lid

26 feb 2013
    13
    0
    1
    Vrouw
    Eindhoven
    Hoi Snomie,

Een vruchtzakje heb ik volgens mij niet verloren. Het klinkt misschien een beetje gek maar daar heb ik heel erg opgelet. Maar misschien zou ik het gemist kunnen hebben.

Wat ik ook vreemd van de verloskundige vond is dat ze met de uitwendige echo wel wat zag terwijl dat bij mijn vorige zwangerschap in dit stadium helemaal niet kon. Toen moesten ze ook een inwendige echo maken.

Ik heb morgenavond weer een afspraak met de verloskundige en dan gaat ze denk ik wel een inwendige echo maken.

Maar ik denk dat ik er maar rekening mee moet houden dat ik een miskraam heb gehad.

Bedankt voor je reactie!

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hoi hoi

Ikzelf het met 6 weken een MA gehad..vooraf gaand veel donkerbruin/rood bloedverlies met stolsels..en had geen buikpijn..maar gegeven moment verloor ik eerst het vruchtje..en daarna het vruchtzakje..toen wist ik dat het mis was..en de volgende dag bevestigd door het zh..toen kon er wel een echo gemaakt worden maar daarvoor niet..daar baal ik nog steeds van..:(

Goed dat je een afspraak gemaakt hebt voor morgenavond..want het is toch erg belangrijk om te weten waar je aan toe bent..en of het vruchtje er nog zit..dat hoop ik echt voor je..

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb laats ook een miskraam gehad met ruim 6 weken. Heel erg schrikken als je bloed ziet, had ook steeds nog hoop zelf toen ik hetvruchtje verloor. Stel dat het een tweeling was dan zit er misschien nog 1, ook dat komt voor en maak ik nu net deze week mee bij een vriendin. Ik heb geen krampen gehad maar veel bloedverlies en stolselsis geen goed teken. Raar dat je een uitwendige echo kreeg, sterkte!

6. Snomie

Snomie Niet meer actief

Ben je al bij de verloskundige geweest Mamalune?
    Ik duim voor je !

7. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey, Ik heb 2 miskramen gehad, 1 bij 5 weken en een andere bij 6 weken en ik heb beide keren geen vruchtzakje gezien, dat kan in de stolsels zitten.
    Je verhaal klinkt niet erg positief, qua krampen en heftigheid van vloeien.
    Ik hoop natuurlijk voor je dat het er nog wel zit.
    Meid, veel sterkte en succes met de echo vanavond!!!

8. mamalune

mamalune Lid

26 feb 2013
    13
    0
    1
    Vrouw
    Eindhoven
    Om kwart voor 8 heb ik een afspraak, spannend dus. Maar ik denk dat ik er maar vanuit moet gaan dat het vruchtje er niet meer zit.

Inmiddels is het vloeien bijna helemaal al gestopt. Gaat dat zo snel? Want ik heb dan maar 1 dag gevloeid.

Bedankt voor de reacties!

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik heb nog 5 dagen flink nagevloeid..maar dat is bij iedereen verschillend..

Hoe was je echo?

10. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    hoe is het gegaan?

11. ukky

ukky Actief lid

14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    wil je even sterkte wensen
    weet niet hoe het afgelopen is maar dat hou ik wel even in de gate

12. supernany

supernany Lid

7 aug 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    naar een langetijd toch maar weer eens online bij zwangerschappagina.

23 October had ik waarschijnelijk me eisprong en op ook op die dag gedaan. 9 november had ik een vaag bloedverlies, Ik dacht ik word eerder ongesteld. Ik gin naar de wc en zag bloed en toen ik klaar was en veegd het bij me onder kant af had ik geen bloed meer. Ik vond dit zo raar en ik dacht bij me eigen van misschien een doorbraak bloeding. 2weken later (24 november) Kwam thuis en voelde me totaal niet lekker, was misselijk had last van me buik en zeurde gevoel bij me onderrug. Ik gin maar op de bank liggen en was in slaap gevallen. Maar toen ik naar 2 uur wakker werd. Had ik zo onzetende pijn die niet te verdragen was, Ik gin maar de wc bezoeken want dit klopt niet. Toen ik op de wc zat zag ik een hele dikke slijm. Met een enrome dikke kleine rondekopje met. Ik had maar 5 dagen bloedverlies, IK ben ook naar de dokter gegaan maar die nam mijn flink in de maling want hij zei van je heb geen miskraam gehad maar hij vroeg wel of ik het jammer vond dat ik niet meer zwanger bent. Uhmmm ik dacht dat ik hem wel achter het behang kon plakken. Hij vroeg ook hoeveel dagen ik bloedverlies had. Paarmaanden normale ongesteldheid. Maar in febr werd ik maar niet ongesteld. Ik dacht toen dat ik veel had gestrest want dat kan ook je ongesteldheid weg blijven. Maart nog steeds niks. Echo laten maken. en de andere dokter belde me en die zei dat ik niks had en dat ik een normale baarmoeder en normale eistokken en eileider had. in juni was ik er een beetje klaar mee en maakte een afspraak bij me eigen dokter want je gaat toch twijfelen van heb ik nou iets of heb ik niks en ligt het aan me zelf. Eenmaal bij de dokter. Dokter vroeg wat ik kwam doen. Ik zei ik ben al 5 maanden niet ongesteld en word er moe van dat ik niet ongesteld word en heb een enrome harde buik van hier tot daar. Hij vroeg van ben je zwanger. Ummm ik zwanger. Heb toch een echo laten maken en daar bleek dat ik niet zwanger was. Hij wist van niks want die andere dokter had niks tegen me eigen dokter verteld, me dokter zei van ik ga even naar je echo kijken want vind het wel gek dat je niet ongesteld bent. Bleek dat ik pcos eiblaasjes heb. Ik zei wat is dat. Dokter zei dat heeft alle vrouwen en die gaan er elke maand met je ongesteldheid weg. Ik vroeg ook van is het mogelijk om natuur zwanger te kunne raken. Hij zei van als ik je medicatie geeft. En je word deze maand van juni niet ongesteld dan word je helemaal niet meer ongesteld en als je zwanger wil worden moet dat via de ifv gedaan worden want het word heel moeilijk om op een natuurlijke manier te kunnen doen. Ik zei ow okay dat is minder goed nieuws. eenmaal de medicatie gekregen en na 11 dagen word ik gelukkig ongesteld en wel 9 dagen lang. Alles is weer op gang en kan op een natuurlijke manier zwanger worden. Want al die eiblaasjes zijn nu gelukkig weg. nou dit was mijn verhaal misschien op een verkeerde blog maar kon het nergens anders plaatsen. Groet supernany

Deel Deze Pagina