Hé meiden, Ik weet niet of het bij mij wel zo goed zit.. Vandaag om half 12 (vlak voordat ik mn dochter uit school moest halen), ging ik nog even snel plassen en had ik bij het afvegen wat rozige afscheiding. ik schrok me dood en had moeite niet op het schoolplein te gaan staan janken. Toen ik thuis kwam heb ik meteen de VK gebeld, die zei dat het niks anders dan afwachten was en dat ze bij 5wk5dg nog niks kumnen doen/zien. Ik heb geen buikpijn en het is bij 1x gebleven, heb daarna geen bloed of roze afscheiding meer gezien, maar ik vrees voor het ergste.. ergens heb ik me er al bij neergelegd dat het mis is..
Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Soms betekent roze afscheiding het begin van een miskraam, maar in heel veel gevallen niet. Het kan al komen doordat je kracht zet met plassen, maar ook door persen of zwaar tillen. De baarmoedermond is beter doorbloed bij een zwangerschap waardoor weleens bloedverlies kan optreden.
Hi Madelie, Bedankt voor je reactie! Ik lees inderdaad verhalen die 50/50 opgaan, dus ik denk dat het maar gewoon afwachten is.. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft. 22 december pas de eerste echo, en wat duurt wachten ineens lang dan!
Met 6,5 week moeten ze een hartje kunnen zien kloppen, dus mocht je bloedverlies blijven houden of mocht het toenemen dan zou ik verzoeken om een vroege echo als je 6,5 week bent. Weigeren ze dat te doen dan naar een andere verloskundige. Lukt het dan nog niet dan kan je mij een pb sturen. Ik weet een adres van een verloskundige in Brabant die ook pretecho's doet en ook voor je kan kijken of het goed zit. Kost je dan 40 euro, maar dan heb je wel zekerheid hoe het ervoor staat.
Oh fijn Madelie, super bedankt! Hopelijk is dat allemaal niet nodig, maar het is wel fijn wat achter de hand te hebben. Ik heb tot nu toe geen bloed meer verloren, hopelijk blijft dat zo!
Apart... ik ben vandaag bij de fertiliteitsarts in het ziekenhuis geweest voor een echo (had woensdag bloedverlies) en die kon wel degelijk iets zien. Ik ben nu ook 5,5 week zwanger. De embryo was moeilijk/niet te zien, maar wel heel duidelijk de vruchtzak en dat die op de juiste hoogte zat. Ook baarmoederslijmvlies etc zag er helemaal goed uit.
Ja, ik lees hier dus meer van dat soort verhalen. Vind het ook raar dat mn VK me (voor mijn gevoel) zo "afpoeierd". Helaas ben ik nogal snel van het "ja en amen", om vervolgens te gaan zitten balen. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven, dus hopelijk was het vals alarm. Toch zou een echo (ik heb de eerste pas bij 9wk1 gepland staan) me wat meer gerust kunnen stellen, al kon het maar over een weekje ofzo. Het lijkt me dat je met 7wk al wel het één en ander moet kunnen zien.. Is het bloedverlies bij jou ook maar éénmalig geweest?
Helaas heeft je VK gelijk en kun je ook niet veel meer doen dan afwachten. Een echo kan zo vroeg nog niet zeggen of het goed of fout is. Er kan nu nog wat zitten en dan kan het alsnog fout gaan. Zolang je bloedverlies niet meer word, icm met stolsels en pijn, maag je er vanuit gaan dat het goed zit
Nou laten we het hopen, hihi. Ik ben natuurlijk morgen pas 6 weken dus het zegt helaas nog niks over de komende weken, maar ik denk dat het voor nu wel goed zit. Nog 3 weken, dan krijg ik hopelijk de bevestiging die ik zoek!
Bij mijn 1e was die roze afscheiding de innesteling. Bij deze 2e zwangerschap niks gehad. Het hoeft niks te betekenen, zolang je geen kramp hebt en helder bloedverlies is er niks de hand
Oh fijn! Hopelijk is dat bij mij ook gewoon het geval geweest. Heb verder gelukkig nergens last van, behalve dan een zeurend gevoel in mn buik en rug. Maar dat is geloof ik niks om je zorgen over te maken toch?!
Hoeft ook niks te betekenen, hoort ook bij een beginnende zwangerschap. In deze fase is het helaas allemaal afwachten en hopen dat het goed gaat. En, niet onbelangrijk. Probeer zo min mogelijk te stressen
Ja, was bij mij gelukkig maar eenmalig. Hopelijk blijft dat zo Sterkte met wachten op de echo. En in de tussentijd proberen. iet teveel te stressen.
Oh fijn! Tot nu toe bij mij gelukkig ook hihi. Ja niet stressen, t blijft moeilijk maar ik doe mn best. T is ook zo'n spannende periode dit!!