Ik heb heel erg getwijfeld om het wel of niet hier neer te zetten. Half maart 2020 hadden wij eindelijk een positieve test in handen. Wij hebben bijna zelf 2 jaar geprobeerd zwanger te worden. Daarna eind december gestart met IUI, januari de tweede welke me zo zwaar viel waardoor we een pauze hadden genomen ik dus spontaan zwanger ben geworden. Nu hebben wij op 9 april een echo gehad. Op dat moment zou ik 7 w + 5 zijn (vermoedelijk) Helaas was er geen kloppend hartje en de dooierzak was te groot. Wij moesten ons voorbereiden op een miskraam. Nu zijn we dus bijna 2 weken verder en heb nog geen mk gehad. Heb ook nog steeds zwangerschapssymptomen. Aanstaande donderdag weer een afspraak in het ziekenhuis. Heeft er iemand hier ervaring mee en zo ja hoe is dit afgelopen?
Wat naar voor jullie. Zo lang bezig, eindelijk zwanger en dan niet goed. Maar helaas voor mij ook herkenbaar. Mijn eerste echo was ook rond deze termijn vorig jaar juni. Het vruchtje liep qua groei iets achter maar inderdaad ook een grotere vruchtzak als gebruikelijk. Het hartje klopte wel maar heel traag. Dat was geen goed teken. 2 dagen later bij de gyn was het gestopt. Mijn zwangerschapssymptomen waren er nog steeds maar de miskraam kwam nog niet op gang. 2 weken later heb ik medicatie gekregen. Toen is het wel afgenomen. Heel verdrietigen en heb ook echt tijd nodig gehad om te verwerken. Hopelijk voor jullie lukt het hierna wel weer. Neem de tijd om dit straks te verwerken. Sterkte!!
Ja ga er ook echt niet van uit dat dit goed gaat komen.. Maar vindt deze twee weken zo zwaar..hoop dat ik donderdag meer duidelijkheid heb en dan evt. ook iets van medicijnen krijg.
Wat een rot situatie meis...het klinkt als een missed abortion, bij mij kwamen de miskramen ook nooit vanzelf op gang als Ik wat verder zwanger was. Als zijn er ook gevallen bekend dat het na een paar weken toch op gang komt. Normaal gesproken kan je dan kiezen uit curretage of pillen, maar ze doen momenteel ivm Corona geen curretages, dus dan blijven pillen over. Ik heb ze zelf drie keer succesvol gebruikt hij een missed abortion. Heel veel sterkte!
Dank je wel... Ga morgen wel even afwachten, maar dan hoop ik ook dat ik naar de afsluiting kan gaan werken.
Hier even een update Vandaag een echo gehad..vruchtje was gegroeid van 2 mm naar 7 mm...dooierzak was ook mooi op maat...alleen nog geen kloppend hartje..Maar ze willen het nog niet afschrijven. Volgende week weer een echo. Dan moet er een kloppend hartje zijn.
Bedankt. Ja het is alsof ik in een achtbaan ben gestapt die niet meer stopt...Maar van bijna helemaal geen kans meer is de hoop toch weer iets gegroeid. Ook in het ziekenhuis..we gaan het donderdag zien en mee maken..
Hebben ze niet gezegd, alleen dat het gegroeid was van 2 mm naar 7 mm. Geen idee welk termijn normaal is bij 7 mm.
Spannend.... Even opgezocht en sommige 'zeggen' ergens in week 6? Hoop dat je volgende week goed bericht krijg
Ok, ja ik ga het wel zien. Ga nog steeds van uit dat het mis gaat. Want volgens eigen berekening zou ik nu 9.6 zijn. Al is me eisprong en innesteling later zijn geweest dan nog kan je de 3 weken niet helemaal verklaren.
Nee dat lijkt me een te grote overbrugging. Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Toch maken mijn duimen overuren voor je!
Wauw, wat ontzettend heftig! Als je inderdaad 6 weken zou zijn is het niet zo gek dat er nog geen kloppend hartje te zien is. Ik hoop zo voor je dat het volgende week allemaal toch goed komt! Je weet maar nooit. En ook al zit de kans dat het echt mis is er ook in, keep your head up ♡
Meid ik wil je hoop niet de kop indrukken maar heb helaas veel ervaring met vergelijkbare echos. En 5x niet goed afgelopen. Het is gewoon schandalig dat ze je zo lang laten wachten op een echo. Met een week moeten ze duidelijk verschil zien. Als je 5 weken geleden positief getest hebt dan zou t beeld nu compleet anders moeten zijn. Zelfs al zou je een week minder ver zijn. Wonderen zijn de wereld niet uit maar denk niet dat dit goed af kan lopen..
@zonnetje2015 ik denk dat we allemaal snappen (incl @7Missme1987 ) dat de kans heel erg klein is. Maar daarom hopen we het nog wel! het is je zo gegund, ik hoop in ieder geval heel erg op een wondertje voor jou!
@zonnetje2015 ooh zeker ben ik me er van bewust dat dit hoogst waarschijnlijk niet goed gaat aflopen.. Maar we gingen er eigenlijk van uit de afgelopen donderdag zouden bespreken hoe e.a. verder omdat de miskraam niet vanzelf op gang is gekomen. Maar dit was niets iets waar we rekening mee hadden gehouden.
Snap ik vandaar dat ik zeg dat ik t schandalig vind van t ziekenhuis dat ze je zo lang laten lopen.. ze hadden ook daar moeten weten dat t hartje had moeten kloppen.