Miskraam aan het krijgen...Hoe ging jouw miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sam8, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Volgens mij is het veel beter om maandverband te gebruiken. Denk ook niet dat een tampon lang volhoudt. Maar weet niet of het mag of niet! Mijn verloskundige had het gister alleen over maandverband. Maar gebruik zelf niet zoveel tampons dus voor mij is het geen 'probleem' al had ik liever nog 7 maanden niets hoeven gebruiken!
    Liefs Sam

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zelf het advies gehad om alleen verband te gebruiken. Gebruik normaal wel tampons.

3. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Hmm ik gebruik wel tampons.. wissel wel vaak. Bloeden wordt gelukkig iets minder, en geen kramp meer.

Tja, hetzelfde schuitje.. ik heb de maand hiervoor ook een miskraam gehad (5e week, wist net een paar dagen dat ik zwanger was) en gewoon weer geprobeerd en gelijk weer zwanger! Nu dus helaas weer een miskraam (7e week) maar ze vertelden mij dat je na een miskraam vruchtbaarder bent op 1 of andere vreemde manier.
    Het even wachten na een mk heeft ermee te maken dat ze de leeftijd van het vruchtje moeilijker kunnen bepalen omdat je nog geen menstruatie hebt gehad, maar voor de rest kan het geen kwaad geloof ik. Dus dames... laten we er maar weer voor gaan ;)
    Ik denk dat ik 1x oversla ivm mijn vakantie in Azie in november, stel dat het weer misgaat dan ben ik liever in nederland..
    Sterkte meiden en spreek jullie snel xxx

4. RP81

RP81 Lid

11 aug 2007
    23
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wat naar om te lezen allemaal. Ik heb zelf ook zojuist een miskraam gehad (of moet het nog krijgen). 2 weken geleden naar vk voor 8-weken-echo, bleek niet duidelijk te zijn of het goed was. Vandaag voor 2e echo geweest en inderdaad, het is mis. Morgen naar ziekenhuis om te bepalen of ze het weghalen of dat het natuurlijk weg moet gaan. Heel eerlijk hoop ik dat ze het weghalen. Heb je zelf die keuze?

Wat een domper zeg, ik was zó ontzettend blij, het zou onze 1e zijn. Tja, we zijn dan net die pechvogels wie dit overkomt. Ik kan er best wel mee leven hoor en het een plekje geven, maar ik vind het zó jammer omdat ik er helemaal mee bezig was enzo.

Nou goed, sterkte allemaal, jullie staan er niet alleen voor!

Gr.
    rouge

5. RP81

RP81 Lid

11 aug 2007
    23
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wat naar om te lezen allemaal. Ik heb zelf ook zojuist een miskraam gehad (of moet het nog krijgen). 2 weken geleden naar vk voor 8-weken-echo, bleek niet duidelijk te zijn of het goed was. Vandaag voor 2e echo geweest en inderdaad, het is mis. Morgen naar ziekenhuis om te bepalen of ze het weghalen of dat het natuurlijk weg moet gaan. Heel eerlijk hoop ik dat ze het weghalen. Heb je zelf die keuze?

Wat een domper zeg, ik was zó ontzettend blij, het zou onze 1e zijn. Tja, we zijn dan net die pechvogels wie dit overkomt. Ik kan er best wel mee leven hoor en het een plekje geven, maar ik vind het zó jammer omdat ik er helemaal mee bezig was enzo.

Nou goed, sterkte allemaal, jullie staan er niet alleen voor!

Gr.
    rouge

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja ik heb ook begrepen dat ik beter maandverband kan gebruiken dus dat doe ik dan maar!

liefs rebbel

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    @ croky. Heb zelf ook gehoord dat je na een MK erg vruchtbaar bent. Aangezien ik het komende weekeinde op z'n vruchtbaarst zou moeten zijn, wordt dat dus een prettig intensief klusweekeinde :oops:

@RP81. Allereerste heel veel sterkte toegewenst. Ga je voor een echo, krijg je het ergste te horen wat je op dat moment maar kunt indenken, nl. dat het (waarschijnlijk) niet goed zit. Natuurlijk heb je zelf de keuze om het af te wachten of om voor een curretage te gaan. Zelf heb ik toen ik bij m'n eerste MK voor die keuze stond bewust ervoor gekozen om de natuur zijn gang te laten gaan. Dit voelde voor mij het beste. Als het voor jou een curretage het beste is, moet je dat zeker laten doen.
    Waar je ook voor kiest, heel veel sterkte en ook jij staat er niet alleen voor!

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou dan beginnen wij volgende week ook weer met klussen. Hopen dat het dan weer raak is en dan wel goed komt! Kwam net een buurvrouw naar me toe die me gister aan de andere kant van de wachtkamer zag zitten (ene kant voor huisarts, andere voor verloskundige) en maakte een wiegbeweging met dr armen net. Ja zij kon het ook niet weten dat ik een mk had maar was wel even erg hard. Ze voelde zich meteen ook lullig, maar kon altijd bij haar komen.. Zo lief, die mensen hier! Hoop dat ik mezelf ook snel wat beter voel. Vandaag emotioneel gezien nog minder dan gisteren. Ook voel ik me lichamelijk niet zo geweldig. Maar goed.. Maar even rustig aan!
    Iedereen heel veel sterkte en natuurlijk gauw weer klussen! X Sam

9. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    He meiden ik krijg morgen eindelijk echt het verlossende antwoord ook al weet ik al voor mezelf dat het niet goedzit, maar toch. Maar ik laat me iig curreteren. Ik bedoel in alle waarschijnlijkheid loop ik al een tijdje met een dood vruchtje rond. Heb wel een week gebloed, maar er is niet afgekomen dat staat vast. En nu 2 weken na het laatste bloedverlies zit het er nog. Morgen het verlossingswoord en dan laat ik curreteren want ik kan anders waarschijnlijk wachten tot ik een ons weeg.

xxx Joyce Iedereen sterkte.

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou heel veel sterkte Joyce!
    Ik blijf nog voor je duimen!
    X SAM

11. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Rouge en joyce: veel sterkte morgen.
    Wat een rare periode is dit hè, van superblij, naar angst en onzekerheid, verdriet, onderzoeken, echo's, behandelingen... en dan de onzekerheid over de toekomst. Komt het allemaal nog goed, is er iets mis met mij of m'n mannetje, hoe lang gaat het nog duren voordat...
    Wordt er een beetje moedeloos van, maarja, life goes on...

Sterkte meiden, laten we moed houden.
    Liefs, Croky

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @joyce: heel veel sterkte morgen meid! ik duim voor je, je laat wel iets vanje horen he?

@de andere meiden: we moeten idd hoop houden dat onze tijd ook wel komt!

bij mij is het nu aan het doorzetten, heb echt hele erge krampen en veel bloedverlies, poeh hee... wat doet dit pijn zeg! :confused:

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HEY
    @ Joyce. HEel veel sterkte vandaag.
    @ Rebbel. Hoe is het met de krampen? Verschrikkelijk he? En je doet het ook nog eens 'nergens' voor..
    Heb wel lekker geslapen maar verder voel ik me nog steeds niet super. Nou ja. Het zal volgende week wel stukje bij beetje beter gaan!
    X Sam

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi dames,

Helaas moest ook ik de mei-mama's verlaten. Ik heb maandag mijn miskraam gehad. Ook ik kon er nog maar kort van genieten. Vorige week dinsdag kwam ik erachter dat ik zwanger was en de week erna ben ik het alweer kwijt. Ik voel me ook niet meer zwanger. Mijn borsten doen niet meer zeer en ben ook niet meer zo moe. (Wel een heel leeg gevoel)

Bij mij begon het vorige week met vegen dat het wat rozig was en ik had al een paar weken het idee ongsteld te moeten worden qua buikpijn. Afgelopen zondag ging ik meer vloeien, uiteindelijk ook met stolsels en steeds meer buikpijn. Inderdaad tot het onhoudbare toe. tot maandagmiddag de buikpijn een stuk minder werd, besefte ik dat ik het kwijt was. Nu ook gisteravond het bloed en stolsels gestopt zijn is dat het pijnlijke besef dat het definitief over is.

Ik ga het ook zo snel mogelijk weer proberen. Maar ik heb geen idee hoe ik mijn cyclus nu moet tellen, dus zal gewoon afwachten zijn.

Intussen wens ik jullie veel sterkte met het verwerken van je mk en hoop dat we steun aan elkaar kunnen hebben.

Groetjes, Wendy

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HEY Wendy. Was er bij jou ook al wat bang voor, toen ik het las.. Maar dat zeg je natuurlijk niet! Jij hebt er idd maar kort van kunnen genieten. Maar goed, misschien scheelt dat ook wel weer wat.. Maakt het niet minder erg natuurlijk! Jij ook heel veel sterkte.. We kunnen bijna een topic openen met ex-mei-mama's.. niet best dit :'(..

Nou kop op meid.. We gaan er weer voor hoor!

Liefs Sam

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hey Sam,

Ik vind je ook ontzettend sterk. Knap hoor.
    Gelukkig gaat het vandaag weer wat beter met me.

Het viel me toen idd op dat er een aantal waren die ineens bij de mei-mama's weg waren. Naatje30 ook al nl. Ik bleef mezelf hoop inspreken omdat ik er idd van overtuigd was dat het rozige ergens anders vandaan kwam. Maar goed zo/ma was er geen ontkomen aan.

Maar goed, we gaan het inderdaad weer gewoon proberen! En gelukkig hebben we elkaar. (En mijn mannetje)

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Inderdaad! Ik heb 2 weken geleden nog een echo gehad. En had er stiekem ergens in mn achterhoofd wel rekening mee gehouden. Dus ja, dan is het ook weer anders. De klap was eerst heel hard. Nu nog baal ik er ontzettend van en lichamelijk ben ik ook nog niet in orde.. Daarbij moet het gewoon een plekje krijgen. Hoop dat ik met de volgende zwangerschap wel een goede echo krijg. Dan is de angst ook sneller over! Nou ja. We gaan ervoor.. En idd.. gelukkig hebben we onze mannetjes.. En al die lieve vriendinnen en mensen om me heen die me zo steunen! Echt SUPER!
    X Sam

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Weet je wat ook zo raar is?
    Ik had me nog niet eens aangemeld bij ha of vk.
    Ik weet dat ik om mijn gewicht naar gyn had gemoeten en daar misschien echo zou krijgen. (of dat andere wat je na 6 wk kunt krijgen).
    De volgende keer meld ik me meteen aan, want nu heb ik zo'n leeg gevoel. Niemand die weet wat er eigenlijk gebeurd is en ikzelf die dus ook niets weet. Of ik nu bv nog naar vk moet bellen of pas als ik weer zwanger ben. Het is gewoon zo raar. Volgens vk (heb ik toen naar tel. spreekuur gebeld) hoefde ik alleen te bellen als ik nog veel bloedverlies had of buikpijn. Nu heb ik geen van beide en houdt het eigenlijk een beetje op. Wat dat betreft voel ik me wel alleen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    (pff lastig uitleggen. Samengevat: het lijkt zo onwerkelijk als je weet dat je zwanger bent en voor je bij ha vk of gyn geweest bent het ook weer kwijt bent en daarom niet meer hoeft te gaan.)

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb heel veel steun van de mensen om me heen, maar jij hebt eigenlijk nog niet eens de kans gekregen om er van te genieten! Echt balen meid! Wel goed dat het lichamelijk al zo goed weer met je gaat.. Ik merk dat ik nog niet te veel moet doen, dan komen de krampen weer. Bloedverlies neemt wel af. Morgen maar even afwachten, anders bel ik vk wel even om te vragen of die buikpijn zo hoort, zo nu en dan.
    @ Rebbel en Joyce: hoe is het met jullie?

X Sam

20. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    he meiden ik ben er weer.

Nou mijn echo was niets op te zien meer niemand snapt er wat van, zelfs mijn vk niet. Baarmoeder alles zag er netjes uit, was echt helemaal leeg.
    Vorige week had andere vk echo gemaakt helaas geen afdrukje gemaakt. Maar ze had opgeschreven dat er klein vruchtzakje was en vruchtje en dat heb ik ook echt gezien. Dus ja het is een raadsel. ben opzich wel opgelucht hoef niet naar gyn geen curretage.
    Meteen aangegeven dat we onderzoeken willen omdat dit de tweede mk/ma is. 19 okt kunnen we bij gyn terecht die zal dan ook nog een echo maken.

xxx joyce

Deel Deze Pagina