Miskraam afwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaenMini, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wie is er nog meer een miskraam aan het afwachten? Ik voel van alles maar ben onzeker. Google de hele tijd maar t schiet natuurlijk niet op. Hoop dat het spontaan komt want zie op tegen curettage of pillen 😞

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ben niet aan het wachten maar ik weet wat je doormaakt. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Bij mij kwam het gelukkig vanzelf.

3. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ja, helaas ook aan het wachten! Hoe lang was/ben je zwanger toen je het hoorde? Ik vandaag 7;3 maar zie m'n onderschrift, gisteren t slechte nieuws gehad. Sterkte!

4. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een miskraam 'moest verwachten', een week nadat ik te horen kreeg dat ik zwanger was, wat een achtbaan! Ik was eind 6e week.
    'Gelukkig' heb ik niet lang hoeven wachten (en was ik op voorhand niet bezig zwanger te worden). Vanmorgen begon ik te bloeden en nu is het in alle hevigheid losgekomen. Emotioneel en fysiek is het erg zwaar, maar ergens heb ik er vrede mee (mentaal vooral), ik heb geen emotionele band gevoeld met hetgeen in me zat, omdat ik het nog maar net wist. Maar de oerkrachten die ik voel zijn heftig, mijn lichaam heeft zo haar best gedaan, maar het mocht niet zo zijn.
    Soms gaan dingen niet zoals je ze verwacht had..
    Sterkte met je afscheid.

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ben ook een miskraam aan het afwachten. Vanaf 10 februari (zou toen 7+1 hebben moeten zijn) dagelijks een beetje bloedverlies (1-2 euro grootte). Kleur heeft afgelopen maand gewisseld (bruin,helder rood en een enkele keer hele kleine stolseltjes). Bij een echo een week later bleek er een lege vruchtzakbte zijn conform 5.5-6 weken. Bij herhlaingsecho's bleef het een lege vruchtzak. Na 2 weken ben ik bij de gyn geweest welke eerst nog een week wilde afwachtte, hij vertelde dat als er al wat bloedverlies was de kans groot was dat het toch spontaan doorzette. Na een week wachten nog niets op gang (behoudens de kleine dagelijkse hoeveelheid minimaal bloedverlies). Afgelopen week bij controle bleek dat alles er nog gewoon zat. Toen cytotec meegekregen welke ik woensdag en donderdag avond heb ingebracht (beide keren 4 tabletten). Helaas nog niets op gang dus wacht verder af. Mag woensdag gelukkig weer terug naar de gyn. Ben het afwachten inmiddels zo zat. Wil het kunnen gaan afsluiten. Laten we maar hopen dat het bij iedereen snel op gang komt.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heftig allemaal :( ik was 8 weken en kwam er tijdens de echo achter. Hier gebeurt nog niks dus maakt het wel vervelend. Vervelend dat er zo veel vrouwen zijn die het meemaken :( knuffel voor allemaal.

Wil denk ik ook de pillen gaan proberen, maar wel eng dat het ook niks kan doen.

7. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Cytotec heeft mij wel het idee gegeven dat ik ook iets zelf London. Baal dat het nog niet weg is maar ben daardoor wel wat minder gefrustreerd. Had er wel wat last van overigens (buikkrampen en misselijk) maar dat zijn ook bijwerkingen van het middel.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Heel heftig! Ten eerste heel veel sterkte...

Afgelopen mei was ik ook zwanger... Met 7 weken een echo leeg vruchtzakje week afgewacht en weer een echo op die dag begon ik wat bloedverlies te krijgen.
    Ik wilde niet naar het ziekenhuis voor curettage of pillen ik wilde dat mijn lichaam het zelf oplost.
    Mijn lichaam heeft er 4 weken over gedaan om het kwijt te raken maar ik vond het zelf ''prettig'' zonder ingrepen.
    Ik heb ook goede begeleiding van de verloskundige praktijk gehad.

Je bent niet verplicht om naar het ziekenhuis te gaan (ik dacht dat altijd)

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wat ontzettend naar voor je..
    Heb het ook doorgemaakt, heb de miskraam afgewacht want ik wilde geen medisch ingrijpen als dat niet absoluut nodig was maar het lichaam zelf het werk laten doen. Het duurde hier 4 weken vanaf het moment dat het kindje was overleden tot de uiteindelijke miskraam... Het begon hier toen met bloedverlies en later een soort weeën die steeds sneller kwamen.

Ik vond het een moeilijke tijd, maar toch ben ik 'blij' dat ik het zo gedaan heb en rustig afscheid kon nemen.

Ik wil je vooral heel veel sterkte wensen en hoop dat er mensen om je heen zijn die je steunen!

10. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Lieve meiden heel veel sterkte de aankomende periode.
    Helaas hetzelfde mee gemaakt. Van het 1e bloed verlies tot de miskraam heeft een maand geduurt. Ik heb besloten af te wachten tot mijn lichaam het zelf oploste. Weet dat dit lang niet voor iedereen mogelijk/fijn is. Voor mij was dit een 'goede' keuze.
    Doe vooral waar jij/jullie je het best bij voelt.

11. samantha89l

samantha89l Actief lid

10 nov 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    Ben ook een miskraam aant afwachten was 9weken heb gisteren en vandaag 4 tabletten gebruikt maar alsnog niks. . Morgen bellen maar waarschijnlijk zit er een curretage aan te komen en daar zie ik wel tegen op

12. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ben vandaag weer bij de gyn geweest. Heb vanaf 10 feb bloedverlies en afgelopen week had de cytotec niets gedaan. 2 e keer proberen vond hij zinloos. Nu voor volgende week donderdag een curettage gepland. Lichaam heeft nog steeds de kans om het komende week uit te stoten en mocht het niet zo zijn kan ik het in mijn vakantie mooi laten verrichten en ben ik er dan vanaf. 1 week wachten lukt nog wel, toch hopen dat het alsnog spontaan komt.

13. samantha89l

samantha89l Actief lid

10 nov 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    Ik heb deze week bloed verlies gehad maar niet gehad heb vandaag een curretage gehad

14. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Mag ik wat vragen? Hadden jullie al die tijd nog zwangerschapsklachtjes? Ik heb net een topic geopend, weet niet of ik nou een miskraam heb/krijg, ik verlies wel sinds gisteren continu wat bloed, maar geen stromen, heb ook geen krampen, en ben nog hartstikke misselijk...

Mochten jullie sneller komen voor een echo? Als het mis is wil ik er liefst zsm vanaf, ik voel me zo beroerd...

Jullie allemaal sterkte!

15. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Ik ben het ''vruchtje' gister kwijt geraakt maar was pas 5 weken. hoe gaat het met je

16. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Schrikje: mijn zwangerschapsklachten waren 1 of 2 dagen na start bloedverlies verdwenen.

Ik wacht verder nog af. Nog steeds net op gang. Donderdag curretage. Zou mooi zijn als het ervoor spontaan kwam maar anders ben ik blij dat ik het daarna kan afsluiten. Vanaf begin feb dagelijks bloedverlies wordt je zo beu.

17. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat lijkt me verschrikkelijk! Waarom ging je niet eerder voor een curretage? Had je gelijk al op een echo gezien dat het echt niet goed was?

18. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liza, wat ben je dan kwijtgeraakt? Had je veel krampen?

@Samantha, hoe was het? Gaat het al beter met je?

19. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    @ Schrikje
    10 feb (bij 7 weken) bloedverlies gekregen (niet heel eel meestal max 2 euro munt). Week later stond sowieso al een echo gepland waarop ze een lege vruchtzak van 6 weken zagen. Termijn klopte echt biet, vruchtzak was leeg en bloedverlies. Dus leek toen echt al mis te zijn. Toen besloten af te wachten, kans dat het spontaan kwam was reëel.
    Week later terug nog niets opgang, was het beu dus ben toen naar gynecoloog gegaan. Deze wilde ook nog een week afwachten want kans dat het na ruim 2 weken spontaan kwam achtte hij groot aangezien de baarmoedermond wel open sond gezien het bloedverlies. Er was weinig mogelijkheid tot overleg over deze week afwachten. Hij maakte duidelijk dat curretage ook niet alles is (kans op asherman) en dat cytotec het ook niet altijd doet. Week later teug toen cytotec gekregen. Weer week later terug en nog niets op gang dus gyn vond curretage ook de beste optie. Omdat ik een week later vakantie zou hebben leek het me fijn om het dan maar in die week te plannen (dan rn ik sowieso al vrij en had m'n lichaam nog 1 week de tijd). Omdat ik naar de datum toe kon leven vind ik het wel vol te houden.

Dus meer de adviezen van de gyn dat het ingrijpen lang heeft geduurd. En deze laatste week was een logistieke reden van mezelf.

20. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds onzekerheid, van me gezegd worden dat ik een miskraam moest afwachten tot het bericht vandaag dat er een 2e vruchtzakje ontdekt is... Voorlopig laat ik dit onderwerp dus maar heel even rusten. Heel veel sterkte aan jullie allemaal! Liefs

Deel Deze Pagina