Miskraam afwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaenMini, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben net terug van mijn curretage. Deze was gepland ondat ik het wachten vanaf 10 feb beu was en 2 dagen cytotec niets deed. Ik heb de curretage onder diepe sedatie gehad (met propofol). Dit is een diep roesje maar geen echte narcose. Je ademt gewoon zelf door dus hoeft geen beademingsbuisje etc te hebben. Ik kan deze vorm van sedatie echt iedereen aanbevelen. Ik kreeg echt niets van de ingreep mee. Ik weet alleen nog dat ze me de medicatie via het infuus gaven en ik slaperig werd. Daarna werd ik weer wakker toen ik naar mijn eigen bed terug moest. De curretage was om 10.30 uur, om 10.50 was ik op de uitslaapkamer en om 1115 weer terug op de dagbehandeling. Toen wat gegeten en gewacht tot de gynecoloog langs was geweest en om 1245 liepen we het ziekenhuis weer uit. Voel me naast buikkrampen en wat bloedverlies top en ben blij dat het er nu echt uit is en we het kunnen gaan proberen af te sluiten.

Qua emoties had ik vooral gister het besef dat er vandaag echt een eide aan kwam etc. Daardoor gister een rot dag gehad maar vandaag dus een betere dag.

Succes allemaal!

2. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

18 mrt 2014
    113
    0
    0
    Hoi Elita,

Wat fijn dat het er voor jou op zit! Nu het lichamelijk herstel nog en hopelijk kun je het ook mentaal eindelijk achter je laten! Wat fijn dat het allemaal zo vlot ging. Word je verder nog gecontroleerd (moet je nog terug voor controle o.i.d.?) Is het trouwens een standaardmethode om eerst de pillen mee te geven ? Kreeg ik daar wel kramp o.i.d. van? Ik hoop dat de buikkrampen en het bloedverlies meevallen en dat je straks een goede zwangerschap mag hebben! Beterschap

3. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Aan het einde van de curretage is een echo gedaan waarop ze geen resten meer zagen maar dat geeft geen 100% zekerheid.
    Ik heb een telefonische afspraak voor over 6 weken meegekregen.

Mijn gyn adviseerde mij om werd af te wachten (kans op spontane miskraam was groot omdat ik al bloedverlies had). Toen dat bij een controle wen week later nog niet het geval was adviseerde ze cytotec. Dit alles om een eventuele curretage te vermijden omdat dit altijd een kleine kans op asherman en dus verminderde vruchtbaarheid met zich meebrengt. Om die reden ston ik er ook achter.

Ik had van de cytotec ook krampen gekregen en was wat misselijk, maar helaas deed het bij mij dus niet zijn ding (2 dagen achtereen 4 tabletten). Gyn had vooraf uitgelegd dat cytote in 80% vd patiënten effectief is.

Ik denk dat het ook heel erg uitmaakt wat je zelf wil. Ik was na 2 weken het bloedverlies en afwachten wel beu, maar was ook bang voor evt complicaties van een curretage. Ik dacht stel je voor dat je verklevingen kijgt en daardoor niet od veel moeilijker zwanger raakt, dan zal ik vast achteraf balen dat ik de natuur niet langer zijn gang heb laten gaan met het natuurlijk beloop afwachten. Uiteindelijk vond ik het welletjes geweest en de gyn ook dus was de curretage voor mij op dat moment de beste oplossing.

Buikkrampen en bloedverlies vallen tot op heden wel mee. Tuurlijk is het er wel duidelijk maar had ook niet anders verwacht.

4. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

18 mrt 2014
    113
    0
    0
    Jeetje wat heftig allemaal Elita! Alle risico's maken het idd lastig om een keuze te maken. Uiteindelijk voelt het alsof je geen eerlijke keuze mág maken. Ik moet straks naar het ZKH ben benieuwd wat in mijn situatie het beste is. Ik laat mij adviseren door de gynaecoloog...

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    En wat was het advies van de gyn en waar heb je voor gekozen?

6. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

18 mrt 2014
    113
    0
    0
    Hoi Zinaa,

Ik heb mij laten voorlichten en te horen gekregen dat curettage in mijn geval het meest effectief is. Dit omdat ik zwanger ben van een tweeling en al wat verder in de zwangerschap ben. Met pillen is er de kans op restweefsel, waarna je alsnog een curettage moet en dan zou de kans op verklevingen hoger zijn. Ik ben voor volgende week wo ingepland. Als er iemand 'uitvalt' ben ik eerder aan de beurt. Ik hoop het! Ga jij volgende week wel aan de pillen?

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Jeetje meid, zwanger van een tweeling? Wist je dat al? Heftig hoor. Ik twijfel nu ook ernstig tussen de pillen en een curretage. Ergens kijk ik er wel tegenop om het echt te 'verliezen' in mijn maandverband of op de wc ofzo. Dus ergens denk ik toch dat laten weghalen ook geen slechte optie is. Maar ja ik vind onder narcose gaan etc ook wel weer heftig. Blegh ik wil deze keuze helemaal niet hoeven maken, waarom kon het nou niet gewoon al losgekomen zijn?

Ik heb morgenmiddag een afspraak bij de gyn om me voor te laten lichten. Ik ben in verwachting van een eenling, hartje is gestopt met 8.1 weken. Ben benieuwd wat me wordt geadviseerd.

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Mijn vorige miskraam (7 weken) was vanzelf op gang gekomen en ik voelde het uit me glijden. Ben heel blij dat ik het nog gezien heb en het zo gegaan is. Ik zit nu weer in een miskraam en deze keer doet mijn lichaam helemaal niks, dan alleen wat oud bloed verliezen, wat ie al 2 weken doet.

Lastige keus hè die we moeten maken. Of een miskraam krijgen alleen al niet erg genoeg is en dan ook nog een keus maken tussen curettage, pillen of helemaal niks en af wachten.

Ik ben heel bang voor verklevingen door een curettage. Woensdag moet ik weer terug naar het ziekenhuis en dan laat ik me maar eens goed inlichten.
    Ik wil er eigenlijk ook wel snel vanaf zijn want heb nog steeds kwaaltjes zoals misselijk, moe en ontzettend zere borsten (en stiekem heb ik een sprankje hoop dat de gyn het verkeerd gezien heeft op de echo en we woensdag ineens een kloppend hartje zien)

Sterkte voor jullie allemaal!

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hoi Emmanuel,

Nog wat veranderingen bij jou? Ben je vandaag of volgende week ingepland voor de curretage? Ik ben gister bij de gynaecoloog geweest en heb toch eerst voor pillen gekozen. Heb ze net ingebracht dus nu afwachten maar...blegh ben dat wachten wachten wachten helemaal zat!,

10. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Dag dames, ten eerste sterkte allemaal.

Wat me opvalt ik veel reacties is dat velen niet weten wat ze kunnen verwachten bij een 'natuurlijke miskraam'. Misschien helpt mijn verhaal een beetje, ook al is geen zwangerschap hetzelfde en miskramen dus waarschijnlijk ook niet..

Ik heb op 1 maart te horen gekregen dat mijn lichaam het vruchtje naar alle waarschijnlijkheid zou afstoten. Ik had te weinig hCG aangemaakt, had buikpijn en heel lichte bloedingen. Ik wist toen nog maar een week dat ik zwanger was. Ik was nog helemaal euforisch van het eerste nieuws (ook al was zwanger worden niet gepland) en donderde als een baksteen naar beneden, ook al was me vanaf dag 1 verteld dat het ook mis kon gaan, vooral omdat ik zoveel krampen had. Enfin, de dag erna zijn we een stuk gaan fietsen om even de wind door de haren te voelen. Ik was al minder misselijk dan de week ervoor, maar erg emotioneel en bibberig. Die middag begon ik al heviger te bloeden, alsof ik een (voor mij) normale menstruatie had. De drie dagen erna had ik stevige krampen, mini-weeën zeg maar, soms enkele uren uit elkaar, dan weer enkele minuten. Mijn menstruaties zijn altijd hevig, maar dit was wel een 2.0 variant. Ik had normaal bloedverlies, maar met veel stolsels en slijm erbij. Langzaam maar zeker kreeg mijn lichaam ook door dat het einde verhaal was, maar wat ik vooral voelde was een diepe fysieke NEEEEEE!

Die woensdag zat ik op het toilet voor een 'grote boodschap', teveel buikpijn om te drukken, dus rustig aan maar. Ineens voelde ik iets 'bobbelen' in mijn vagina en viel er een klont 'weefsel' in het toilet. Ik dacht nog aan een abrikoos uit blik en besloot het bij die gedachte te houden en heb niet meer omgekeken. In die abrikoos zaten vast de twee vruchtzakjes die de gyn had gezien, niet groter dan 2mm. Een collega die ook een miskraam had gehad, had me al over loskomend weefsel verteld en dat mijn lichaam daarna snel op zou knappen. Ze had gelijk, het bloeden werd direct minder en stopte twee dagen later.

Ik heb nog een week een beurs gevoel in mijn onderbuik gehad en voel me nu weer de oude. Nou ja, de oude... Nee.
    Deze heftige ervaring heeft wel iets in me aangewakkerd, iets wat ik voorheen niet kende. Een soort nieuwsgierigheid, een hoe zou het zijn om.. Misschien stiekem toch een kinderwens?

11. Ekua85

Ekua85 Lid

25 mrt 2014
    24
    0
    0
    Hengelo
    Wat fijn dat je dit wou delen Rinkeltje! Ik zit zelf ook te wachten... Vandaag te horen gekregen dat er geen hartje zichtbaar is (na 7 wkn). Volgende week terug voor een extra check maar ik ben zo bang voor wat er komen gaat. Kan me voorstellen dat meer mensen dit hebben, na een zwangerschap krijg je alle adviezen die je wilt hebben maar nu dobber je maar een beetje doelloos rond. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten maar zie wel op tegen de termijn die ik hier soms lees (4wkn)... Iedereen heel veel sterkte tijdens dit komende verlies!

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Weet iemand dit: ik heb vanmorgen 4 pillen cytotech ingebracht. Ik heb flink buikpijn gehad en vloei licht maar ben nog niks verloren. Moet ik dan morgenochtend weer 4 pillen inbrengen, ondanks dat ik wel vloei? De gyn zei als er niks gebeurt, dan de volgende ochtend weer 4 pillen. Maar er dus niet 'NIKS' gebeurt, alleen het vruchtje zit er nog wel.

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zins, bij mij is het zo, dat als ik ze in ga brengen en heb na 4 uur nog geen resultaat, ik weer 2 tabletten moet inbrengen. Hierna na 4 uur geen resultaat, weer 2 tabletten en als er dan na 4 uur weer geen reultaat, de laatste 2 inbrengen.

Anders even naar het ziekenhuis of nu hap bellen.

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oh wat apart zeg!! Bij mij is het 4 pillen inbrengen, dan na 24 uur de volgende 4 als er niks is gebeurt. Dat zijn ook gelijk de laatste vier, dus 8 in totaal. Vind het echt gek dat jij zulke andere instructies hebt voor dezelfde pillen!!
    Ik bel morgenvroeg de poli gynaecologie, heeft nu geen haast tot morgenvroeg.

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja vind het zelf ook vreemd en bel morgen ook even naar de poli.

16. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Zinzi. Het advies van mijn gyn was: 4 tabletten inbrengen en 24 uur later opnieuw 4 tabletten. Mocht er na de eerste gift wel bloedverlies optreden wat hevig was mocht ik ook 36 ur later de tweede gift tabletten inbrengen.
    Uiteindelijk had ik er alleen buikkrampen door en misselijkheid en heb ik dus 24 uur later opnieuw tabletten (zonder effect) ingebracht.
    Ik had ook totaal 8 tabletten meegekregen.
    1 week later geen effect. Opnieuw cytotec proberen vond gyn kansloos dus toen curettage gepland
    Succes. Hoop dat het iets doet bij je!

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Bedankt voor de snelle reacties! De bloeding is vannacht zo goed als gestopt dus ik heb vanmorgen devtweede gift ingebracht. Nu afwachten weer.... pfff wachten wachten wachten ben ik zooo keizat!!

Deel Deze Pagina