Miskraam afwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door KleineLai, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ah vervelend he!! Ik heb dat precies zo! Soms helemaal niks en dan ineens weer krampen en weer bloed met inderdaad wat weefsel. Las al hierboven van iemand die dat ook had en dat dat wel 2,5 week duurde. Hoop dat het schoon is als je de controle hebt!

2. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Ik probeer mezelf maar voor te houden dat op deze manier alles er uit komt, maar vervelend was het wel. Sprak vanochtend een vriendin en die heeft er 5 weken last van gehad, dat hoop ik toch niet

3. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Pff wat kan het lang duren zeg. Ik ben nu gewoon blij als die kramp weer terugkomt, want dan weet ik dat er wat gebeurt.

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Heb vandaag een controle echo gehad. De miskraam is 2 weken geleden. Helaas slecht nieuws: maandag curettage.
    Er zit nog weefsel in mijn baarmoeder dat er niet uit wil/komt.
    Al met al bloed ik al 3.5 week. Ben er zo klaar mee! Wil het achter de rug hebben! Vind het zo confronterend allemaal. Voel me zo ellendig! :(

5. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Hè bah wat een naar nieuws!! Ook dat nog, het is allemaal al vervelend genoeg. Moeilijk inschatten hoe veel er nou daadwerkelijk uit moet komen. Sterkte voor maandag!

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja er zit nog een stuk weefsel van 15mm bij 13mm. Dit komt er niet snel vanzelf meer uit dachten ze. 2 weken geleden is de miskraam geweest. Mocht het nog wel 2 weken aankijken, maar maakt de kans op infectie wel groter.

7. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    He wat naar zeg!! :( Het is allemaal al zo verdrietig en dan duurt het ook nog zo lang! Toch nog een curettage dus. Dan is het gelukkig wel helemaal schoon daarna! Maar leuk is het niet natuurlijk. Zo stom he, dan ga je al voor een echo die helemaal niet leuk is en dan is het ook nog eens niet goed. Sterkte!

Ik had dus afgelopen maandag ook een echo waarop te zien was dat er nog weefsel zat. Mijn verloskundige was erg onduidelijk over hoeveel dat dan was. Ze stelde voor om het nog af te wachten. Heb daarna nog een stolsel/weefsel verloren en sinds daarna (dus sinds maandagmiddag) heb ik geen druppel bloedverlies gehad. Vind ik ook raar. Blijft het dan gewoon zitten? Overigens zei ze tegen mij dat de kans op infectie juist heel klein is met afwachten. Wordt ook overal wat anders gezegd. Ik heb haar net gebeld en gevraagd of ik doorgestuurd kan worden naar een gynaecoloog. Wil gewoon weten wat er nou nog allemaal zit en hoeveel. En kijken wat de gynaecoloog adviseert om te doen. Ik word er ook zo gek van!

Kyrest vindt dit leuk.
  8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ohh dat snap ik wel! Ik zou ook een verwijzing vragen. Bij mij meten ze het ook op hoe groot het is. Omdat er een wond zit, heb je wel kans op infectie zeiden ze tegen mij. Zie erg op tegen maandag, maar het idee dat ik over 1.5 week waarschijnlijk niet bloed lucht me op.

9. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ja dan heb je eindelijk alles lekker achter de rug! En dan veel leuke dingen doen! :) Lijkt mij ook logisch hoor, dat je een infectie kan krijgen. Ik had net weer wat verhoging, dus ben daar ook best bang voor. Ik moet vanmiddag al bij de gynaecoloog zijn. Vind het allemaal zo eng! Sterkte alvast voor maandag! Ik lees gelukkig heel veel over curettages dat het uiteindelijk heel erg meevalt!

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Er uit laten halen dan. Ik heb2 keer een infectie gehad door restweefsel en dat wil je echt niet.

Sterkte x

11. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Dames, het zit me niet helemaal lekker. Vorige week dinsdag de pillen genomen, die avond/nacht bloedverlies en krampen. Het was allemaal goed op te vangen en het viel me erg mee (voor zover een miskraam mee kan vallen). Sindsdien licht bloedverlies met af en toe een stolseltje. De afspraak voor de echo is over week of drie, binnenkort krijg ik een brief. Als ik jullie verhalen zo lees kom ik er of makkelijk vanaf, of is het niet compleet eruit. Een zwangerschapstest vanochtend was knalpositief....
    Bah, wil gewoon dat het klaar is. Nu weer onzeker...

12. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    He, van! Dikke knuffel! Ik duim voor je dat ze met de curratage alles eruit kunnen halen en dat je er dan eindelijk vanaf bent. Sterkte!

13. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Net even de poli gynaecologie gebeld ivm de controle-echo. Die was gepland. Op 7 mei!!!:mad: Gelukkig een hele fijne dame aan de telefoon en nu krijg ik volgende week een controle-echo bij een echoscopiste. Ik ben weer blij :D

14. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Bah ook al zo onzeker! Vreselijk hè. Na al deze verhalen wordt ik ook nerveuzer voor mijn controle echo volgende week. Wil er zo graag vanaf zijn :eek:

15. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat vervelend he, die onzekerheid. Maar joh, misschien is het bij jou wel gewoon schoon! :)

Ik ben net bij de gynaecoloog geweest. Er was inderdaad nog restweefsel, maar grote kans dat dat er uit gaat bij de volgende menstruatie! Over 4 weken heb ik weer controle. En mocht ik dan niet ongesteld zijn geweest, dan krijg ik de pillen. Hij heeft geen woord gezegd over een curettage. Hij stelde me echt heel erg gerust. Waar de verloskundige met een angstig gezicht zei dat ik ook nog eens een cyste op mijn eierstok heb, zei de gynaecoloog heel geruststellend dat zij daar helemaal niet voor opgeleid is om dat goed te weten en hij dacht dat het gewoon al het volgende eitje is die groeit. Het is niet leuk dat het allemaal wat langer duurt dan verwacht deze miskraam, maar het is niet anders. Ik zei dat ik angstig was voor infecties, maar die kans is wel heel klein zei hij. Misschien ligt het eraan wat er achter is gebleven, ik weet het niet.

16. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ja, stom die onzekerheid! Ik zei het net tegen de gynaecoloog wat ik allemaal heb gelezen wat kan gebeuren. En hij zei dat mensen met een slechte ervaring vaker dingen op internet schrijven erover dan mensen bij wie er niks aan de hand is en het goed is verlopen.

17. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Die onzekerheid is killing!
    En het klopt inderdaad dat vooral de slechte verhalen worden gedeeld. Dus, als het bij mij op de controle-echo helemaal goed is laat ik dat hier weten. Hebben we ook een "positief" verhaal ;)

18. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Klinkt als een fijne arts en naar omstandigheden een fijne afspraak. Als er langzaam een nieuw eitje komt zou dat wel betekenen dat je lijf er bijna klaar mee is. Hoe fijn zou dat zijn!

19. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Goed idee! Een positief verhaal deel ik ook!

20. SonjaZwart

26 mrt 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie. We 'moesten' tijdens de miskraam ook nog op familie weekend. Niemand wist wat er aan de hand was dus men ging er vanuit dat ik buikloop had omdat ik zo vaak naar de wc moest... Dat voelt wel eenzaam. Ik heb de 1e 24 uur krom gelegen van de pijn, daarna ging het over in een normale menstruatie met af en toe wat kramp. Echo gehad. Er zit nog steeds wat in... Grrr ik word er moedeloos van. Nu 6 weken wachten tot er een nieuwe menstruatie op gang komt. Zo niet, dan alsnog curretage. Als ik dit van tevoren geweten had... Succes iedereen!!!

Deel Deze Pagina