onrustige baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door trotsemama27, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Hoi..

Ik heb even een vraagje; Ons zoontje van 6 weken slaapt overdag bijna niet. Als ik hem op bed leg dan doet ie hazen slaapjes, steeds even slapen en dan weer huilen. Ik leg hem wakker in zijn bedje. Sávonds duurt het ook een tijdje voor hij slaapt en dan ook maar echt 3 maximaal 4 uurtjes achter elkaar en dan brult hij alweer om zijn fles. Vind het overdag best lastig om hem te laten liggen aangezien wij nog een zoontje hebben en ik dan bang ben dat hij wakker word, terwijl hij zo lekker slaapt. Er zit totaal geen ritme in zijn dag en ik vraag me af wat ik kan doen. Hij krijgt flessen van 150 cc, die drinkt hij vaak heel snel leeg, maar dan nog lijkt het of hij er niet genoeg aan heeft, maar volgens mij is dit al veel meer dan hij eigenlijk mag hebben. Zou inbakeren een oplossing zijn? En zo ja waar moet ik dan naar kijken qua doek? Ik haal hem niet te snel uit zijn bedje ik laat hem altijd wel even huilen maar soms duurt dit een uur en dan slaapt hij nog niet, word er een beetje moedeloos van. Heb jij ideeen?
    Alvast bedankt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ken je situatie thuis natuurlijk niet, maar krijgt je jongste veel prikkels overdag?
    Dit kan namelijk veel onrust geven.
    Misschien na de fles nog zuigbehoefte omdat je zegt de flessen gaan vlot leeg? Andere speen waardoor die langer over de fles moet doen kan je proberen.
    Inbakeren.....veel baby's slapen hierdoor beter. Het CB kan je hier info over geven hoe en wat te doen.

Ilja

3. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Hoi kwebbeltje.

Wat bedoel je precies met prikkels? Ik probeer een zo strak mogelijk ritme aan te houden als hij wakker word verschonen, dan een flesje en dan weer naar bed. Wat voor een prikkels zouden er dan kunnen zijn?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Met prikkels doel ik op kleuren, geluid, drukte etc etc.

5. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Misschien de drukte van zijn broertje? die loopt hier ook rond en s'nachts natuurlijk niet. Zijn kamer is vrij rustig.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mocht er sprake zijn van teveel prikkels is het echt niet alleen z'n broertje.
    Het is dan meestal een combinatie van geluid, kleuren, etc. Ze doen natuurlijk steeds meer indrukken op en de één kan dat beter en makkelijker verwerken dan een ander.
    Maar nogmaals dit kan ik niet online bevestigen.

Misschien heeft het Cb nog verder tips voor je.

Ilja

Deel Deze Pagina