Hoi, Vandaag ben (was?) ik 9 weken zwanger. Afgelopen dinsdag heb ik een vrij hevige bloeding gehad. Later op de dag nog wat helder rood bloed. Geen buikpijn (toen). Ik heb de VK gebeld en die zei me dat ik een week af moest wachten. Ik vroeg nog of ik geen echo kon krijgen maar dat gaan ze dus pas doen als ik een week lang bloed en geen buikpijn heb, of andersom. Terwijl juist die onzekerheid zo erg is..! Ik had nog geen echo gehad dus ik weet niet of het ooit uberhaupt goed heeft gezeten.. Mijn vraag is eigenlijk, kregen jullie ook te horen dat jullie gewoon moesten wachten? Is dat standaard bij bloedingen? Ik hoor namelijk overal om me heen dat mensen dan meteen echo's krijgen. Bedankt alvst
Hoi hoi, Ik heb hetzelfde een aantal keren gehd en kon inderdaad direct langskomen voor een gesprek en echo. Nu sta ik onder de gyn en niet onder de verloskundige...weet niet of dat verschil maakt. Zij vond het onnodig dat ik in spanning zat of het goed ging of niet. Als je je druk maakt, zou ik gewoon nog een keertje bellen hoor! Groetjes Marieke
Ik heb zowel ervaring met de vk als een gyn en ik mag altijd meteen of in ieder geval snel langskomen. Bij de gyn gaat het overigens wel makkelijker. Ik bel op en meestal kan ik wel binnen een uur terecht, maar ook bij de vk heeft het nooit langer dan twee dagen geduurd. Ik vind het vreemd van je vk, want de onzekerheid en wachten is inderdaad heel erg moeilijk. Veel sterkte en ik zou nog een keer bellen en vertellen dat je het niet meer uithoud van de spanning. Lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de beeb . Sterkte!
Die onzekerheid is killing. Ik heb met 5 weken een echo gehad omdat ik roze verlies had wat weg gaat en weer terug komt. 2 maart mag ik weer hopelijk zien we dan een hartje kloppen. Ik heb hiervoor een ma gehad met 11 weken vandaar dat ik direct mocht langs komen. Ik ben zo bang dat het weer mis is. Ik zou gewoon aandringen op een echo. Ze kunnen nu echt al zien of er een hartje klopt ja of nee. Ik ben ook nog steeds heel onzeker en word er behoorlijk ongelukkig van.
ik heb niet eens de Vk gebeld. gelijk het ziekenhuis en deze hebben toen een afspraak gemaakt en ik kon komen.
Ik kreeg ook het advies afwachten. De reden daarachter is volgens mij omdat een echo niet altijd de juiste informatie geeft... het gaat, denk ik, met name om de kans dat de echo niks bijzonders laat zien (alles ok volgens het aantal weken zwangerschap) maar er toch een miskraam gaat optreden. Aan de andere kant, denk ik dan, kan een echo in sommige gevallen juist wel laten zien als het al mis is... geen hartactie/geen vruchtje e.d. Als je er één wilt, blijven aandringen! Sterkte
ik ben een keer naar de spoed gesjeesd . Ik had wel binnen een half uur een echo gekregen. Nood breekt wetten En natuurlijk geeft de echo niet altijd de juiste informatie, maar het kan je wel even geruststellen om het wachten meer draaglijk te maken of in ieder geval de zekerheid geven dat het inderdaad mis is. Ik vind dat persoonlijk héééél veel waard.
Ik verloor ook wat bloed en ben gelijk aan het bellen gegaan....maar op vrijdagavond kan je bijna nergens terecht! Op maandagochtend de verloskundige gebeld en die zei inderdaad dat ik maar gewoon af moest wachten. Gewoon aandringen, heb ik ook gedaan. Stress is inderdaad niet goed. En in mijn geval mocht ik toen wel 2 dagen later langskomen. Sterkte!
Bedankt voor jullie lieve antwoorden! Het stomme is dat ik dus niet durf te bellen.. Bang dat ik moet huilen, of bang dat ik weer afgescheept wordt en niet aan durf te dringen. Zo stom. Ik weet ondertussen ook niet meer wat ik moet voelen - doet mijn baarmoeder zeer, of zijn het mijn darmen, of toch mijn blaasontsteking die nog niet over is?! Ik durf me ondertussen amper nog te bewegen uit angst dat er 'iets' gebeurt of fout gaat. Ik voel me ook doodmoe, maar dat kan natuurlijk ook door alle stress en gehuil komen. Ik zal m'n moed bij elkaar proberen te rapen en toch bellen..
Meid, het maakt niet uit, dan ga je huilen... toen ik zwanger was dacht ik, ik moet vanaf het begin yhet goede voorbeeld geven en dat houdt in vanaf nu... en nu ben je zwanger of het goed gaat of niet.. wat zou je andere aanraden om te doen.. psies! dus nu doe je het voor jezelf.. gewoon bellen.. en stel het is echt goed, denk je dan dat deze stress goed is? iig heel veel sterkte *hug*
Ja, je moet het gewoon doen hoor! Het is heel normaal dat je moet huilen en bang bent. Tegen mij was vertelt dat het waarschijnlijk een miskraam was en ik was er heel nuchter onder. Dat vond de verloskundige heel raar want je hoort vreselijk last te hebben van je hormonen! Niks om je voor te schamen hoor meis! Gewoon bellen en vragen of ze ja alsjeblieft kunnen helpen. Dat begrijpen ze heus wel....Je bent echt niet de enige! En inderdaad begrijp ik je heel goed...Je weet inderdaad niet meer wat je moet voelen en als je iets voelt ben je bang of het wel goed zou zijn...Het komt goed echt waar! Heel veel sterkte! Laat je weten hoe het afloopt?
Ik heb al zo vaak huilend aan de telefoon gezeten en ze kijken er niet eens van op. Al die vrouwen met hormonen en onzekerheden huilen nu eenmaal snel en dat zijn ze wel gewend. Leg uit dat je zo bang bent dat je niks meer durft te doen. Daar moeten ze wel alle begrip voor hebben. Niet meer nadenken, nu dat nummer intoetsen, diep inademenen en je verhaal doen. Sterkte!
Ik heb gewoon de huisartsenpost gebeld,want ze wilden mij toen ook een paar dagen laten wachten en ik werd er helemaal gek van.Ik mocht gelijk komen en in 1e instantie zeiden ze ook dat ze vast geen zekerheid konden geven,maar helaas kon dat wel. Gewoon bellen hoor!Ik vind het onmenselijk om mensen zolang in spanning te laten zitten.Gewoon huilen als je huilen moet.Iedereen zou er overstuur van zijn.