onzeker...

Discussion in 'Miskraam' started by Donja62, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Ben inmiddels ruim 13 weken zwanger. Heb dinsdag klein druppeltje donker bloed verloren. Bij Vk geweest. Hartje klopte mooi! Echter, gisterochtend na hoogtepunt (mastrubatie) veel donkerrod / bruin bloedverlies! Ik schrok, was behoorlijk veel. Geen krampen. VK gebeld en voor echo naar gyn geweest. Kindje deed het goed, hartje klopte en was beweeglijk. Ook placenta was goed. Bloedverlies nam al af maar heeft in totaal 24 uur geduurd (steeds minimaler).
    Hoe groot is de kans dat het alsnog mis gaat? Of dat dit duidt op kindje met afwijking? Zijn er meiden met ervaring?

Gr. Donja

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje, dat is schrikken. Het klinkt een beetje als een hematoom: bloed in de baarmoeder. Dat kan vanzelf verdwijnen, maar je moet het wel heel rustig aan doen. Als je baarmoeder te veel van streek raakt, kun je een miskraam krijgen. Dus ik zou me niet al te druk maken, en zo veel mogelijk plat liggen de komende dagen. En even geen hoogtepunten of seks.

Mocht het weer flink gaan bloeden, ga dan naar het ziekenhuis om een echo te laten maken bij een gynaecoloog. Dat is toch een arts, in tegenstelling tot een vk. Als het in het weekend gebeurt, ga dan naar de Spoedeisende Hulp. Daar word je echt wel geholpen.

Maar ik hoop vooral dat dit iets eenmalig was en dat het verder gewoon goed blijft gaan.

Enneh, over de kans dat het kindje afwijkingen heeft zegt het bij mijn weten helemaal niets.
    Suus

3. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

Sep 24, 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Hoi Donja,

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap behoorlijk wat bloed verloren inclusief krampen en rugpijn. Ik was toen 12 weken zwanger en ik had een half uur daarvoor het hartje zien kloppen tijdens de eerste echo. ik heb 3 dagen later een echo laten maken en alles was goed. Het bloeden heeft nog even aangehouden en de bruinige afscheiding heeft zelfs meerdere weken aangehouden.
    Ik heb hier een gezonde zoon rondlopen van 2 jaar en 8 maand!
    Dus, het hoeft helemaal niks te betekenen dat je bloed tijdens je zwangerschap. Ik heb vaker gehoord dat de bloedvaten in de vagina/baarmoedermond tijdens de zwangerschap snel kunnen knappen, vergelijkbaar als een bloedneus. Wanneer je een hoogtepunt hebt, kan er heel gemakkelijk een vaatje knappen.

Een goede zwangerschap gewenst!

4. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    Bedankt voor de reacties. Het bloeden is gestopt. Het is nu gewoon weer wit/geel slijm.
    Mama van mike, ben jij al die tijd dat je bruin verloor thuis gebleven?

5. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

Sep 24, 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Nee hoor, ik ben een week na de bloeding weer aan het werk gegaan. Ik voelde me goed en ik had op de echo gezien dat alles goed was met de baby, dus er was voor mij geen reden om langer thuis te blijven.

6. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

Sep 24, 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Oow ja, het bruin verlies duurde geloof ik een week of 4 a 5

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Toch kan het bij een hematoom raadzaam zijn om wel plat te liggen. Daarom zou ik dat zelf graag willen uitsluiten, als ik jou was.

Suus

8. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    Suus, dan had de gyn op de echo dan toch moeten zien? In de baarmoeder was volgens hem niets te zien?

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, een gyn zou dat moeten zien. Sorry, ik dacht dat je bij de vk was geweest.

Share This Page