Hoe verder na miskraam????????

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sophie85, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie85

Sophie85 Lid

27 jun 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Drie weken terug hebben wij een miskraam gehad. Was totaal onverwacht en kwam dus hard aan. We hebben het eerst de tijd gegeven om af te wachten omdat ik al wat vloeide, na een week bleek alles er nog te zitten. Toen heb ik Cytotec gehad, en na nog eens een week zat alles er nog. Toen vorige week toch nog een curretage gehad. Ik vloei nog een beetje maar ben blij dat ik het achter de rug heb. Maar hoe nou verder? Man lief heeft zon klap gehad dat hij het helemaal stuk is evn twijfelt of hij er nog voor wil gaan( We hebben al twee mooie kids) En ik moet eerlijk zeggen dat ik graag nog een kindje zou willen. Maar er zo tegn op zie om het hele proces nog een keer door te maken, dat ik ook erg twijfel. Ik weet dat het nog vroeg is en het de tijd moet geven. Maar ik word gek van dit getwijfel.......! Wie herkent dit? Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het even kwijt!

Liefs Sophie

2. isa77

isa77 Actief lid

18 nov 2011
    177
    0
    0
    Hi Sophie,

Wat ontzettend jammer dat jullie een miskraam hebben gehad.
    Het kan echt een enorme klap zijn, daar weet ik helaas alles van! Na onze 4e miskraam hebben wij 5 maanden stil gezeten. Ik was zo ontzettend evrdrietig en kon het gewoon niet aan om weer door het proces te gaan. We hebben uberhaupt geen sex gehad in die tijd - ik was gebroken van verdriet. Maar langzaam aan kom je toch weer overeind en zakt de schrik en het verdriet.
    In oktober zij we toch weer begonnen...en nu ben ik weer zwanger. Heb de eerste echo bij 6 weken gehad en daar zag ik een hartje! so far so good. Nu krijg ik iedere week een echo. Spannende tijd! Maar wat ik ermee wil zeggen is dat hoe je je nu voelt echt anders kan zijn over een paar maanden. Gun elkaar en jezelf de tijd. Je hoeft dat besluit op dit moment niet te nemen. Gun jezelf de tijd de miskraam te verwerken.

Sterkte!!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy ik ben het met Isa eens, het is nog maar net gebeurt. Je zit nu midden in heftige emoties. Ik snap je twijfel wel, maar gun het even wat tijd, voor jezelf en je man. Het is nu geen goede tijd om heftige beslissingen te nemen. Geniet even lekker van je kids in de komende gezellige feestperiode en in 2013 zie je wel hoe het dan voelt. Makkelijk gezegd... want het voelt anders, maar toch...
    Sterkte

4. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Geef jezelf en je man tijd, het moet echt even slijten, het is heftig en verdrietig, iedereen moet na zoiets even herstellen...

Dikke knuffel en sterkte met het verlies...

5. Sophie85

Sophie85 Lid

27 jun 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

Het word nu nog mooier, dacht de draad weer te kunnen oppakken. Begin ik sinds gisteren weer veel te vloeien! Net is de verloskundige al geweest en moet zo WEER naar het ziekenhuis! Houd het nou nooit op!

liefs Sophie

6. Yvonnn

Yvonnn Lid

17 nov 2012
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi Sophie,

Wat rot voor jullie! Het is ook niet niks.
    Mijn man en ik hebben vorige week onze 3e miskraam achter de rug en ik voel me ontzettend verdrietig.
    Het kost tijd om het voor zover mogelijk een plekje te kunnen geven en om er weer positief voor te gaan.
    Wij hebben deze week net bloed geprikt voor onderzoeken.

Isa77 wat fijn dat je weer zwanger bent! Hopelijk zal dit goed verlopen!! Hebben jullie ook onderzoeken gehad en ben je er iets mee opgeschoten?
    Graag zou ik jou ervaringen willen horen als je dat zou willen delen?

Sterkte Sophie!!

Liefs Yvonnn

7. Doosje31

Doosje31 Actief lid

12 okt 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde dat het gestopt was met groeien 2 dagen voordat we op vakantie gingen
    Ik was ook gebroken, maar die vakantie was toch goed voor me, heb het een plekje gegeven
    Je kan er niet in blijven hangen, er is meer om voor te leven, al is het soms heel heel zwaar, geloof me, ik ben er ook geweest

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Oh wat erg. :(
    Hoe is het gegaan vandaag???
    Ik hoop dat je snel de draad weer kan oppakken.
    Sterkte.

9. Sophie85

Sophie85 Lid

27 jun 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

Heb vrijdag te horen gekregen, dat ik nog steeds niet schoon ben. Zit nog allemaal bloed en vocht. Moest afgelopen weekend weer met Cytotec beginnen, maar heeft weer niets geholpen. Het is nu zo dat ik bijna niet meer vloei! Geloof niet dat alles er al uit is want ben na vrijdag nog maar weinig bloed verloren. Moet vrijdag weer nat zieknhuis voor echo. Hopen dat ik toch schoon ben, want anders moet ik WEER gecurreteerd worden.

liefs Sophie

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Maak nu waarschijnlijk hetzelfde mee. Vorige week maandag, met 8 weken zwangerschap een vage echo gehad en de gyn kon geen hartje vinden (ze kon mn baarmoedere sowieso al moeilijk in beeld krijgen) en het leek ook meer op een vruchtje van 7 weken, wat ze zo snel zag. Ben nu dus afwachtend, heb volgende week maandag mn 10 weken termijnecho. Heb nog ongeveer 1% hoop (nieuw apparaat, ze kon het sowieso niet goed zien, late positieve test) maar eigenlijk weet ik ook voor 99% dat het niet goed zit.
    Het is ook ons 3e kindje, ons geluk kon niet op, meteen zwanger en tussen 2 en 3 zou ongeveer evenveel tijd zitten als tussen 1 en 2. We willen we niet teveel tijd tussen 2 en 3 hebben. Ben bang dat nu van uitstel afstel komt. Maak me ook veel meer zorgen over dat de 3e misschien niet gezond zou zijn.

Maar goed door mijn verhaal wordt de jouwe niet beter. Hoop dat het niet nodig is om vrijdag nog een keer te gaan en dat je schoon bent. Hoop dat je er met je man goed over kan praten en wens jullie veel succes/sterkte.

11. Sophie85

Sophie85 Lid

27 jun 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo pila79

Heel herkenbaar wat je allemaal zei. Wij dachten er net zo over, wouden graag even veel leeftijdverschil tussen de kids hebben( ong 2,5 jaar) En toen ging het mis. Sta er nu wel veel meer bij stil dat het niet vanzelfsprekend is om een kleine te mogen krijgen. Natuurlijk weet je dat wel, maar toch ''plan'' je het stiekum. Ben daarom extra dankbaar voor de twee gezonde kids die we hebben! Maar dat neemt niet af dat de wens naar een derde wonder toch aanwezig blijf. Ik hoop dat ik vrijdag te horen mag krijgen dat ik schoon ben! Durf er niet op te hopen. Hoop voor jouw dat ze het mis hebben, en toch alles goed mag zijn. Reken er niet te veel op want dan komt de klap nog harder aan. Want ook ik bleef hopen, onterecht. Ik hoop dat we beiden ons hierdoor heen kunnen slaan, en als het ons gegeven is we beiden ons derde wonder in de armen kunnen houden!

liefs Sophie

12. Sophie85

Sophie85 Lid

27 jun 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Vandaag weer na het ziekenhuis geweest. Hetgene wat er nog zit is wel een stuk minder geworden, maar ik ben nog steeds niet schoon! Het is een dubbel gevoel, ben blij dat ik niet gecurreteerd hoeft te worden maar tegelijkertijd baal ik ervan dat er nog steeds iets zit. Aan het eind van de maand moet ik terug komen voor een echo. En dan hopen dat ik echt schoon ben, dat mag dan ook weleens na bijna twee maanden!

liefs Sophie

Deel Deze Pagina