Intens verdrietig

Discussie in 'Miskraam' gestart door seertje08, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seertje08

seertje08 Lid

8 dec 2008
    20
    0
    0
    Gisteren bij de verloskundige geweest voor de echo, ik zou in de tiende week zitten. Ik helemaal gelukkig en blij, komen we er bij de echo achter dat het vruchtje veel te klein is en het dus niet heeft gered. Ik heb nergens last van gehad, geen bloedverlies... niks..

Nu heb ik van het ziekenhuis tabletten gekregen wat zouden moeten helpen zodat ik nu alsnog een miskraam krijg. Vind het super eng, weet niet wat ik ervan moet verwachten. Volgende week vrijdag moet ik terug naar het ziekenhuis om te kijken of alles weg is, mocht dit niet zo zijn dan wordt ik gecurreteerd.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik zou het graag willen horen.

Liefs

2. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Oh meid.. Bah! Heel veel sterkte :(

3. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Ik wil je ook even heel veel sterkte toewensen met wat nog komen gaat.
    Dit is extra cru: je hebt niets gemerkt en hebt ook geen tekenen gehad dat het niet goed zou zijn en nu val je zo in 1 keer keihard van die roze wolk. Bah!

4. seertje08

seertje08 Lid

8 dec 2008
    20
    0
    0
    Ja inderdaad, en voor mijn gevoel hoefde ik ook nog maar 2 weekjes en dan zat de gevaren zone erop, en kon ik het gaan zeggen, en dan zit je daar, je verheugt je zo en dan krijg je dat, ohhhh dat moment vergeet ik volgens mij nooit meer.

Dank jullie wel voor jullie steun!

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Wat een naar nieuws...

Hopelijk doen de tabletten van het ziekenhuis hun werk en heb je er weinig last van.

Sterkte!

6. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Ik heb dit ook net meegemaakt, heb alleen geen tabletten meegekregen maar advies om te wachten of de miskraam toch spontaan zou komen.
    Kan te maken hebben met hoe lang het vruchtje al niet meer leeft denk ik. Bij mij werd bij de echo, ik zou toen ook ruim tien weken zijn, gemeten dat het vruchtje was overleden rond 8 weken en 4 dagen. Uiteindelijk is 12 dagen na de echo de miskraam toch spontaan gekomen, op 2 januari.
    Ik weet dus niet wat je van die pillen kunt verwachten, wel dat het emotioneel nogal wat is allemaal. Het duurde bij mij even voordat het verdriet echt tot me doordrong, ook al was ik meteen verdrietig. En toen ik het vruchtje eenmaal verloor kwam de klap voor mij weer heel hard aan. Het gaat allemaal met golven. Soms gaat het wel en soms voel je je intens verdrietig. Ik heb er veel aan gehad om er met mensen die belangrijk voor me zijn heel open over te praten.
    Ik kan je dus alleen maar heel veel sterkte wensen

7. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hoi Seertje,
    Ons kleintje was ook te klein. Bij ons ging het eind november mis. Ik kreeg het gevoel dat er iets mis was op woensdag, echo gehad op donderdag: het hartje klopte heel langzaam maar kindje was te klein voor de 7 weken die ik zwanger was. Normaal gezien hoorde het 1 cm te zijn, ons kleintje was 7 mm... Verloskundige wilde me de week erna graag terug zien, zei dat het nog alle kanten op kon gaan. De dagen erna waren afwachten. Toch op maandag al een echo gehad ivm pijn en toen was er al geen vruchtzakje meer, ik begon tijdens de echo ook direct te bloeden. 's middags thuis kwamen het vruchtje en placenta eruit. Einde aan bijna 8 weken zwanger zijn... Advies was om 1 maand cyclus af te wachten en die was precies 28 dagen, dus deze ronde doen we weer mee. Ik hoefde gelukkig geen medicijnen of curretatie, dat doen ze hier niet zo snel, dus daar heb ik geen ervaring mee.
    Ik wens je heel veel sterkte toe meis!

Groetjes, Marjolein

8. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Heel veel sterkte Seertje

9. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo Seertje,

Allereerst heel veel sterkte!

Ik ben 24 dec jl gecurreteerd na zwangerschap van 8 weken. Vruchtje bleek bij 5,5 week al gestopt met groeien.

Ik had ook eerst de pillen gekregen maar tegen mij was gezegd eerst 1 dosis nemen gebeurd er niets dan een 2e dosis. Na inname van de 1e dosis kreeg ik idd. bloedverlies en krampen. Verloor ook stolsels etc. en leek erg op mijn 1e mk. Bij nacontrole die woensdag de 24e bleek dat niet alles weg was en werd ik alsnog met spoed gecurreteerd.

Dus goed even navragen of je sowieso de 2e dosis moet inbrengen ook als je al bloedverlies en krampen hebt. Volgens mijn gyn had de 1e gyn het verkeerd uitgelegd en was mij de curretage bespaard gebleven als ik wel gewoon de 2e dosis ook had ingenomen!

De curretage viel mij overigens heel erg mee. Als ik dat achteraf had geweten had ik hier meteen voor gekozen en niet voor de pillen.

10. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey Seertje,

Wat ontzettend naar nieuws, heel veel sterkte gewenst!

Ik heb afgelopen zondag onverwacht een miskraam gehad, ik zat in mijn 13e week. Ons kindje bleek ook al enige tijd dood zijn. Mijn laatste echo was met 7 weken geweest, toen zag alles er goed uit, kloppend hartje etc. Ik was zo blij en nu ziet het jaar er ineens heel anders uit. Ik voel me alsof mijn hart gebroken is en ook schaam ik me soms. Ik weet dat er niks is om me voor te schamen maar toch is het er.

Een miskraam is fysiek denk ik voor iedereen anders dus ik schrijf hier niet mijn ervaring op tenzij je dat graag wilt. Soms kan het lezen van andermans ervaring voor extra stress zorgen en ik denk dat het verwerken van dit verlies al zwaar genoeg is.

Sterkte meid! en ook aan alle anderen hier!

11. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hey hey
    in iedergeval sterkte met je verlies
    ik heb gehoord da je van die pillen een soort ween krijg om het vruchtje eruit te werken en dat kan twee dagen duren dat was bij een vriendin van me in iedergeval dus weet niet of het altijd zo is in iedergeval sterkte

12. seertje08

seertje08 Lid

8 dec 2008
    20
    0
    0
    Heel erg bedankt allemaal met jullie opbeurende berichtjes.

@pattylife, bedankt voor je berichtje, ik heb namelijk ook gisteren de eerste 4 tabletten "ingenomen" en ik heb ook hele erge buikkrampen gehad en bloedverlies en stolsel, ik moet volgende week vrijdag terug voor controle, maar na het lezen van jouw berichtje bel ik maandag voor de zekerheid even naar het ziekenhuis om het na te vragen of ik inderdaad ook maar voor de zekerheid de 2e keer de tabletten moet innemen voor de zekerheid.

Ik zal maandag nog even wat laten weten.

Groetjes Sarah

13. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Heel veel sterkte met dit verlies.

Dikke knuf,
    Debora