Miskraam bij 5 tot 6 weken... vruchtzakje?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mosie, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb nu voor de 2e keer een miskraam en lees overal over dat men vruchtzakjes verliest. Ik heb hier niks van gemerkt en bij mijn vorige mk ook niet. Wel veel bloedverlies, krampen en stolsels.. Ik vraag me af vanaf wanneer je het vruchtzakje kan opmerken bij een miskraam. Bij hoeveel weken bedoel ik dan, want vind het een beetje vreemd dat ik dit beide keren niet heb gezien. 1e keer was wel erg vroeg mis, maar nu was ik tussen de 5 en 6 weken. Zou ik dan niet iets van een vruchtzakje hebben moeten zien? En zo ja hoe groot zou het dan moeten zijn? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen... Maak me zorgen dat er wat mis is met mijn lichaam...

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai,

Ten eerste heel veel sterkte met het verlies :(

Niet iedereen krijgt het vruchtzakje te zien.
    Een heleboel komen er pas achter dat ze het vruchtzakje verloren zijn tijdens de echo.
    Je zegt dat je wel stolsels hebt verloren.
    Vaak zit daar ook het vruchtzakje tussen.
    Doordat het zo bebloed is kan je het vaak niet onderscheiden van een vruchtzakje of een "gewone" bloedstolsel.
    Je zou dan de stolsel (s) moet opvangen en schoonmaken.
    Dan zou je het verschil kunnen zien.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is zo.
    Nogmaals heel veel sterkte!

Liefs Linda

3. Trees

Trees Niet meer actief

Mosie heel veel sterkte! Mijn ervaring is dat ik pas bij miskramen waarbij het vanaf ruim 6 weken gestopt is met groeien een vruchtzakje te zien krijg. Daarvoor is het vaak veels te klein en heb ik het in ieder geval nog nooit gezien.

4. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Ok bedankt! Duidelijk.. Ik wacht het allemaal nog even af. Heb nog wel wat krampen en redelijk veel bloedverlies nog dus denk dat het nog niet compleet is. Hoop dat het snel achter de rug is. Heb best wel veel pijn (gehad). Geestelijk natuurlijk, maar ook lichamelijk. Vind het best wel heftig..

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Lieve Mosie,

Ik heb afgelopen donderdag een miskraam gehad met 6 weken en 2 dagen. Ik dénk dat ik het vruchtzakje heb gezien maar weet het niet zeker.
    Afgelopen zondag ochtend (2 uurtjes) zondag avond en donderdag ochtend heb ik ongipijnen gehad. Tussen in niet. Wel vanaf zondag middag t/m donderdag middag (roest)bruin verlies gehad. Na visite aan de huisarts begon het verlies roder te worden. Donderdag middag vlak voor de echo vond ik in mijn verbandje een stukje rood weefsel zo ongeveer 1 cm klein wat niet uitrekbaar was, ik denk het vruchtzakje. Verder heb ik alleen maar stolseltjes van max 2 - 3 mm gezien. Vandaar dat ik denk dat dat ene het vruchtzakje is geweest. Meteen daarna zwakte mijn ongipijn af naar niets. Op de echo was helaas niets meer te zien.... Nu verlies ik nog wel wat bloed...

Ik hoop voor jou echt dat je toch nog zwanger bent!

Liefs Cynthia

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oja... probeer anders zo snel mogelijk een echo te krijgen. Ik wilde zo het weekend niet in.
    Emotioneel is het heel wat. Ik heb er heel veel moeite mee en ga daarom van de week naar mijn teamcoatch. Ze wilde me vrijdag niet ziekmelden voor vandaag om dat ik niet "ziek" was volgens haar. Ze moet beter weten... ze heeft tenslotte zelf ook een vroege miskraam gehad.
    Gelukkig was er toevallig een hele lieve collega die mijn dienst voor vandaag over wilde nemen.

Denk aan jezelf meid, de VK is er niet voor niets, gewoon bellen dus.

Liefs Cynthia

7. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Hai,

Ik had de vk al gebeld en die zei dat ik het even moest afwachten en als het te lang duurt weer moest bellen. Ik weet zeker dat ik niet meer zwanger ben hoor. Heb echt heel veel bloed en weefsel verloren en mijn symptomen zijn zo goed als weg. De pijn is nu ook veel minder dan afgelopen week dus misschien ben ik het al verloren en heb ik het niet gezien door al het bloed. Was ook nog maar 5 weken zwanger. Jij ook heel veel sterkte. Dit is nu mijn 2e miskraam en ik hoop toch echt dat de 3e zwangerschap wel goed gaat. Anders gaan we toch maar voor de onderzoeken.

Liefs,
    Mosie

8. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Wat vervelend trouwens van je teamcoach. Ik heb mij ook ziekgemeld afgelopen week. De hele week zelfs. Ik was er echt kapot van en kon echt niet gaan werken zo. Jammer van haar reactie. Nogmaals sterkte!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, Mosie... ik wil hier ook in gesprek over met haar. Maar ik weet nu al dat ik er amper iets uit krijg omdat ik dan zo moet janken...

Er zijn steeds zo veel dingen waardoor je er weer aan herinnerd wordt... een liedje.. bepaalde datum enz.. Vanmiddag bij de Praxis bij de kinderstoeltjes prikte de tranen al in mijn ogen.

Nu is het afwachten tot mijn ongi komt. Ik wil het dan toch weer proberen.

Ik vind het knap dat je toch voor een 3e zwangerschap gaat voordat je onderzoeken wilt. Ik zou na 2 x toch echt aan de bel hangen...

Succes en ik hoop dat het voor ons snel lukt met een hele goed afloop!

Liefs Cynthia

10. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Volgens mij heb ik vandaag het vruchtzakje verloren. Ik kreeg ineens enorm veel pijn in mijn rug en toen ik naar het toilet ging kwam er een bebloed stevig iets uit. Het was anders dan een gewoon stolsel. Kon het niet uit elkaar trekken.
    Het bloeden is ook minder geworden.
    Ik hoop dat dit het was en we nu weer verder kunnen en dan hopelijk beloond worden met een goede zwangerschap!
    Iedereen bedankt voor alle steun!

Veel liefs,
    Mosie

11. Esma

Esma Bekend lid

Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Bedoel vanaf dat het gestopt is met groeien?

Ik ben nu 3 weken verder en heb bruinverlies en soms wat rood.
    K wou dat het ook voobij ws.

Anyway sterkte!

Moge je snel zwanger raken en dat je een gezond kindje op aarde zet

12. little angel

12 nov 2008
    77
    0
    0
    bediende (ambtenaar)
    Erembodegem (Aalst)
    Hallo,
    Ik had een miskraam op 5weken en 2 dagen.
    Ik had eerst enorme pijn in mijn buik, het ongi gevoel maar heel hevig.
    Toen ik naar het toilet ging zag ik het vruchtzakje op mijn papiertje.
    Het was ongeveer 4cm groot en en ik vond dat het eruit zag zoals een ballon dat terug plat geworden is.
    Nadien bijna geen buikpijn meer.
    grtz

13. Bongo

Bongo Lid

15 mrt 2009
    28
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik heb het met 5 wkn verloren en heb er echt niets van terug gevonden. Heb zo'n 5 dagen gebloed (soort hevige menstruatie), geen krampen en geen klonten. Dus tsja soms verlies je het zonder dat je het merkt. Maar Mosie bij jou is dat dus wel duidelijk het vruchtje geweest wat je hebt gezien, je omschrijving klopt helemaal.
    Sterkte met je verlies......

Deel Deze Pagina