SUPERvroege miskraam-mogelijk?

Discussie in 'Miskraam' gestart door barbarella, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barbarella

11 mrt 2009
    13
    0
    0
    Utrecht
    Is het mogelijk dat je een miskraam krijgt, ook al ben je niet overtijd? Ik was namelijk 20 februari ongesteld, voelde me een aantal dagen na mn ovulatie al behoorlijk zwanger, had hele gespannen borsten! Donderdag had ik bloedverlies met supererge buikpijn, dus dacht ik een gewone ongesteldheid......Vrijdag had ik hele heftige bloedingen en op een gegeven moment in de middag had ik een enorme "bloedbal". Het leek ook echt net een soort vruchtzakje.....weet niet of het kan, misschien hebben jullie er ervaring mee?
    Hoop iets van jullie te horen?
    Veel liefs.....

2. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Volgens mij kan dit wel ja..Gewoon een vroege mk..Als je te vroeg getest had,had je misschien een vaag streepje gehad.Volgens mij is het zo dat er dan bevruchting heeft plaatsgevonden maar bij de innesteling is het verkeerd gegaan.Dat gebeurt heel veel.alleen merken maar weinig vrouwen het.Sterkt

3. barbarella

11 mrt 2009
    13
    0
    0
    Utrecht
    Dank je !
    Ik dacht het al.....voelde me namelijk wel echt zwanger! Maar was echt zo erg geschrokken! Mn man denkt dat het komt doordat ik gewoon doorblijf sporten (spinnen). Hij zegt dat ik daar mee moet ophoduen, want dat kan ook het vruchtje afstoten!
    Wat denk jij?
    WAT SUPERLEUK! Ik zie dat je 6 weken zwanger bent! Alles goed?
    Liefs

4. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Graag gedaan hoor..Van dat sporten lijkt me niet en spinnen/rpm-en mag je volgens mij gewoon ook in de zwangerschap blijven doen hoor..Lekker sporten hoor..

Je moet zo denken het is vanaf het begin al bepaald dat het vruchtje niet helemaal is zoals het hoort,en dan wordt het afgestoten.

Dank je..idd zwanger..1e keer na mk,ook vroeg maar was wel overtijd en had positief getest.De schrik zit er nog wel in maar hoop dat dat na de 1e echo verdwijnt.

De kwaaltjes vallen gelukkig mee..alleen die zere borsten.moeheid en tandvlees..Succes

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meid

een vmk is het pas NA 4 weken als je al positief hebt getest, ( volgens de gynaecoloog na 6,0 weken)

dus voor je nod noemen ze het geen vmk.
    ( immers 1/3 van alle bevruchtingen gaat voor NOD fout, wat zou betekenen dat er +/- iedere 3 maanden wel een keer iets mis gaat)

ook kun je geen vruchtzak verliezen omdat er bij de 4 weken en daarvoor nog geen vruchtzak is en het vruchtje niet groter is dan deze punt ...

zelfs bij 6,0 weken is het vruchtje net 4 milimeter en dan pas is er een vruchtzak te zien.

liefs daantje

6. barbarella

11 mrt 2009
    13
    0
    0
    Utrecht
    Hai Daantje!
    Bedankt voor je informatie! Ik ga vanmiddag dan wel even een afspraak maken bij mn gyneacoloog want ik vond het wel een beetje raar! Het was echt een soort van "bloedbal"! Heel raar!
    Nou ja...ik ga het wel even na laten kijken! En hopen dat ik misschien volgende maand zwanger kan raken! Jij ook zwanger? 9 weekjes? Leuk hoor...gefeliciteerd! Jullie beiden... Veel sterkte...hoop dat jullie niet te veel kwaaltjes hebben!

7. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij kan zo'n bal of klompje bloed vanalles zijn. Een vruchtzak kan het niet zijn, want die is er nog niet voor je NOD.

en dat je niet kan spinnen is echt onzin hoor! Je moet juist blijven sporten om je kansen op zwangerschap te vergroten! (Ik bedoel uiteraard 'normaal' sporten, geen topsport).

Succes!

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Die bloedprop is hoogst waarschijnlijk gewoon een verzameling bloed dat in een keer is vrijgekomen toen je baarmoedermond zich weer opende, vandaar ook je krampen ed.
    Zo vroeg in een evt. zwangerschap is er echt nog helemaal niets te zien wat af zou kunnen komen. Maar eigenlijk denk ik niet dat je zwanger bent geweest. Ik heb je berichten een beetje gevolgd en ik denk echt dat de kans heel klein is. Ik denk dus ook niet dat je een miskraam hebt gehad en geloof me dat is goed nieuws!
    Ik snap je ongerustheid of verwarring maar dat komt denk ik omdat je inderdaad nog wat onwetend bent (zeg ik omdat ik dat opmaak uit die vragen die je stelt maar ik wil je op geen enkele manier beledigen oid). Even terug dus naar de biologieles! hiii.

Je hebt wellicht wat onduidelijkheid of verwarring in je cyclus van deze maand maar er is geen enkele aanleiding tot zorgen. Je zegt dat je al een gyn hebt (ben je al een een of ander traject betrokken geweest dan?) anders zou je het ook prima afkunnen met een telefoontje aan een verloskundige praktijk of je huisarts. Ik zou je willen afraden om nu te handelen naar een miskraam, of er een problematisch iets van te maken. Zwanger willen worden met die miskraam in je hoofd is geen pretje (lees maar eens wat meer rond hier op dit fora) dus ik zou je die extra belasting niet gunnen... zeker niet omdat de kans maar heel heel klein is.
    Kortom ik denk (maar ik ben geen dokter) dat je helemaal gezond bent, dat je deze verwarring moet proberen te vergeten en dan hoop ik dat, wanneer je dat wilt, je binnenkort lekker onbezorgd zwanger wordt.
    succes!

9. barbarella

11 mrt 2009
    13
    0
    0
    Utrecht
    Hallo!
    Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord.....EN ik ben inderdaad een beetje onwetend Ik vond het alleen zo raar....Ik ben (omdat ik normaal altijd heel regelmatig ongesteld word, ben niet aan de pil, ben gezond etcetc) gewoon ontzettend geschrokken! Omdat dit de eerste maand was dat ik het zonder condoom met mijn man heb gedaan, dacht ik gelijk een aan kleine miskraam! Vond het zo raar omdat ik normaal op een normale manier ongesteld ben!
    Maar ja...het zal inderdaad wel niks zijn!
    De reden dat ik al bij een gyn loop is omdat ik in italie woon en het hier heel normaal en bijna verplicht is dat je 1 keer per jaar de de gyn gaat voor een algehele controle + pap test!
    Heel erg bedankt nogmaals voor je antwoord!

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Oh wauw dat klinkt als erg goed geregeld! Ik merkte in Oostenrijk ook al zo'n verschil (ik was daar toen ik mijn missed abortion kreeg) Je hebt daar geen verloskundige praktijken maar gaat daar ook naar een gynaecoloog wanneer je zwanger bent er is daar ook gelijk alles, echoapperatuur enz. Ook zijn ze daar guller met onderzoeken en echo's e.d. maar goed eerlijk gezegd weet ik niet of dat altijd beter is... De Oostenrijkse arts was vrij snel met zijn diagnose (het zou iets te maken hebben met mijn schildklier) en de daarbij behorende medicijnen, terwijl verschillende medici in Nederland me inmiddels hebben verzekerd dat er helemaal niets is met mijn schildklier..... Ik ben de medicijnen niet gaan slikken en ben ben benieuwd of ik daar ooit nog spijt van krijg....

P.s Ik denk dat je snel zult leren ik was in januari ook nog zo onwetend als wat maar inmiddels heb ik zo vaak met mijn benen wijd gelegen, vragen gesteld en hier rond gelezen dat ik zowat zelf een verloskundige praktijk kan beginnen (bwvs) haha!

Deel Deze Pagina