Bloedverlies bij 10 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Merlin, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlin

Merlin Nieuw lid

16 apr 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en hoop op reacties op onderstaande verhaal:
    Ik ben 10 weken in verwachting na de derde IVF-poging.
    Ik heb al een echo (7w) gehad die er goed uitzag (kloppend hartje, grootte kwam overeen met zwangerschapsduur).
    Een paar dagen geleden had ik na het plassen opeens een grote veeg roze/rood bloed bij het afvegen. Ik schrok mij rot en heb meteen de kliniek gebeld. Ik heb namelijk al een keer een miskraam gehad met 5 weken, dit begon ook met bruinverlies (maar wel al direct kramp). De verpleegkundige zei dat ik het maar moest afwachten. De volgende dag verloor ik steeds druppels bruin (met sliertjes, sorry!) na het plassen. Ook een zeurderig gevoel daarbij.
    Ik heb weer de kliniek gebeld en zo'n beetje een echo geeist. Ik heb wel eens gelezen dat een miskraam pas laat op gang kan komen, zo lang wil je toch niet in onzekerheid blijven...
    De echo kreeg ik gelukkig. Daarop was een een bewegend kindje met hartactie te zien. Wat was ik opgelucht! De gynaecoloog kon geen verklaring voor het bloed geven, maar heeft ook verder niets onderzocht (achteraf komen er bij mij altijd weer vragen...). We vroeg hij of ik gemeenschap heb gehad, maar hiervan is even even geen sprake :).
    Het bruinverlies houdt nu al vier dagen aan. De gyn zei dat het bloedverlies wel na twee dagen zou stoppen, maar dit is dus niet zo. Het zeurderige gevoel houdt ook aan. Ik was gisteren ook opeens niet meer misselijk en geen pijnlijk borsten meer, maar dit is nu weer terug. Ik ben er weer niet gerust op (lees: wordt gek van onzekerheid), maar durf niet weer te bellen. Wie heeft dit ook gehad:(, en hoe is dit afgelopen?
    Ik wens iedereen die dit ook doormaakt veel sterkte!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Gewoon WEER bellen! Zeker na meerdere mk-en heb je hier recht op! Ik heb helaas iets soortgelijks meegemaakt wat fout afliep maar dat hoeft over jou helemaal niets te zeggen. Het ergste vond ik dat ze mij zeiden dat ik af moest wachten, ik had immers met 8 weken een super echo gehad (had toen al bloedverlies gehad) weken erna alleen wat bruin maar tijdens de 11 weken echo bleel ons kleintje toch al 3 weken niet meer te leven. De volgende keer laten ze mij niet meer 3 weken in onzekerhewid zitten, dat weet ik zeker! Succes en sterkte in deze onzekere weken...

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Gewoon weer bellen meis, die onzekerheid is zo slopend!
    En als ze echt geen echo willen maken, kun je ook nog terecht bij een pretecho bureau, maar ik weer niet of je dat moet willen ivm de mogelijkheid op slecht nieuws en het feit dat dit geen medische echo is, maar goed, dat moet je zelf even bedenken.
    Daarnaast kan het ook zo zijn dat er niets aan de hand is. Er kunnen zoveel oorzaken zijn en een zeurderig gevoel is normaal in deze fase van je zwangerschap door de groei van je baarmoeder.
    Maar nogmaals, ik zou even bellen. Sterkte.

4. Merlin

Merlin Nieuw lid

16 apr 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn schroom opzij gezet en de kliniek weer gebeld (had nu een fijne en begripvolle verpleegkundige). Zij heeft mijn status erbij gepakt en vond dat er echt geen reden tot zorg was. Ook heb ik mijn plas laten checken of er misschien sprake is van een blaasontsteking (heb ik niet). Omdat ze het bruinverlies echt weinig vond en geen reden tot zorg moet ik maar proberen om er weer in te geloven. Het zeurderige gevoel kan inderdaad het rekken van de baarmoeder zijn, iets anders kon ze niet bedenken. In ieder geval bevestigde ze weer dat het bloed niet uit de baarmoeder komt.
    Over 5 dagen heb ik weer een echo, daar leef ik nu al naar toe. Lekker ontspannen zwangerschap zo maar niet heus. In al die jaren had ik gedacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn, ik de hele tijd op een roze work zou zitten: :p. Ik hoor van zwangere vriendinnen dat zij zich ook zorgen maken, ook al zijn zij natuurlijk zwanger geworden en hebben zij geen bloedverlies. Kun je nagaan hoe het voelt als je eindelijk zwanger bent en je ziet opeens dat je bloed. Niet leuk zo. Ik hoop dat het goed uitpakt en dat anderen hierdoor ook een beetje gerustgesteld zijn.

5. Ik zou ook bellen! Zij kunnen wel zeggen dat het geen zin heeft, maar je doet de echo voor jezelf he! Als ik eerlijk ben denk ik ook dat het oud bloed is en dus goed nieuws!

6. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Goed van je dat je gebeld hebt! Al weet je nu eigenlijk nog niks maar toch.
    Hoop voor je dat je over 5 dagen nog steeds een kloppend hartje ziet!

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik heb de eerste viertien weken alle kleuren verloren die je kunt bedenken. Niet altijd veel, alleen bij afvegen op 1 keer na. Toen stroomde het langs mijn benen helder naar beneden. Dit hield vrij snel op. Geen miskraam dus (wel een vroeggeboorte maar die had daar verder niks mee te maken)

8. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Meiden, ook ik maak me zorgen nu. Heb 2 kids, waarmee ik geen problemen heb gehad. Nu ben ik bijna 7 weken zwanger van de derde en vanmorgen had ik roze slijm op wc papiertje en vanmiddag bruinverlies op papiertje. Maandag zou ik al een echo krijgen bij de kliniek (IUI eerste keer raak) en dan woensdag VK. Heb een wat zeurende "pijn" in mijn buik en maak me toch wel zorgen. Lijkt erg op het verhaal van Merlin. Inderdaad, het is nog niet echt genieten zo nee. Ben er al wel helemaal mee bezig, zou het vreselijk vinden als het mis gaat. Aan de andere kant realiseer ik me heel goed, waarom NIET ik!! Je gaat het zo snel vanuit dat het deze keer ook wel weer goed zal gaan.. maar ja, nu dus ff een reality check. Hoop zo dat het goed blijft gaan, dit kindje is zooo welkom!!

9. Merlin

Merlin Nieuw lid

16 apr 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vorige week heb ik dit topic geplaatst. Ik schreef toen dat ik deze week weer een echo zou krijgen. Vandaag de kleine weer gezien. Hij is ruim een centimeter gegroeid, het hartje klopt prima. Hij was lekker aan tuimelen :D. Het gaat dus goed, hoewel ik nog steeds afscheiding heb. Dit hoeft dus inderdaad niets te betekenen! Ik wilde het nog even laten weten, zodat ik misschien anderen ook wat gerust kan stellen.

Groetjes,

Merlin

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Altijd goed om te horen! je hoort vaker dat er bloed is maar dat het welgoed gaat, helaas is het bij mij steeds (3x) fout geweest als er bloed was. Toch fijn om tehoren dat dat niet altijd het geval is. En de zeurende pijn had ik ook toen ik zwanger was, dat hoort er denk ik gewoon bij.

Geniet ervan!
    liefs Miek

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Meid, wat fijn om te horen zeg:D. Nu lekker gaan genieten, want voor je het weet heb je dat kindje in je armen:D.

Deel Deze Pagina