miskraam bij 7 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sarahtje, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb bij mijn mk een inwendige echo gehad ter controle. de eerste echo van die zwangerschap was bij 7 weken, toen zag ze uitwendig niet goed, en heeft ze inwendig gedaan, het vruchtje bleek toen pas 5 weken te zijn. de tweede echo heb ik uitwendig gehad, dat ging goed.
    bij mijn derde zwangerschap had ik ook vroeg al bloedverlies en ik zat toen in LA (USA) en heb daar met 6 weken meteen een echo gehad, eerst uitwendig, kon hij het niet goed zien, dus toen ook inwendig gehad. daarna nog eentje met 7 weken, ook inwendig en toen met 10, uitwendig...
    ik ben bang dat je (als je een echo laat doen) er niet onderuit komt dat ie inwendig zal zijn...

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Sarahtje

Hoe gaat het vandaag met het bloedverlies? Heb je het idee dat het wat minder wordt? Zoals al eerder geschreven zou ik echt vragen om een extra echo. Je laatste echo die je hebt gehad was je baarmoeder tenslotte nog niet leeg en zodoende weet je dus eigenlijk ook nog niet echt waar je aan toe bent.

Ik vrees ook dat je niet onder een inwendige echo uitkomt. Ik zelf heb nog nooit onder de 12 weken een uitwendige echo gehad. Als je zwanger bent is het in theorie wel mogelijk om een uitwendige echo te maken vanaf ongeveer 8 weken zwangerschap, maar het beeld is velemalen duidelijker bij een inwendige echo dan bij een uitwendige echo. Dit heeft te maken met het feit dat gemiddeld de baarmoeder tot een week of 12 achter het schaambot zit en door bot gaat een echo niet... Daarom geeft een gyn er altijd de voorkeur aan om inwendig te maken. Ze kunnen alles gewoonweg gedetailleerder bekijken.
    Ik heb meerdere echo's gehad toen ik niet zwanger was en heb toen nog nooit een uitwendige echo gehad, gewoonweg omdat er dan niets te zien is. Dus zeker als een in jouw geval een controle-echo willen maken zal dit (helaas) altijd inwendig zijn om alles zo gedetailleerd mogelijk te kunnen zien :(.

Probeer echt even door te bijten. Zo'n echo duurt max 3 minuten, maar ik denk dat je er voor jezelf wel een heleboel zekerheid voor terug krijgt als blijkt dat je baarmoeder idd schoon is en dat je je dan weer op de toekomst kunt richten, hoe moeilijk ook en hoeveel onzekerheid dat ook met zich meebrengt...

3. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi surf en Speentje,
    Dan wordt het toch een inwendige echo vrees ik...:(
    Het wordt steeds minder met bloedverlies. Bij vlagen wat meer, maar er lijkt een eind aan te komen. De krampen worden ook minder. Af en toe een flinke steek, maar die zet niet echt door. Morgen ga ik weer naar mijn werk na twee dagen ziek geweest te zijn. Ze weten niet waarom, dus ik maak er maar een mooi verhaal van...
    Nu maar vroeg onder de wol en hopen dat ik morgen een beetje fit ben. Ik hou jullie op de hoogte!
    Liefs

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Sterkte morgen op je werk!

5. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Sara,

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad! Ik heb het ook meegemaakt, in maart heb ik een miskraam gehad, was toen 8 weken zwanger, en begon ook te bloeden. Toen naar de verloskundige geweest en een echo gehad, we zagen een vruchtje van 6 weken met kloppend hartje! Dus we waren helemaal blij, maar toen ik de zelfde dag sávonds naar de wc ging, ben ik het vruchtje verloren. Dus zo snel kan het gaan! Ik heb toen de volgende dag een echo gehad om te kijken of het schoon was, er zat nog wel wat bloed, dus moest ik een week erna weer een echo en toen zag alles er weer normaal uit gelukkig!

En nu ben ik alweer 21 weken zwanger, het schijnt inderdaad dat je meer vruchtbaar bent na een miskraam! Ik hoop voor jullie dat jullie gauw weer in verwachting mogen raken. Sterkte!

Liefs

6. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi touwtje,
    Vervelend te lezen dat je ook een miskraam hebt gehad. Jij hebt dan echt even tussen hoop en vrees geleefd door dat kloppende hartje.
    Maar wat een goed nieuws dat je nu weer zwanger bent! Ik hoop ook dat het in mijn geval snel mag lukken want 8 maanden wachten net als de eerste keer zou ik vreselijk vinden...
    Geniet van je zwangerschap!

7. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Sarah,

Ik hoop voor jullie dat jullie ook gauw weer zwanger mogen worden! Dank je!

Liefs

8. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een berichtje voor iedereen die met mij meegeleefd heeft en van wie ik tips heb mogen ontvangen na mijn miskraam met 7 weken enkele weken geleden. Ik was diegene die zo opzag tegen opnieuw een inwendige echo, remember...? ;) Maar ik wil jullie laten weten dat ik die vanmiddag heb laten uitvoeren. Ook al was de miskraam al bijna 3 weken geleden, verloor ik nog steeds bloed. In het begin het meest, hierna werd het rustiger en was het een paar dagen afscheiding, maar dit weekend begon ik weer vers bloed te verliezen en nu vooral donderbruine afscheiding (oud bloed vermoed ik). Ik vertrouwde het niet helemaal en heb een afspraak gemaakt, ook omdat ik gewoon graag wilde weten of ik weer 'schoon' was. Gelukkig was er niks meer te zien en ben ik alles verloren. Wat ik nu verlies is gewoon nog oud bloed, maar er is gelukkig niks aan de hand. Nooit gedacht dat je zo opgelucht en blij kon zijn na een gynaecologenbezoek als je NIET zwanger bent...;). Ik ben vooral trots dat ik gegaan ben uit mezelf en die inwendige echo viel zooo mee! In mijn herinnering was het veel ongemakkelijker, maar dat had er misschien mee te maken dat ik toen toch lichtelijk in paniek was door het vele bloedverlies.

Nu vol goede moed op naar een volgende poging. Ik start maar weer met de ovulatietesten want ik wil gewoon heel graag binnenkort weer goed nieuws. Zo, dit wou ik even kwijt.:)

Ben benieuwd hoe het met de rest van jullie is die recent een miskraam achter de rug hebben. Zijn jullie er (lichamelijk) weer van hersteld...?

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Sarahtje: SUPER dat je geweest bent en je over je angst hebt heen gezet!!!!!!! Je mag zeker trots op jezelf zijn! En nu weet je tenminste zeker dat alles mooi schoon is (wel vervelend dat je nu weer bloedverlies hebt) en kan je je richten op leukere dingen :D

Ik zal voor je duimen dat je snel weer zwanger bent en dat de baby dit keer lekker blijft plakken!!

10. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Speentje :)
    Als er goed nieuws is, meld ik het!

Deel Deze Pagina