Hallo dames, Tja, wat een nare berichten op dit forum. Aan de andere kant vind ik het heel fijn om ervaringen van andere dames te delen die hetzelfde doormaken of mee hebben gemaakt. Vandaag was voor ons een zwarte dag. Ik heb op 12 juli de 1e echo gehad, uitwendig. Het bleek dat ik 7 wk en 3 dg zwanger was. Het hartje klopte. De echoscopiste gaf aan dat daarmee de kans op een miskraam van 20% zakt naar 2%. Wij waren natuurlijk heel blij! De eerste zwangerschap. Misselijkheid en duizeligheid had ik niet. Wel heel moe, maar je lichaam maakt dan ook wel wat door. Heel onbezorgd. Tot zondagavond. Ik had wat gekleurde afscheiding. Beige. Vreemd, maar niet iets om je druk te maken dachten we. Wellicht een innestellingsbloeding. Maandag gewoon aan het werk, en eigenlijk net veel meer aan de hand. de afscheiding leek minder. Helaas voor het slapen gaan, net een schoon slipje aan nog even naar de WC. Ik had toch wat afscheiding, die roodbruin was. Besloten de volgende ochtend (vanochtend) de verloskundige te bellen. Ik had helaas ook een heel klein stolseltje in mijn broekje. Vanochtend om 8.45u verloskundige gebeld. Zij gaf aan dat dit kan gebeuren, en dat er eigenlijk geen verklaring voor is. De dingen die mij opvielen heb ik haar verteld; als ik niet zwanger was geweest, had ik precies dit weekend ongesteld moeten worden. Maar het andere was dat ik al zo'n 1,5 dag geen gespannen borsten meer had. Daarop stelde ze voor toch een echo te maken vandaag. Deze is om 12.30u gemaakt, inwendig. Ik ben preceis 9wk en 3 dg vandaag, maar de echo gaf 7wk en 2 dg aan. Het vruchtje wat niet gegroeid. Helaas zag zij ook geen hartje meer kloppen..... Ja, dan gaat er een enorme schok door je heen. Ook bij mijn vriend. Intens verdrietig, heel boos, machteloos kijk je toe..... Ja, gehuild heb ik.... en mijn vriend ook..... De bloeding bleef vandaag bruinig, en eigenlijk niet noemeswaardig. Net ging ik naar de WC en in mijn inlegkruisje zat een klein stolstel. Het is ongeveer 1,5 cm groot in uitgerekte toestand. Ik heb geen idee of dit het vruchtje is.... Kan iemand mij dat vertellen? We hebben het bewaard. Morgen belt de verloskundige mij op en zal ik het ook haar vragen. In principe staat er een echo gepland voor volgende week dinsdag, die afspraak is gemaakt na de 1e echo. Graag hadden wij het hartje opnieuw zien kloppen volgende week, maar dat gaan niet meer gebeuren. Nu zal de echo zijn om te controleren of de baarmoeder schoon is.... 1000 Vragen zijn vandaag ontstaan.... Ik ben 37 jaar, we waren binnen twee maanden zwanger na het stoppen met de pil, dat hadden we niet verwacht.... Nu is het afwachten of de natuur het ons nog gunt om in de toekomst opnieuw een zwangerschap te laten ontstaan..... Lieve dames en jullie partners ik hoop dat jullie in de toekomst net als wij een gezond kindje mogen krijgen.....
Kan je nu al zeggen dat de kans heel groot is dat dat het vruchtje niet is... ik heb met elf weken te horen gekregen dat het kindje na de laatste echo (en toen was hij/zij acht weken) in ieder geval niet meer dan vijf dagen had geleeft. Ik heb uiteindelijk met 11 weken en 6 dagen een miskraam gehad. Ik heb het als onprettig en heel erg pijnlijk ervaren. Zodra het vruchtje eruit was was de pijn ook gelijk over... Wat ik me afvraag, waarom heeft je vk je daarover niet ingelicht??? Ik ben tot in den treure gewaarschuwd en ben om de twee dagen gebeld met de vraag hoe het ging en hoe het ermee stond... In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd... en pas heel goed op jezelf!!!
Beste Gekko en Amy, dank je wel voor jullie reactie. Vandaag ben ik gewoon aan het werk gegaan. Immers.... weet ik toch niet wanneer het vruchtje afgestoten wordt. Het kan nog wel twee weken duren. Tot op heden voel ik me er goed onder. Vandaag belde de verloskundige op. Zij heeft aangegeven wat ik zou kunnen verwachten als het vruchtje naar buiten komt, maar ook aangegeven dat het lastig is, omdat dit bij iedere vrouw anders kan zijn. Tot op heden, het is nu 22.38u heb ik nog geen hevige krampen of zwaar bloedverlies. Ik hoop maar dat het allemaal rustig op gang komt en het niet tot pijnlijke situaties leidt. Het bloedverlies is tot nu toe heel minimaal. De verloskundige heeft gister aangegeven dat ik haar altijd kan bellen en moet bellen als ik heel veel bloedverlies krijg of hele hevige krampen. Verder hebben we afgesproken dat ik contact met haar opneem zodra ik vermoed dat de miskraam is geweest. Toch blijf ik het lastig vinden niet precies te weten wat je kan verwachten. Vermoedelijk is het stolsel van gisteravond het vruchtje niet. Wanneer het dan wel komt....
hoi bianca, ook ik kan er helaas over meepraten. heb zelf een mk gehad met 11w6d, daags van te voren nog een echo gehad, met een beweeglijk kindje en sterke hartslag, helaas ging het toch mis. om me aan te sluiten bij gekko, ik denk ook niet dat je het vruchtje verloren bent. ik dacht hetzelfde toen ik stolsels verloor, heb toen de vk gebeld, en die zei ook dat als ik het vruchtje ging verliezen, ik het wel zou herkennen. helaas was dit ook het geval. ikzelf ben ook 37 jaar, en heb het gevoel dat de klok tikt. wil je iig heel veel sterkte wensen de komende tijd.
Vandaag niet zo'n goede start gehad. Vooral heel moe en een gevoel alsof je ziek gaat worden. Dit nam aan het begin van de middag af. Mijn bloedingen zijn nu alsof je gewoon ongesteld bent. Soms helder bloed op het inlegkruisje maar meestal bruin, met regelmatig draden en hele kleine stolsels. Pijn of hevige bloeding blijft nog uit.... Ik hoop maar dat alles soepel verloopt voor zover een miskraam soepel kan verlopen. Ook vandaag gewoon gewerkt. Als ik tijdens mijn werk niet lekker word, of er iets gebeurd, dan mag ik naar huis. Mijn voorkeur is dat mijn lichaam het zelf afstoot en dat een ingreep in het ziekenhuis niet nodig is. Met de verloskundige heb ik afgesproken dat we de echo van a.s. dinsdagavond door laten gaan. Hoe we op de echo reageren weet ik niet. Het heeft een hele andere reden als eerst....daar zijn we best bang voor....Tenslotte was deze echo bedoeld om te zien hoe het met ons kindje gaat. Nu is het om te kijken of het levenloze vruchtje er nog zit of dat de baarmoeder schoon is....
Bianca... neem dit weekend rust... Als er afspraken zijn zeg ze dan af... En hou je zieke gevoel in de gaten... Je mag geen koorts krijgen, anders moet je gelijk je VK bellen!!