Bruin bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door missiemaartje, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Misschien hoef ik me helemaal niet zorgen te maken maar dat doe ik toch.

Vanochtend werd ik wakker met een klein beetje buikpijn. Ik ben trouwens vandaag 6 weken zwanger. Nou heb ik al 1,5 week zo nu en dan wat krampjes, verder niets om me zorgen om te maken.

Ik dacht dat het mijn darmen waren, dus ben naar de wc gegaan en had vrij harde ontlasting die ook niet kwam (sorry voor de details ;)). Dus flink lopen persen, en toen ik het had opgegeven, merkte ik bij het afvegen dat ik een beetje bruin bloed/afscheiding had. Niet zo heel veel, 2 x afvegen en toen was het weg.

Maar toch maak ik me zorgen! Heb sindsdien geen buikpijn meer en geen verlies, maar toch..

Moet ik de verloskundige bellen?? Ik heb pas over 3 weken de intake en een echo pas bij 12 weken.. Dus dat duurt nog even..

Ze zeggen dat je je pas zorgen moet gaan maken bij hevige krampen en rood bloedverlies maar dit is mijn eerste zwangerschap dus maak ik me er toch wel zorgen om.

Zijn er mensen die het ook hebben gehad en waar het gewoon goed bij is gegaan?

Liefs, Maartje

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Als ik naar je verhaal kijk zou ik me geen zorgen maken maar dat is voor mij makkelijk gezegd. Bruin bloedverlies komt idd gewoon heel vaak voor in een zwangerschap. En als je zegt dat je flink hebt moeten persen voor je ontlasting kan ik me goed voorstellen dat er een vaatje geknapt is.

Bij mn eerste zwangerschap had ik precies hetzelfde met 6 weken, enkel bij afvegen en daarna niet meer gelukkig.

Vorige week donderdag had ik het ook bij 7,5 week alleen dan continue en niet alleen bij afvegen. Helaas is dat dan ook niet goed gegaan.

Heb je verder nog kwalen? Vaak kan je daar ook wel wat uithalen al geeft het nooit garanties.

Ik zou proberen me geen zorgen te maken zolang het niet erger wordt, wordt het dat wel bel dan even de VK dat je je zorgen maakt en dat je graag een echo wil.

Succes meid maar je verhaal klinkt nu niet verontrustend vind ik;)

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee,

Dank je voor je verhaal.
    Wat erg voor je dat het bij jou niet goed is gegaan.

Het bruin was gelukkig alleen met afvegen, vanochtend om 09:00 en tot nu toe niks meer. Dus ik ben alweer wat rustiger.
    Tis mijn eerste zwangerschap dus ik weet niet zo goed wat wel en niet goed is :)

Verder heb ik niet zoveel kwalen. Mijn borsten klein beetje gevoelig en wat stemmingswisselingen. Af en toe wat buikpijn maar dat schijnt er ook bij te horen.

Ik maakte me er vorige week zorgen om dat ik niet zoveel voelde...
    Maar daar moet ik alleen maar blij mee zijn denk ik :)

Ik heb er ook al over na zitten denk een vroege pretecho te doen met 9 weken als we thuis zijn van vakantie.
    Maar ja als het misgaat, gaat het dat toch wel.

4. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Missie,
    Ik wil me er bij aansluiten dat je je geen zorgen hoeft te maken. Heb me er de laatste maand behoorlijk in verdiept. Bruin bloed is niet erg, helderrood met stolsels en/of weefsel dan moet je je zorgen gaan maken. Wilde dit even aan je kwijt. Vreselijk die onzekerheid, als je net zwanger bent.

Deel Deze Pagina