miskraam bij aug 2011 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door sjorsjette, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trine

Trine Actief lid

hey Melanie1,

Wat erg voor jou en je partner! Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet gevoeld hebben en nog steeds moet voelen.
    Véél sterkte meid!!

2. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Melanie: Wat heftig! Hoop dat jullie wondertje snel komt, het is je gegund!

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest, wordt morgen al gecuretteerd. Wel fijn dat ik zo snel geholpen wordt! Zal blij zijn als alles eruit is, kunnen we weer een nieuwe start maken.

Ik ben vanmiddag weer gaan werken. Had vrij gevraagd voor vandaag omdat m'n hoofd er nog niet echt naar stond, maar heb dit niet gekregen. Moest het maar gewoon komen proberen, want ze hadden me nodig. Ik was echt boos! Ben wel geweest vandaag, maar ging niet van harte. Zeker toen een aantal mensen vroegen hoe het ging. Wat denk je???? Het is nog geen week geleden... Heb aangegeven dat ik er morgen en donderdag in elk geval niet ben en dat ik vrijdag even moet afwachten hoe het gaat. Ik krijg dus erg weinig begrip helaas!

Ik zie niet op tegen morgen, maar ik hoef pas om 12.30 uur in het ziekenhuis te zijn en moet al die tijd nuchter zijn. Daar zie ik wel een beetje tegenop. En de narcose. Heb nog nooit een operatie gehad, dus weet niet wat ik kan verwachten. Straks maar even m'n spullen pakken. Ik hou jullie op de hoogte!

3. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    sorry ben er even stil van...heel veel sterkte!!!xxx

4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik ben anderhalve week thuis gebleven. ik werk in een winkel en alle vaste klanten begonnen natuurlijk te vragen waar ik al die tijd was geweest. tja wat zeg je dan. sommige weten het nu maar tegen anderen heb ik gezegt dat ik vrij en ziek ben geweest. een kennis kwam (gelukkig net voor sluitingstijd) in de winkel en gaf me een knuffel, nou als mensen dat gaan doen komen de tranen. zo erover praten is elke keer goed gegaan en dan kwam ik thuis en dan kwamen de tranen. hou me denk ik teveel in op het werk en dan komt alles er 's avonds uit. ik heb nog steeds wat bloedverlies, nu alleen nog 's avonds maar heb het vanaf het begin kunnen doen met inlegkruisjes. maar ja bij mij is het vruchtje er zo uit gekomen en heb meteen daarna een curettage gehad dus weet niet of dat wat uit maakt. ik ben het vloeien ook wel beu en ik zit te hopen op een eisprong. ik merkte nooit niks van mijn eisprong en deed altijd ovu-testjes maar ja nog steeds hcg in mijn lijf dus kan ook niet testen. wel wat slijm maar dan alleen 's ochtends. grrr. ik heb donderdag een telefonische controle en heb zelf(de gyn zei dat alles na curettage schoon was dus in principe een controle echo niet nodig was)een afspraak gemaakt voor een controle echo. die heb ik 10 maart(dag dat mijn vriend 10 jaar bij elkaar zijn dus lekker romantisch hahah). maar heb ook helemaal geen stolsels ofzo verloren dus neem aan dat het wel goed is maar dan weet ik het 10 maart zeker. xxx

5. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, ik had ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen. was echt super bang voor de narcose. ik heb dat toen ook meteen aangegeven. ik moest om 9 uur in het ziekenhuis zijn en mocht na 12 uur 's nachts niks meer eten en drinken. en alles wat ik voor 12 uur had gegeten en gedronken kwam er om half 1 's nachts uit. heb dus vanaf 12 uur tot de volgende dag 8 uur 's avonds niks gegeten. had alleen een klein glaasje water gedronken om de paracetamols in te nemen haha. de honger is niet zo erg maar de dorst!!! ik trok bijna de thee uit mijn vriend zijn hand. komt dat ik die dag ook nog over had gegeven van me druk maken om de operatie. en nu denk ik: jeetje waar heb ik me druk om gemaakt?! heb me druk gemaakt om de operatie maar gelukkig wist ik van tevoren niet dat ik het vruchtje eerst zo ging verliezen door middel van die cytotec pilletjes! de meiden waren allemaal super lief(waarschijnlijk hadden ze doorgegeven dat ik er zenuwachtig voor was) en mij was verteld dat je bij de narcose af moet tellen en dat je dan in slaap valt maar ze waren zo aan het kletsen met mij dat ik niet eens merkte dat ze de narcose aan het toedienen waren. ik merkte wel dat ik slaperig werd maar dat is echt niet eng. het komt allemaal goed meis!!! geloof me!!! dikke knuf!!!

6. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Nee, het in slaap vallen is niet eng. Daar kun je toch niets tegen doen. Alleen, ja euhm.. het toedienen deed bij mij ontzettend veel pijn. Maar schijnbaar zat mijn infuus ook op een zeer pijnlijke plek, dus misschien komt het daardoor. Ik heb van die dunne adertjes :p. Ik moet ook geprikt worden met babynaaldjes als ze bloedprikken.

En het wakker worden op de verkoever was raar. Heel raar.
    Je wil je ogen open doen en praten, maar daar ben je te slaperig voor.

Maar na een uurtje of 2 knap je al heel wat meer op hoor.

Ik ga vandaag voor het eerst weer werken.. ik ben benieuwd.

7. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

@ TJ82: sterkte vandaag. Je zult het wel niet meer lezen, maar ook ik was nog nooit in een ziekenhuis geweest of narcose gehad en dat viel heel erg mee. Het nuchter blijven trouwens ook. Ik had gevraagd of ik wel nog water mocht drinken en dat mocht. Kreeg ook 2 paracetamol, dus dat vulde mijn maag ook weer even ;)
    Wel belachelijk dat je zo weinig begrip krijgt op je werk. Dit is nu eenmaal niet even een verkoudheid :x Neem je tijd meid.

@ Noordbrabant: dat vind ik inderdaad ook een fijner idee: toch nog even een controle echo. Ik ga het ook aanvragen als ze me maandag bellen en het niet al uit zichzelf aanbieden.
    Herkenbaar wat je schrijft over je werk. Ik vond het allemaal wel meevallen, maar dan vraagt ineens iemand echt hoe het met me gaat en zit ik ineens te janken. Dan merk je dat het toch nog hoog zit allemaal hè?

@ Minnie: succes op je werk vandaag!

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hallo lieve meiden!

Ik ben er ook weer eventjes! Afgelopen dagen voelde ik me echt niet goed, beetje grieperig. Ik heb wel bij gelezen maar nog niet echt de puf om op alles/iedereen te reageren.

Gisteren heb ik afspraak gemaakt bij de gyn voor een controle echo, 21 feb ben ik aan de beurt. Inmiddels vloei ik niet meer, gelukkig.

@TJ82, heel veel sterkte en succes vandaag. Ik denk aan je!

@Minnie, ik hoop dat het werk meevalt,denk goed aan jezelf hoor! Hou je eigen tempo aan!!

@Melanie, wat een vreselijk verhaal, zit hier met een brok in mn keel! Poeh!

@Sjorsette, hoe bevalt het werken weer? Ik ben afgelopen maandag weer begonnen, viel me best zwaar...Mja moet er even doorheen he!

@All, hoe gaat het verder met iedereen?

Liefs!

9. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik ben alweer thuis inmiddels. 5 uurtjes was wel leuk om weer effe te wennen. Morgen weer een dag, en dan is het nog druk qua bezetting ook.

Wel heel zuur: ik kwam op het werk, en een van onze studenten was bevallen. Het is gebruikelijk dat ze dan een kaartje sturen.. hadden ze een jongetje gekregen en die hebben ze dezelfde naam gegeven als wij ons vlindertje hebben gegeven :(. Dikke tranen dus.

10. Trine

Trine Actief lid

hey allemaal,

Ik zit ondertussen een kleine week met mijn nuvaring (pil) en heb nog elke dag veel slijmverlies dat lichtroze deruit ziet... Ik moet nog een stukje moederkoek van ongeveer 1 cm kijken en hoop elke dat dat het er zo al uitkomt, maar vrees dat ik zal moeten wachten tot mijn regels er zijn.

Amaai, die werkverhalen... ik heb ook zo'n werk gehad (andere reden voor de onverschilligheid, maar toch) en zit nu op een REUZEFIJN werk waar ze alle begrip hebben voor mijn situatie! Meiden, laat jullie niet kisten door je werkgever, er zijn er heus wel andere en betere!!!

Dikke knuffels voor jullie allemaal ! xxx :p

11. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hihi ik was meteen klaarwakker! nou dan ben ik 's ochtend in bed gewoon echt nooit haha. wilde waarschijnlijk meteen naar huis haha. ik was om half 6 naar de ok gereden en om 10 over 6 was ik klaar wakker. maar mijn infuus kregen ze er niet in. dat deed toch wel effe pijn. had teveel aderklepjes of zoiets waar ze niet doorheen konden prikken. nou toen kwam er even een man helpen en die duwde 'm kei hard erdoor heen. mijn hand is er nog effe blauw van geweest. succes met werken morgen meis!!!xxx

12. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ja inderdaad je merkt dan op een bepaald moment dat het wel erg hoog zit. heb ook elke dag aan het einde van de dag hele erge hoofdpijn. komt gewoon van me inhouden denk ik. ben 's avonds ook helemaal gebroken en kan al om 7 uur in slaap vallen als ik wil. gisteravond kreeg ik ook weer een jankbui. het is elke keer raak als mijn vriend even weg is. denk dat ik me dan alleen voel en dan teveel ga nadenken;). en als ik dan naar bed ga dan kan ik niet in slaap komen ook al ben ik zo moe dat ik me ogen niet open kan houden. heb dat eigenlijk pas sinds de curettage. misschien komt dat nog van de narcose ofzo. het is wel een troep die narcose dus weet het niet. xxx

13. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik vloei sinds gister ook niet meer!!! joepie!!! voor mijn gevoel weer een stapje verder naar een nieuwe kans toe!!! nu wil ik het liefst ongi worden zodat ik weet dat dat ook weer goed is!!! ja is best zwaar he weer beginnen met werken? ik ben vorige week maandag weer begonnen. zag vandaag een een kleintje van anderhalve week oud. deed wel een beetje pijn:(. xxx

14. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    oei dat zal echt pijnlijk zijn geweest voor je!!! dikke knuffel!!!xxx

15. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    welja net is het vloeien weer begonnen:x:x:x!!! grrr!!!xxx

16. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Oh dat is vervelend Brabant. Hopelijk ben je er toch snel doorheen. Hopelijk zijn we allemaal gauw toe aan de volgende stappen. :)

Hier 0,0 vloeisel, beetje .. mja .. caramelkleurige afscheiding lijkt het wel. Ik neem aan dat het er allemaal bij hoort.. pas als ik volgende week vrijdag nog rare dingen zie/voel ga ik eens aan de bel trekken.

Morgen is het gewoon alweer een week geleden. Damn, wat gaat dat snel. :(

17. Lara1980

Balen Noordbrabant :( Je wordt er dan nog steeds elke keer weer zo mee geconfronteerd hè?

Pff, al een week geleden Minnie. Dat gaat zeker snel. Kun jij je nog voorstellen dat je zwanger was? Ik had dat de eerste week nog heel erg, maar deze week lijkt het zo lang geleden. Kan me niet voorstellen dat ik nu nog zwanger was. Dan zou ik dit weekend de 12 weken grens passeren: lijkt zo vreemd nu :(

Bij mij lijkt het vloeien vandaag ein-de-lijk echt stukken minder te zijn (mag ook wel: morgen twee weken geleden). Gisteren verloor ik ineens een stolsel (sorry voor het detail...) en het lijkt wel alsof dat er nog uit moest en dat het dus nu ineens ook een stuk schoner is. Hopen maar...

Ik probeerde vanochtend de poli te bellen om een afspraak voor nacontrole te maken, maar na een kwartier in de wacht gezeten te hebben, moest ik weer neerleggen (want aan het werk). Vanmiddag weer proberen :x

18. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Ik kom mij hier ook melden.
    Dinsdag heb ik de 12 weken echo gehad en daarop was alleen een vruchtzakje te zien met de leeftijd van 6 weken.
    Gisteren bij de gyn geweest en die heeft voorgesteld om een currutage te laten doen.
    Ik heb hiermee ingestemd en mag maandag komen.

Het stomme is toen de echo gedaan werd dinsdag had ik zo'n rust over mee heen.
    Toen ze niks konden vinden is die rust niet weg gegaan, net of ik het onbewust al had zien aankomen.
    Heb er dan ook vrede mee.
    Maandag de currutage en dan mogen we snel weer verder voor een brusje.

Nou word hier de currutage gedaan zonder narcose en daar zie ik eigenlijk best tegen op.
    1 van jullie dat mee gemaakt en zou je je ervaring willen delen ?

19. He meiden,

Dacht toch echt dat alles er wel was uitgekomen zondag. Maar gister moesten we terug komen in het ziekenhuis en toen bleek dat het vruchtzakje met het vruchtje nog in mijn baarmoedermond hing. Hij zag het zo zitten dus wilde proberen of hij het er zo uit kon halen zonder verdoving. Het was erg pijnlijk en ook weer even een schok omdat ik dacht dat alles wel eruit was. Heb het helaas niet kunnen zien,en daar heb ik de balen van. Maar goed,alles is nu schoon. We hebben gewoon groen licht gekregen om weer te proberen. Maar vindt het ook best wel eng. Hoe ervaren jullie dit? En hoelang na de miskraam zijn jullie weer gaan proberen als ik vragen mag?

Liefs Melanie,trotse mama van Jesse* en ons kleine sterretje*

20. Lara1980

Hè Liftrasa, ook jij :( Ik hoop dat de rust die je voelde, blijft. Misschien helpt dat je inderdaad bij een snelle verwerking.

Melanie: poe, da's toch zeker weer schrikken! Had je die afspraak sowieso al staan in het ziekenhuis? En mocht je het niet zien of werd dat gewoon niet gevraagd?
    Wij willen graag verder gaan voor een 2e, maar ik wil wel eerst een nacontrole gehad hebben. Weet niet, voelt toch beter als ik weet dat ik lichamelijk weer echt "schoon" ben. In eerste instantie wilde ik direct weer zwanger worden, was helemaal obsessief, maar nu heb ik er ook alweer rust in. We hadden sowieso het "plan" om ergens in 2011 zwanger te mogen worden en daar kan ik nu ook weer in berusten. Ik hoef niet per se direct koste wat kost weer zwanger te raken, maar ergens dit jaar... Hoop het! Ik zit met onregelmatige en lange cyclus, dus mijn eerste zorg nu is dat dat eigenlijk weer eens wat normaler gaat worden ;)

Bedoel je dat het je eng lijkt als je weer zwanger zou raken Melanie? Dat je dan extra bezorgd bent? Ik was bij mijn eerste zwangerschap mega bezorgd, en zie: gezonde peuter ;) Bij deze zwangerschap was ik net zo bezorgd en het ging mis. Ik heb (nu) het idee dat ik me er juist minder zorgen over zou maken, mocht ik weer zwanger raken. Je kunt er echt niets over zeggen en als het mis gaat, gaat het toch wel mis. Maar ja, da's makkelijk praten nu ;)

Deel Deze Pagina