miskraam bij aug 2011 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door sjorsjette, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Jij dus ook nog steeds niet ongi Minnie? Bah, wat irritant hè: wel al dagen (weken) dat gevoel, maar dan elke keer nog niets. Ik ben echt niet te genieten, heel huilerig, hoofdpijn, buikkrampen. Dan denk ik: morgen word ik vast ongesteld. En dan toch weer niet... :( Ik heb dus wel die rare korte ongi / tussenbloeding gehad en toen voelde ik me ook zo, maar dat was na twee dagen over. Nu dus maar weer afwachten...

2. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Nope, hier ook nog niets. En ik heb ook maar besloten dat ik (we) het ook niet meer gaan afwachten.. we zijn nu 5 weken verder. Als we straks 8 weken na de curettage zitten en er is nog niets, dan trek ik denk ik wel even aan de bel.

Onder het mom van; zorgen dat je een schoon slipje + mvb en tampons bij je hebt maar op pad gaan.

Je kunt wel bezig blijven met er aan denken niet dan? Dan word je ook gestoord.

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Mini @ Lara

jeetje meiden wat vervelend dat het bij jullie maar niet wilt losbreken. Ik hoop echt dat het gauw gaat komen voor jullie beide. Dan kunnen jullie ook weer verder.

Hier is mijn ongi nu echt wel weg (donderdag al geen bloedverlies meer had toen 2 keer bij afdoen alleen ja een klein viesje haha) Maar nu dus echt sinds vrijdag schoon. Ben dus benieuwd of je straks een ei hebben en wat de uitslag van het zaad is. We horen het vrijdag laat het dan wel weten. Verder begin ik dinsdag denk ik maar met ovutestjes.

xxx

4. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden....

Hoe gaat het met jullie? Nog nieuwe ontwikkelingen?
    Tis stilletjes hier.

Wij morgen om 15:00 weer afspraak bij de gyn.
    Krijgen dan uitslag van de nieuwe zaadtest en kijken hoe het met mijn eitjes zit.

xxx

5. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    heel veel succes morgen bij de gyn meis! hoop dat de zaadtest goed is en dat het ook goed zit met je eitjes! ik ben sinds vorige week weer aan de pil. zit heel slecht in mijn vel de laatste tijd. gister zat ik er echt helemaal doorheen. het HCG is wel goed aan het zakken en afgelopen maandag stond het HCG op 120 maar morgen krijg ik nog de uitslag van het bloed wat ze in nijmegen weer onderzocht hebben. ben benieuwd. ga voorlopig even aan de pil want moet echt even tot rust komen, die nasleep hakt er goed in. wil eerst flink tot rust zijn gekomen voordat we verder gaan. en mijn lichaam vind met dat gestress toch niet dat ik eraan toe ben. en zowiezo mag ik pas zwanger worden als het HCG op 0 staat(waarschijnlijk). krijg morgen als het goed is ook te horen of verdere behandling naast het wekelijks bloedprikken nodig is(behandeling met methotrexaat). weer een spannend dagje morgen dus. hoop dat ie begin van de dag belt anders zit ik weer de hele dag in spanning! dikke kus!

6. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    HEftig hoor Brabant..
    Ik kijk het nog 2 weken aan.. als ik dan nog niet ongi ben ga ik de huisarts eens bellen.

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Noordbrabant
    Jeetje meis wat naar allemaal. Ik hoop dat je gauw wat meer rust kunt vinden en de stress achter je kunt laten. En natuurlijk ook dat er eindelijk eens positief nieuws mag komen.
    Denk wel aan je hoor! Wel fijn om wat van je te horen.

@Minnie
    Ook balen voor jou hey... mag nu toch wel weer is op gang komen!
    Je wacht dus nog 2 weekjes af. Hoe voel je je verder?

@ALL
    Nou wij zijn vanmiddag dus bij de gyn geweest en het was niet echt super.

*ff voor de meiden die het niet weten of niet meer weten* voor de zwangerschap/mk hebben wij al eens een zaadtest laten doen en daar was de beweeglijkheid 0%. Onmogelijk dus dat die uitslag klopte omdat we wel (spontaan) zwanger zijn geraakt NA die uitslag.
    Dus er moest een nieuwe test gedaan worden toen we die uitslag kregen maar dat was dus weer ineens niet nodig ivm de spontane zwangerschap. Nu na mk hebben wij dus een maand geleden bij de na controle aangegeven dat we verder willen en dus hebben we een nieuwe zaadtest moeten doen (nou ja ''we'' vriendlief bedoel ik).
    Verder was mijn cyclus mega onregelmatig en als ik dan eindelijk ongi was ging dat samen met veel bijna ondragelijke pijn, veel prop verlies en duurde de ongi 7 tot 8 dagen. Later bleek bij de gyn na wat onderzoeken dat ik dus vaker GEEN dan wel een eisprong heb en dat ik baarmoederhalsslijmvlies buiten de baarmoeder heb vandaar de pijn.

*Nou dit even voor de meiden die niet weten of niet meer wisten hoe het ook al weer zat*

De uitslag van zaadtest was positiever dan de vorige keer.. er was beweeglijkheid maar helaas maar 5% (dat is echt TE weinig voor een reële kans op spontane zwangerschap) Het zou wel kunnen (dat blijkt wel uit de zwangerschap laatst) maar de kans is heel klein en kan zomaar heel lang duren.

Daarnaast zit ik vandaag op dag 13 na 1e dag van me ongi.. en zou ik in of bijna in eisprong tijd moeten zitten. We hebben een inwendige echo gedaan en daar was te zien dat mijn baarmoederslijmvlies flinterdun is. De vorige keer (dus VOOR mk/zwangerschap) was dat op dag 12 na 1e dag ongi ook te dun maarrr toen liep ik ongeveer 4 á 5 dagen achter... nu zeg maar MEGA alsof ik gister ongi was.

Het kan nu dus zijn dat mijn schildklier niet of niet goed werkt. Dit heeft te maken met aanmaak slijmvlies enz. De gyn vroeg ook of ik vaak moe was enz (antwoord: ja) en dus heb ik daar bloed voor moeten prikken om nog eens speciaal te kijken naar de schildklier. Als blijkt dat hij gelijk heeft (tis een vermoeden hé) dan zijn daar pillen voor. Ik krijg volgende week de uitslag. Verder moet ik mijn volgende ongi afwachten... als deze huidige cyclus langer is dan 35 dagen dan gaan we officieel IUI in. Hij heeft al uitleg gegeven hoe en wat IUI is en gaat enz.. ook over chlomid en evt spuiten enz.
    Nu dus afwachten.

Nou lang verhaal... maar dit is dus m'n update.

xxxLiefs een beetje telleurgestelde Sjors

8. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey mies dikke knuffel voor je!!! mijn zus krijgt over twee weken IUI. schoonbroer zijn zaad is ook heel erg slecht. waarschijnlijk krijgt ze maar 1x IUI en daarna moeten ze gaan denken aan IVF of ICSI. heel veel sterkte meis!!! laat je even weten hoe de uitslag is volgende week? dikke kus!!!

9. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, wat lees ik nou? ben je net 4 daagjes getrouwd? nog gefeliciteerd dan!!! xxx

10. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Noordbrabantt
    Dankje meis! Lief van je.
    Ik hou je op de hoogte. Ik weet niet exact wanneer ik de uitslag heb maar in ieder geval volgende week. m'n gyn heeft dan nachtdienst zei hij maar hij wilde zelf persee bellen dus hij gaf aan dat hij tusse door gaat bellen als de uitslag er is. Dus effies afwachten maar je hoort het.

Succes ook voor en met je zusje! Is ze al lang bezig?
    Jeetje 1x IUI en dan al denken aan IVF joh.. spanned dan.

@Minnie
    OHHHHH:$ Nu Noordbrabant het zegt zie ik het ook staan!!! 4 daagjes getrouwd meis... gefeliciteerd!!!!!!

11. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Hehe, klopt ja! We zijn afgelopen maandag getrouwd inderdaad :), dank jullie wel. Ik voel me verder lichamelijk goed, afgezien van niet ongesteld worden (heeft ook zo z'n zonnige kanten toch?).

Geestelijk gaat het me toch allemaal wel zwaar af.. ik zie overal mai-cosi's, babies, ik word er gek van.. Maar ja.
    Ondertussen klussen we vrolijk verder en ja.. wie weet.

Een dikke knuffel voor jullie. XX

12. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ze is in januari 2010 gestopt met de pil. het schept wel een hele goede band tussen ons moet ik zeggen nu we allebei bezig zijn met kinderen. eerst konden we niet met en zonder elkaar en nu hebben we echt nooit ruzie, heel fijn is dat. meis ik lees het wel als je de uitslag binnen hebt! fijn weekend!!! xxx

13. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    haha ik zag het ineens staan! irritant he als je zit te wachten op ongi? misschien word je wel niet meer ongi en heb je dadelijk een positieve test in handen! jij ook fijn weekend en geniet van het net getrouwd zijn!!! xxx

14. Lara1980

Hoi meiden!

Hier weer eens een bericht van mij. Wij waren een dikke week uitwaaien op Terschelling: heerlijk! Waren we echt aan toe: even eruit, in een andere omgeving.
    En ik was nog niet goed en wel op het eiland of ik werd ongesteld ;) En dit keer ECHT! Een stuk heftiger dan normaal en ook langer, maar al met al nog wel te doen en toch wel blij dat ik dit nu gehad heb. Ook positief: toen ik drie weken geleden mijn ei dacht te voelen na die lichte tussenbloeding, is dat hoogstwaarschijnlijk dus ook zo geweest, want precies twee weken later dus ongi.
    Nu echt weer vol goede moed verder, dat voelt toch wel weer als een opluchting :)

Ik wil deze cyclus wel eens met ovulatietesten gaan kijken of het ook echt mijn ei is wat ik altijd denk te voelen. Mijn cyclus is altijd langer dan 28 dagen, dus zou mooi zijn als dat gevoel in ieder geval juist is; vergroot toch de kans. Iemand een tip wat betreft ovulatietesten? Moet me er helemaal in gaan verdiepen, dus nog even wat uitzoekwerk ;)

--- einde ego-bericht :)

15. Lara1980

@ Sjorsjette: o meid, dat is wel een forse schok :( Ik schrik ervan. Houd je ons op de hoogte? Je weet ons te vinden, als je het van je af wilt schrijven. Dikke knuffel meid!

@ Noordbrabant: ik zie dat je hcg wel goed aan het dalen is! Hopelijk is verdere behandeling dan niet nodig. Ben benieuwd wat ze bij een volgende controle zeggen.

@ Minnie: hee, wat zie ik? Getrouwd? Wat leuk meid: van harte!! :)

---
    (Ik kom een ander keertje weer wat langer langs: nu nog even koffers uitpakken en zo ;) )

16. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Minnie
    Nou geniet lekker van het net getrouwd zijn sweety!
    Fijn dat jullie naast het afwachten en de confrontaie met maxi cosi's, baby's enz toch verder klussen. Er zijn ook stellen die dan qua klussen ook in een dip komen en dan ben je verder va huis.
    Maar herken het wel hoor. Hier ook veel buiken, kinderwagens, baby's en alle toeters eb bellen om ons heen. M'n'schoonzusje net 3 weekjes een kleine en een vriendin afgelopen dinsdag bevallen (echt een uk 45 cm en krap 4 pond... ligt nog in het zh ivm gewicht en omdat ze met 36,5 week is ingeleid... maandag mogen ze naar huis). Verder een collega net papa geworden en een andere is met verlof... zus zwanger en baby's omringen ons ook.

@Noordbrabant
    Fijn dat je zusje en jij hierdoor dan toch een goede band hebben nu. Toch wel goed en fijn dat je iemand van dichtbij hebt met wie je er over kunt praten.
    Je hoort van mij als ik nieuws heb.

@Lara
    Heerlijk meid ff uitwaaien op Terschelling! Hoop dat je ff hebt kunnen genieten ;) En wat goed dat je ongi eindelijk is geweest!!!!
    Wat ovu testjes betreft, er zijn vele die niet te spreken zijnover die van KV (ik ben er dus afgelopen x zwanger mee geworden maar dat even ter zijde) er zijn veel meiden heel positief over de testjes van zwanger&kids, die kan je bestellen via internet en zijn een stuk goedkoper dan testjes van de winkel. Kijk maar of je er iets mee kunt.

Ik weet jullie idd te vinden girls en zal gauw laten weten als ik nieuws heb.

Fijne zondag nog en geniet van het zonnetje.

xxx LiefsSjors

17. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, heerlijk effe uitwaaien op terschelling! je zal wel opgelucht zijn dat je ongi bent geworden! ik gebruikte eerst ovutestjes van sensitest en ben daar ook zwanger mee geworden de 4e keer dat ik ze gebruikte had.en net voordat ik aan de pil ging heb ik ze besteld van zwanger en kids. die zijn goedkoper en net zo goed. maar ja nu blijven ze nog even in de kast liggen want met de pil heb ik ze dus niet nodig.xxx

18. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hier zie ik ook echt overal zwangere vrouwen, baby's enz. vooral bij mij op het werk. ik werk in een winkel. het doet steeds meer pijn. op het moment dat ik het zie valt het nog wel mee maar als ik dan thuis ben 's avonds komt het er allemaal uit die ingehouden stress. een vriendin van mij heeft afgelopen donderdag punctie gehad voor IVF en vandaag moest ze bellen of er bevruchting had plaatsgevonden en dat was zo! vanmiddag hebben ze het eitje terug geplaatst en nu is het dus afwachten of alles goed gaat. ben zo blij voor haar!!! natuurlijk zal ik dadelijk een beetje balen als alles goed gaat ook al klinkt dat heel hard maar ik gun het haar zo, ze is al zolang bezig en ze is ook al 36. ze is als een soort zus voor mij. xxx

19. Lara1980

@ Noordbrabant & Sjorsjette: bedankt voor de tips meiden! Ik ben maar voor zwanger&kids gegaan en heb ze net besteld via internet. Ben benieuwd!! Vind het best spannend eigenlijk, heel stom ;)

Goed voor je vriendin Noordbrabant! hopen dat alles goed gaat.

En meiden, ik herken het ook hoor: al die zwangere buiken. Eerst had ik daar helemaal geen last van, maar nu kreeg ik vlak voor onze vakantie twee keer het bericht dat iemand in mijn omgeving zwanger was. Allebei toen 13 weken en ik zou toen 15 weken geweest zijn. En dat deed pijn. Echt heftiger dan ik gedacht had. Nu zie en hoor ik hun elke keer vrolijk vertellen en hun buik groeit en ik zou anders bijna gelijk met hen oplopen, maar dus niet. Had het er die eerste dagen op vakantie echt zwaar mee, zeker omdat ik toen dus ongi werd. Het was gewoon even te veel allemaal.

Zucht. Het heeft toch veel meer impact dan ik ooit gedacht had. Ik kan er nog steeds heel verdrietig om worden, terwijl er toch ook dagen zijn dat ik er amper mee bezig ben.

20. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ja, ik heb er ook de ene dag meer last van dan de andere. Ik merk vooral gisteren en vandaag dat ik een stuk neerslachtiger ben, en dat ik nog niet ongi ben draagt er ook wel aan bij. :(

Toch hoop ik stiekem dat ik dan misschien zwanger ben, maar ik zet mezelf net zo snel weer met 2 benen op de grond doordat ik geen pijnlijke borsten o.i.d. heb.

Feit dat ik vandaag 20 wkn zou zijn doet extra veel pijn. Bah. :(

Deel Deze Pagina