maakt niet uit meis, jij mag dus eerder zwanger worden dan mij. gek he dat het in elk ziekenhuis anders gaat. dat ik het weefsel verliest als ik dadelijk een bloeding krijg kan volgens de gyn niet. geloof er niks van en blijf denken dat dat wel kan maar ja das dus afwachten. jij zit dus eigenlijk in het zelfde schuitje als mij. sterkte meis! xxx
Hoi "noordbrabant" Het beleid wat jij beschrijft: geen trofoblast, als hcg op nul nog een half jaar prikken, dan pas zwanger mogen worden en prikken na bevalling, is het beleid wat na een mola wordt ingezet. Is dat dan ook de diagnose ondertussen? Ik heb al vaker met je meegelezen, we waren tegelijk zwanger - bij mij is het toen ook misgegaan. (daarnaast heb ik een mola gehad en nog eens een MA met 5 maanden restweefsel + langzaamdalend hcg gehad) en leef met je mee. Ik heb wel het idee dat jou niet zoveel duidelijk wordt gegeven door je gyn (maar ik heb niet al je berichten gevolgd hoor). Heel moeilijk he, om zo'n ellendige en enorme nasleep te hebben van wat eigenlijk je grootste droom is.
@Noordbrabant Jeetje sweety wat een naar bericht joh. *Knuff voor jou* Hoop echt voor je dat deze ellende gauw gaat ophouden en dat jullie verder kunnen. Zoals maja zei heb ik ook een beetje het idee dat ze niet geheel duidelij zijn ofzo. Maar goed jij kan dat natuurlijk als de beste aangeven/ervaren. Hoe dan ook denk ik aan je en duim ik voor positieve ontwikkelingen!
@ALL (ff mijn ego berichtje) Ik stond gister op en naar de wc en had bij afvegen bruin vliesjes en dacht HUH het is pas dag 27... dus ik weer vegen en weer een beetje (solly voor details ff hoor girls) dus ik dacht nou maar ff in de gaten houden. Later op de dag op me werk meerdere keren naar wc geweest maar bij plassen niets te zien.. en in de middag rond 15:00 leek het of ik iets voeldevloeien dus ik gauw naar d wc en idd een streepje van nou net 2 cm lang en een halve cm breed zeg maar bruin en verder NIKS... ik weer vegen en weer NIKS. Nou om 16:00 de gyn gebelt om te vragen hoe en wat en of ik dan nu al (als het ongi is) op dag 3 moet beginnen met chlomid want de afspraak was bij een cyclus van 35 dagen of langer... nou hij had poli dus kon ff niet aan de tel en zou terug bellen. Maar ik had ook me date met een vriendin om naar de sauna te gaan dus ben maar gewoon gegaan en later had de gyn op voice mail ingeproken dat ik op dag 3 gewoon me chlomid moet starten en hem maandag dan ff moet bellen om een afspraak te maken voor op dag 12. Nou OKE dan dus 27 dagen... maaaaaaaaarrrrr ik in sauna for sure een tampon in gedaan en die eruit en een beetje vies (maar echt een beetje) Nou hup naar huis en naar bed en sta vanmorgen op en weer tampon eruit en echt nou een ''vlekje'' ik dus plassen.. NIKS te zien en vegen en heb niks! Wat moet ik nouuuu??????? De gyn sprak in dat als ongi idd begonnen is en ik dus netjes rood verlies het dag 1 is en ik zondag moet starten... fijn ik weet nu dus niet eens of dit een ongi is!!! Jullie misschien tips???? Zo sorry voor mijn lange verhaal! xxxSjors
hey meis, hij zegt dat het geen mola is en geen persisterende trofoblast want niet alle dingen die je dan moet hebben heb ik. ze weten dus niet wat ik heb en het behandelplan is ongeveer te vergelijken met een persisterende trofoblast of mola. ze gaan nog vergaderen om te kijken hoe of wat want normaal stond daar een jaar voor maar hij vond zelf een half jaar lang genoeg. wie weet zeggen ze dadelijk dat ik een jaar moet wachten. echt dan word ik helemaal gek. en snap ook niks van mijn lichaam nu. zit nu in de stopweek na de eerste strip pil en zit op dag 5 van de stopweek en ben nog niet ongi. had gister ongipijn maar nog steeds geen bloed. heb alleen super veel slijm. net alsof ik ongi ben maar dan zonder bloed maar met alleen slijm. zou mijn baarmoeder te schoon zijn ofzo? iemand idee hoe dat kan? gyn zei dat ik gewoon na de stopweek verder moet gaan met de volgende strip ook als ik niet ongi ben geworden. xxx
ik weet het allemaal effe niet meer. maandag belt gyn voor de uitslag en gaat mijn vriend toch even weer een hoop vragen stellen. hij is daar beter in dan mij. en ook al hebben we vragen opgeschreven toen we daarheen gingen je wil daarna toch altijd nog dingen weten. weet wel dat ik ooit weer zwanger mag worden ik de gyn wil waardoor ik geopereerd ben. helaas is ze nu met zwangerschapsverlof. zij is zo fijn en snapt gewoon beter hoe je je kan voelen na zoiets. thanks voor je lieve woorden!!!xxx
wat gek!!! snap wel dat je nu niet weet of je dat als ongi moet rekenen. ik hoor altijd helderrood bloed is pas ongi maar ja wat moet het anders zijn? gek dat je bij het afvegen weer niks hebt. onze lijven zijn maar raar aan het doen. bij mij dus ook al. helaas kan ik je geen tips geven, sorry!!! hoop at je snel meer duidelijkheid hebt!!!xxx
@ Noordbrabant: jee meid, het houdt maar niet op! Ik hoop dat jullie morgen je vragen kunnen stellen en meer duidelijkheid krijgen. Maar de gyn weet het dus blijkbaar ook niet helemaal zeker hoe dit nu kan? Nou, ben jij lekker klaar mee zeg! Echt niet leuk. Heb je al zoiets meegemaakt als een miskraam/curretage, en dan dit er nog bij. Ik geef je een hele dikke virtuele knuffel meid; denk aan je! @ Sjorsjette: hm, kan me voorstellen dat je niet weet wat te doen. Is het nu veranderd? Want zou ook zeggen: pas bij rood tellen voor een echte ongesteldheid. Ik heb deze cyclus tot nu toe drie keer bruin/rozeverlies gehad een halve dag lang en daarna niets; misschien heb jij net zoiets?? Dat het nog een soort heel lichte tussenbloeding is?
Hee meiden, Ik ben hier super lang niet geweest en misschien op Sjorsjette na weet verder bijna niemand meer wie ik ben. Ik ontdekte in december dat ik zwanger was, maar op 21 Januari tijdens een tweede bezoek aan de verloskundige bleek dat het babytje niet meer levensvatbaar was. Na 2 lange weken ziekenhuis in en uit was alles weer redelijk ok. Maar nou wou ik toch niet onredelijk bedoelt tegenover jullie even vertellen dat ik gisteren met een test heb ontdekt dat ik opnieuw zwanger ben geworden! Het duurde al veel te lang voordat ik weer ongesteld werd (Ik ben sinds de miskraam 1 keer normaal ongesteld geweest.) Nu maar hopen dat dit een plakbabytje is (L)
jeuh ben ongi geworden!!! tja wel dmv de pil maar ja eindelijk iets positiefs(vind ik dan)en ben blij dat de pil in ieder geval zijn werk doet! babyboo92, ook al vind ik het heel erg moeilijk als er weer iemand zwanger is, toch super gefeliciteerd!!! het is je gegund!!!xxx
Wat fijn Noordbrabant! Dat lijkt me alvast een hele opluchting. Ook al is het door de pil, wie weet geeft het je net dat laatste zetje naar de 0 hcg. Ben blij voor je meid!
Hoe is je belafspraak gegaan Noordbrabant? Sjorsjette: heb jij al meer duidelijkheid meid? Een echte ongi of toch nog niet? Minnie, hoe is het met jou? Zojuist toch nog maar eens een ovu-test gedaan, want had echt super veel slijm gisteren en vandaag (sorry voor het detail...). Maar vet negatief. Dacht ik ook wel. Dit is echt nog een vage cyclus...
@Lara He balen dat ovu nog negatief is!!!! Blijve teste ik duim!!!! @Nbrabant Wat goeddddd eindelijk je ongi, snap heel goed dat je dit ff positief vind meis! Nou hopen dat er alleenmaar positief nieuws blijft komen. @Minnie Hoe ist bij jou???? @ALL Ik heb hier nog geen duidelijkheid. Zaterdag schoon 1 x bij vegen minnie vliesjes (bruin) En zondag weer 2x vliesjes maar NIKS bloed Ben maar niet aan chlomid begonnen... xxx
Hey mop, Natuurlijk ken ik je nog! Wat een leuk nieuws hey! WAUWIESS Heb je ook een pb gestuurd. succes meis hou me op de hoogte liefsSjors
hey meis, hij had vandaag gebeld maar had 'm net gemist. kon niet terug bellen want hij staat in een ander ziekenhuis op de OK dus hij zal morgen wel terug bellen. laat wel even wat weten. wat balen dat je cyclus zo vaag is! hoop dat je snel weer een normale cyclus hebt!!! xxx
zul je altijd zien dat je zoiets hebt dat je nog niet weet wanneer je met de chlomid moet beginnen. waarom moeten onze lijven zo raar doen als het niet uitkomt?! xxx
@ Noordbrabant: verder nog iets gehoord meid? @ Sjorsjette: dus toch nog niet je echte cyclus? Ik heb het trouwens ook een paar keer gehad deze cyclus. Hopen dat het snel normaal is en het echt doorbreekt dan. @ Minnie: haha, nou meid, ga zo voort Het lijkt erop dat vandaag toch echt weer mijn ongi doorgebroken is. Ik heb deze cyclus (van 27 dagen) tot vier keer toe bruin/roze gehad, maar nu is het toch echt bloedverlies. Als het morgen nog zo is, ga ik er maar vanuit dat deze ronde dus weer afgesloten is. Nog steeds niet normaal, voor mijn doen. Ik heb van mezelf nog nooit een kortere cyclus dan 32 dagen gehad. Ik ben dus ook te laat geweest met ovutesten als je nu terugtelt. Of ik heb sowieso nog geen ei gehad; dat lijkt me eerder. Zucht. Aan de ene kant hoop ik dat het nu dan inderdaad maar doorbreekt en dan verder en hopen dat het dat keer normaal gaat. Maar aan de andere kant baal ik dat het nog zo abnormaal loopt. Wat als het nu zo blijft? Ben er best een beetje bang voor dat mijn hele lichaam ontregeld is voor langere tijd. Ik wil zo graag verder!
balen meid dat je cyclus zo raar doet! hoop dat het snel regelmatig is! hier alleen zondag en maandag een beetje ongi en dinsdag en woensdag helemaal niks meer en net begon het weer. ook zo raar. alvast fijn weekend meiden!!!xxx