Oh wat heerlijk dat je zo'n goede echo hebt gehad Miepens. Ik ben ontzettend blij voor je !! Wij twijfelen nog over die combinatietest trouwens.
Nou, de kleine doet het! Ik maak me nog steeds zorgen, dat wel. Maar goed. Waarschijnlijk over 3 weken weer een echo. Dat spreken we morgen met de vk af. Pff.. ik ben echt wel een beetje blijer dan vanmorgen.
Wat een goed nieuws! Van harte Minnie! Voor nu toch opluchting. Ik moet eerlijk zeggen dat ik elke controle nog steeds doodeng vind, maar toch moeten we maar vertrouwen in die andere kant van de statistieken: de kans is zoveel groter dat het wel goed gaat als je een kloppend hartje gezien hebt. En de termijn klopte dus? Combinatietest heb ik niet laten doen. Ik wist toch zeker dat ik niets met een eventuele slechte uitslag zou doen. Voor iedereen een persoonlijke keuze hoor, maar ik kon het na alle ellende echt niet over mijn hart verkrijgen dat mocht die uitslag niet goed zijn, dat ik dan zou zeggen: o, doe dan maar niet. Nou meiden, ben blij dat er twee goede echo's bij gekomen zijn deze dagen: dat geeft moed voor deze moeilijke augustusmaand!
Ja, de termijn klopte ongeveer met wat ik zelf had bijgehouden aan eh.. gezellige momenten met m'n man . M'n cyclus is ontzettend onregelmatig dus ik ga niet uit van de eerste dag van de laatste menstruatie. En op een gegeven moment was ik wel klaar met ovulatietestjes omdat die negatief bleven. En waren ze ook op (ik had er 24, kun je nagaan).. dus is daarna m'n ovu geweest denk ik. Het lucht wel op om niet, net als vorige keer, 2 weken te zijn teruggezet in de termijn. Toen voelde het echt als 'oh man, nog verder van die 12 weken af'. Dat heb ik nu niet.
@Minnie & Miepens Feli met jullie goede echo's!!!!! @ALL Ja hier weer beetje bij kunnen komen van alle drukke dingen en rommel ed. Och ik vind het allemaal ineens weer spannend. Echt kan het één nog niet bevatten en voel toch al weer wat spanning. Zit toch wel te denken dat het misschien idd raak kan zijn.. en zal ik dan volgende week gaan testen of zal ik gewoon wachten tot de afspr net de gyn? Als ik uit ga van de 1e dag bloedverlies dan zitten we (als zwanger hé) op de 6 weken als we de afspr hebben bij de gyn... dan zou hij gelijk echo kunnen doen. (begrijp me niet verkeerd hoor meiden... ik focus me er niet te veel op ofzo hoor) maar merk dat ik het toch weer oppak en de spannning weer aan ga. xxx
@Noordbrabant Hoe ist nou met jou mops??? Laatste keer bloedprikken oke? Moet je echt door tot einde jaar? @ALL *ik was gister aaf bij naar bed gaan em toch mega KOTS middelijk en vanmorgen bij opstaan weer!* Hou het er maar op dat het eten of iets niet goed gevallen was ofzo hahaha wel wazig maar ja. Hoe ist met de rest?? Al een beetje aan het genieten meiden? xxx
Spannend Sjors! Ik duim voor je . Genieten is hier nog ver te zoeken eerlijk gezegd. Ik was heel misselijk, nu al 2 dagen minder. Maar m'n boobs doen wel weer veel pijn. Volgende week maandag (dus niet morgen) een echo om te kijken hoe het met het mupke gaat. Hoe'st met de rest??
Hoi meiden, Zo, hier ben ik ook weer eens een keertje Sjorsjette: het zou kunnen meid! Ga je wachten tot je afspraak bij de gyn of waag je eerder een testje? Had je niet een tijdje terug ook een pendel voor een meisje in augustus staan...? (Of ben ik nu in de war met iemand anders?). Het is je zo gegund meis. En nog veel meer dat het ook een echte plakbaby wordt. Hoop het zo... Minnie: gaat al hard bij jou! Tja, dat genieten blijft moeilijk, vind ik. En dan die verschijnselen die af en aan komen en gaan: heel onzeker word je daarvan - zeker als het dus al een keertje mis gegaan is. Je kunt op zo weinig vertrouwen hè? Maar het gaat echt veel vaker goed dan fout en hopelijk groeit je vertrouwen elke week meer Hoe gaat het met de andere meiden? Hier z'n gangetje. Begin al goed zenuwachtig te worden voor de 20 weken echo. Het is wat mij betreft echt een mijlpaal waar ik naartoe leef. Ik stel alles uit tot we die echo maar gehad hebben: nog niet nadenken over het kamertje, nog geen vakantie boeken in september/oktober, nog geen kleertjes voor beeb of mij kopen (ik draag Hema-rokjes en panty's in een maat groter, maar ga nog geen kleren-met-buikband kopen). Ik durf gewoon niet; bang dat ik dan weer tegen iets aan moet kijken als het niet goed blijkt te zijn. Nu is het ook weer niet zo dat ik alleen maar bang en down op de bank zit hoor Maar het voelt gewoon nog niet echt ontspannen, zeg maar. Er zijn nog zoveel twijfels. Bij mijn zoontje had ik dat toch minder. Natuurlijk maakte ik me toen ook even druk om de 20 weken echo, maar meer als "stel nu dat", niet dat ik er echt rekening mee hield dat er iets mis was. De beeb beweegt trouwens nu elke dag gelukkig wel. Dat is toch het beste vertrouwen dat je kunt krijgen: elke keer even wat gepor of schopjes. Manlief voelde de beeb vorige week voor het eerst Maar hij/zij is wel weer een stuk rustiger dan mijn zoontje; die was echt een voetballer destijds, haha!
@sjorsjette, ik duim ontzettend dat je misschien nu al zwanger bent. dat zou wel fantastisch zijn. Er mag na al jouw negatieve ervaringen best wel eens iets positiefs gebeuren. Ik gun het je van harte! @minnie, fijn dat je echo's ook zo goed zijn. Heb je al besloten over de combinatietest? Wij gaan hem toch doen. Ik krijg hem over 1,5 week, eerder kon niet ivm vakantie van de gyn/echoscopistes. Ik wil me gewoon psychisch voorbereiden als het slecht nieuws zou zijn. Maar ik ga er van uit dat alles goed is, bovendien is het gewoon leuk om ons prulleke nog een keer te zien. @Lara Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de 20 weken echo. Voor mij lijkt die nog wel heel erg ver weg, maar ik weet zeker dat ik tegen die tijd ook heel erg stijf zal staan van de zenuwen. Ookal voel je het kindje in je buik schoppen het is toch wel heeeeeel fijn om te horen dat alles goed is. Ik ga echt voor je duimen dat het een goede uitslag zal zijn. Ook ik herken het helemaal met alles uitstellen. Ik durf nu ook nog niets te kopen om de zwangerschap te vieren. Ik denk ook dat ik pas na de 20 weken (en dan willen we het geslacht ook weten) los ga met dingetjes kopen. Ik heb gisteren via de angelsound waarschijnlijk het hartje gehoord. Ik ben daarna naar beneden gerend om mijn vriend het te vertellen, maar die was met andere zaken bezig. Dus die heeft het niet gehoord. Later heb ik het nog een keer geprobeerd en kon het toen alweer niet vinden. morgen ga ik gewoon nog een keer luisteren (als ik me inkan houden, anders vanavond al ) Op mijn werk weten de meeste mensen het nieuws wel en eigenlijk iedereen reageerd leuk en positief. Dus dat is ook wel fijn. Ik durf het alleen niet groots aan te pakken, zoals het iin een groep te verkondigen. Ik vind dat te officieel en ben bang dat dat een slecht teken is. Vandaar dat ik persoon voor persoon het nieuws breng, haha. echt bijgelovig, maar vorige keer had ik het officieel aan mijn familie verteld tijdens de nieuwjaarsborrel en de dag erna kreeg ik de echo waarop te zien was dat het mis zou gaan. Vandaar dat ik nu echt een heel stuk voorzichter ben. Nou Meiden, ik hoop dat het allemaal super bij jullie gaat en dat er geen nare berichtjes meer komen!
@Minnie Ow meis dus nog een paar daagjes dan heb je weer een echo... spannendddd... post je een foto als oke??? @Miepens Ow cool, jij hebt dus een anglesound.. haha ik zou me ook niet in kunnen houden hoor. Fijn te lezen dat het wel oke gaat. Leuk ook dat mensen positief reageren. Jij doet dus combitest, spannend.... wanneer heb je m... volgende week? @Lara begrijp het heel goed meis dat je voorzichtig blijft. Fijn dat je de kleine wel kan voelen nu. Hoop voor je dat de 20 weken echo mooi is en oke en dat je dan wat meer rust hebt en lekker uit je bol kan gaan met kamertje enz. @Noordbrabant.... alles oke meis?????????????????? @ALL Lara volgens mij vroeg jij het maar maakt niet uit.... ik ga denk vrijdag testje wagen.. het is idd mogelijk maar wel snel... vandaag is me nod (volgens ovu test zeg maar he)... voel nog niks.. geen ongi.. en sterker nog me buik zet in middag/avond al weer op Ik heb zo'n vermoeden dat het wel is zo zou kunnen zijn. Ennnn al met al bijna naar de gyn... de 25e. Zit wel mega te dubben meiden... ik loop bij het mcrz maasstad... maar ja nu zijn er wel heel veel berichten over die bacterie en besmettingen, zieken, doden... directeur die zijn taak per direct neer doet leggen... pffffffff... vriendlief en ik hebben het er gister nog even over gehad en we willen dus eink weten van het zh waar/ welke afdelingen zeg maar... en hoe iemand besmet kan worden... en ja dus dat. Dat willen we voor de 25e weten en dan daarheen denk. Wat zouden jullie doen???? xxx
@Miepens, ja wij gaan ook voor de combitest. Ik heb 25 augustus de eerste afspraak staan. Voor echo en bloedafname. Oh en ik vertel het ook per persoon aan collega's. Of kleine groepjes van 5. . Ik vind het fijn dat ze het weten. Ik zit behoorlijk misselijk op m'n werk, neem soms een sprintje naar de wasbak (voor niets uiteindelijk), maar dan is het fijn dat ik geen ellenlange uitleg hoef te geven over hoe en wat. @Lara, vind je het hard gaan bij mij ja? . Da's mooi. Dan is er iemand die dat vind . Bij jou gaat het ook hard hoor.. Jeetje. Alweer bijna 20 weken. Ik ga duimen voor een goeie SEO meis. @Sjors. Ik zou niet weten hoe ik een foto moet plaatsen, maar ik zal tzt es kijken of dat lukt. Wat betreft je twijfels over het ziekenhuis: Ik zou informeren bij de afdeling waar je zit (wat je zelf ook al zegt) en misschien toch een ander ziekenhuis overwegen indien mogelijk. Ik zou me er niet prettig bij voelen. Maar, aan de andere kant, houd er ook rekening mee dat ze in de media niet altijd zeggen dat het gaat om besmettingen van mensen die al ziek zijn/waren. Jij bent niet ziek. Dus. Tenminste, daar ga ik van uit, jouw weerstand is niet laag denk ik .
Sjorsjette: spannend voor jou weer meis! Ik zou het zo mooi voor je vinden als het juist dít keer... Hoop het zo erg!! Lastig inderdaad, over dat ziekenhuis. Ik had het mijn man gevraagd (hij onderzoekt dit soort dingen als wetenschapper) en hij zegt dat het risico wel minimaal is als je gezond bent en bijv. geen antibiotica gehad hebt de laatste tijd. Je weerstand is dan goed genoeg. Maar het geeft hoe dan ook niet een al te beste indruk van een ziekenhuis hè? Zou niet weten wat ik zou doen meid, dus aan mij heb je helaas niet zoveel. Miepens: o, een angelsound! Vind je dat niet juist eng? Ik zou zo in paniek zijn als ik dan een keer niets hoorde. Al is de geruststelling als je het hartje wel hoort, natuurlijk een gigantische opluchting Wat mooi dat je het al kon horen! Heel herkenbaar, dat van je werk. Ik had het mijn baas wel verteld en toen hadden we het grote werkoverleg met iedereen waar iedereen apart iets over zijn project of zo vertelt, maar toen zei ik niets over mijn zwangerschap (was toen 13 weken). Mijn baas vroeg me achteraf waarom niet en ik kon het toen niet goed uitleggen. Maar wat jij zegt: alsof je er een soort vloek oplegt als je het zo groots officieel aankondigt of zo. Ondertussen heb ik iedereen apart wel gesproken, of ze kwamen wel naar mij toe: valt nu niet meer te ontkennen met zo'n buik Minnie: ja, vind de weken bij jou voorbij vliegen Ik vond het bij mijzelf zo langzaam gaan, vooral die eerste paar weken, en dan zie ik bij jou nu al ineens de 8 weken naderen en dat gaat zo hard. Maar kan me voorstellen dat het voor jou anders voelt Dus je bent wel (weer) flink misselijk nu? Noordbrabant: denk aan je meis...
Mja, ik voel me raar. Laat ik het daar maar op houden . Beetje kokhalzerig als ik te lang niet eet. Bah.
Lara toch dank voor het vragen, lief van je! Trouwens je had het in een eerder bericht nog over een pendel... KLOPT.... Hannah (of zo iets) had voor mij pendel gedaan en kwam op zwanger in aug van een meisje idd!!!!! Ik ben nog niet ongi!!!!!
hey meiden, sorry ben al effe niet geweest. het gaat redelijk goed met me alleen heb de laatste tijd echt zoiets van wat doe ik hier eigenlijk haha. probeer er minder mee bezig te zijn anders duurt het nog langer. moet nu nog tot en met november bloed prikken en tot nu toe is de uitslag nog elke maand goed geweest. heb een vorige maand nog wel een test gedaan omdat ik weer super misselijk was 's morgens maar gelukkig(raar als ik dat zeg)was ie negatief. zou het echt eng vinden als ie positef zou zijn want mag absoluut niet zwanger worden. heb ook een brief gekregen van het ziekenhuis waarin staat dat ik de pil moet blijven slikken. meiden in mijn omgeving die rond de zelfde tijd als mij een miskraam hebben gehad zijn nu allemaal weer zwanger. dat doet pijn ook al gun ik ze het super erg. @zwangeren: hoop dat jullie kunnen genieten van de zwangerschap!!! heel veel succes met de echo's enz! @sjorsjette: hoop dat je goed nieuws hebt meis! gun je het ook heel erg!!! liefs dikke kus!
Brabant, een dikke knuffel voor jou. *Omhelst beeldscherm. Ik vind het knap van je dat je het maar doorstaat, al die zwangere vrouwen. Ik hoop dat, als je weer zwanger mag worden, je dan snel een plakbeebje in je buik hebt wonen.
@Noordbrabant Fijn wel effies van je te horen meis. Je bent ook bij mij in gedachte! Sterkte nog.. en hopen dat het gauw allemaal oke is en je/jullie weer mogen. @ALL Test gedaan hier; OMO WIT... maar GEEN ongi en GEEN kramp Zondag ofzo maar weer testje. xxx