miskraam bij aug 2011 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door sjorsjette, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hoi lieve meiden,

Ik had idd ff niet zo'n zin in communicatie... was verdrietig, wanghopig, enz. Niet helemaal lekker in me hum dus.

Nou zal idd even me verhaal doen;

Gister hadden we dus de 3e fm, op de echo was helaas negatief beeld te zien. Aan de rechter kant gebeurde er niets en aan de linker kant waren de eitjes kleiner geworden! De gyn was helemaal in shock net als dat ik was.... ik had het al gauw door en vroeg dus meteen van joh tis niet goed hé? Er werd meteen eerlijk aangegeven dat ze het beeld heel raar vond en dat ze er niets van begreep. Ze zei dat ze niets anders kon zien aan de eierstokken en in of rond om de bm dus wilde ze dat ik met spoed bloed liet prikken op progesteron waarde. Ik ging behoorlijk bezweet naar de bloedprikbalie en daar ging het ineens ook niet zonder slag of stoot. Ik bleef bloeden :$ heb ik echt nog nooit gehad!!!! Die dame daar vroeg gelijk of ik bloedverdunners gebruikte e.d. en bellen met de poli van de gyn hoe en wat.... moest ik daar een bam eten en een half uur blijven zitten :( ik was ten einde raad want was ook nog is alleen :(.

A fijn, ik zou de uitslag vandaag telefonisch krijgen. Als de progesteron hoog was betekende het dat we de sprong hebben gemist. Was ie laag dan was er iets mega vaags aan de hand... en zou dus het verhogen van de Menopur dosis niet zomaar helpen.. en dus eerst een gesprek met eigen gyn en mogelijk zelfs meer onderzoeken.

Maar goed, na een behoorlijke klap dat ik dus mogelijk voor Jan *** had gespoten... en dus die mega hormonen last/bijwerking/kwaaltjes ook niet nodig was geweest. Pfffffffffffffff.

De uitslag was een hoge progesteron... en dus betekend dit voor ons dat we de sprong dus echt gemist hebben. Ze weten alleen wel zeker dat ik me eisprong niet gehad met sinds 5 sept tot nu... want 5 sept was de 1e echo... daar was niets op te zien aangaande een eisprong... en de echo van de 9e en de 12e (gister dus) ook niet.
    Wij waren 25 aug geweest bij onze eigen gyn (die eerste afspraak na de mk) en toen ook een echo gehad en aan de hand daarvan was ook geen eisprong te zien. Dus al met al moet het tussen 25 aug en 5 sept zijn geweest... en dus zit ik heeeeel dicht bij m'n nod.....

Ik moet nu wachten op ongi en mag dus niet meer spuiten (heb ik ook niet gedaan gister). Als ik ongi word dan moet ik bellen voor een echo afspraak op dag 8 (ipv de voorheen dag 10) en dus op dag 3 weer starten met Menopur. Ik zou dit weekend als niet ongi mogelijk kunnen testen ;) zou het??????? Ik had en heb natuurlijk veellast van hormonen... boobs die erUg zeer doen en gevoelig zijn... maar ja mijn lichaam en ik zijn behoorlijk in de war dus weet echt niet wat ik nu voel en waardoor het komt. Afwachten dus.

Mocht ik trouwens zwanger zijn dan kan het spuiten van de afgelopen weken niet zo'n kwaad behalve dan dat het dus me hele hormoon huishouding ee behoorlijke optater geeft (hahaha en dat hadden we nog niet gemerkt hoor :p)

Sorry even voor m'n echo bericht!

Liefs Sjors

2. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Hè meis toch! Ik had al zo'n vermoeden dat je geen goed nieuws gekregen had en dat de iui niet door kon gaan: logisch dat je dat even moet verwerken. Wat een zware dag was dat voor jou Sjors! Dan ga je er vol goede moed heen en krijg je zoiets... Zelfs de gyn had het dus niet verwacht. Wat rot dat je er ook nog eens alleen zat. Is alles dan nog zo in de war na de mk? En nu dan afwachten op je ongi, of niet. Pff, alleen al die achtbaan van emoties waar je doorheen gaat (nog eens versterkt door de hormonen!).

Soms zijn er ook even geen woorden voor meis; dan is het gewoon k*t. Wou dat het anders voor je was :( Dikke knuffel...

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai lara

Ja je kent me nou wel idd om te voelen wanneer het toch niet helemaal oke is. Ik had het ook graag anders gezien maar ja.
    Het is nu afwachten. Ik voel me redelijk tot oke, nog geen ongi.. en kan nu weinig zeggen over kwaaltjes omdat ik stijf sta van de hormonen.

Mocht er nieuws zijn dan laat ik dat weten. Dank voor je lieve woorden.

Hoe gaat het verder met jou??? Heb je middels spulletjes gekocht???

xxx

4. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL
    Hier nog altijd geen ongi.... had vanmorgen 1x een soort kramp... 't was even mega heftig en maar een halve min stond echt even stil en gebogen :$ .... was in me onderbuik en ging van links naar rechts en daarna was het weg :( Ik dat nog van nou dan komt ongi.... maar heb de hele dag al niks.

xxx

*Als de ongi weg blijft test ik maandag ;)

5. Lara1980

Hey meiden, hoe gaat het met iedereen?

Sjors, nog geen ongi? Test?? ;) Ben benieuwd meis!

Hier alles prima. Werk is ontzettend druk nu, dus heb weinig tijd / zin om privé ook nog veel achter de laptop te duiken :) Dit is altijd het drukste seizoen bij ons, maar nu is het voor mij extra druk, omdat ik natuurlijk alles ook al uitgewerkt moet hebben voor als ik met verlof ga. Heb mijn aanvraag ingediend en als het akkoord is, ga ik 28 november met verlof tot 30 april (ik plak er ook 6 weken ouderschaps achter). Ik begin echt af te tellen nu!

Beeb groeit goed. Mijn buik is echt al groot. Een collega van mij ging vorige week met verlof bij 36 weken en haar buik was beduidend kleiner dan die van mij ;)
    Voel me verder top. Bij mijn zoontje had ik nu al flink last van bi, maar tot nu toe valt dat reuze mee. Ik voel het met sommige bewegingen of na een lange dag wel, maar is goed te doen.

Ik heb al een paar leuke spulletjes voor de babykamer gekocht, maar eerst moet daar nog het oude behang af (is nog van de vorige bewoners; we wonen hier pas een jaar en aan die kamer hebben we gewoon nog niets gedaan tot nu toe). Ik denk dat we in de weekenden van oktober alles wel zo langzaam gaan afmaken en inrichten.

--- einde ego-update ;)

6. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Hier kabbelt het rustig door.. weinig te melden.
    Het is rustig wachten op de volgende afspraak bij de vk om het hartje weer te horen en dan ben ik weer wat gerustgestelder. En dan ben ik ook 16 weken tegen die tijd.

7. Lara1980

Het is nog erg van afspraak naar afspraak leven, hè Minnie? Elke controle die goed is, sta ik helemaal opgelucht buiten, maar dan begint de twijfel weer en voor de volgende controle ben ik dan toch weer zenuwachtig.
    Maar nu alweer 14 weken zie ik; vind het zo snel gaan bij anderen :D

8. Lara1980

Hè Sjors: zie net in je onderschrift dat je ongi doorgebroken is :( Balen meis. Hoe voel je je? Hopelijk kun je lichamelijk nu wel verder, na deze rare lange ronde.

9. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik vind het zelf aardig gauw gaan hoor.. ik ga nu dus de 15e week in. Dat is wel leuk :).
    Veel klachten heb ik niet, afgezien van af en toe rugpijn en gevoelige boobs. Oh en een buikje dat begint te bollen :D Maar dat is geen klacht. En jij bent ook alweer zover!

Sjors, lieverd. Een dikke beeldschermknuffel, wat vind ik het toch naar voor je allemaal.

10. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    dag dames na me miskraam van 7 aug ben ik nog steeds in afwachting van me menstruatie.........heeft iemand dat ook van hier meegemaakt dat het langer duurd???

11. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Bij mij heeft dat ruim 6 weken geduurd.

12. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Ik zit nu over de 6 weken:(

13. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Hm, nouja. Het kan echt lang duren, maar ik geloof dat je het beste naar de dokter kunt gaan als het langer dan 8 a 9 weken duurt. Maar pin me er niet op vast.

14. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ja ik haha. heb in januari een miskraam gehad en tot mei had ik nog hcg in mijn lichaam dus werd niet ongi. het kan 6 weken duren. heb je al nacontrole gehad? x

15. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    ja ik heb een nacontrole gehad 2 weken na de miskraam me baarmoeder was schoon.........ze hebben geen hcg gecontroleerd
    vorige week heb ik wel een zws test gedaan maar die was negatief;) Ik zit nu bijna in de 7de week

16. Lara1980

Missillie: het duurde 8 weken bij mij voor ik weer eens echt ongesteld werd. Wel had ik af en toe bruin/rozeverlies van te voren (en daarna ook weer ;)). Het kan dat je lichaam best een tijdje van slag is. Anders even de gyn bellen? Misschien kunnen ze nog een korte controle doen.

Hey Noordbrabant! Hoe is het ondertussen met je meis?

17. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meiden, sorry dat ik bijna nooit iets laat weten maar zoals ik al een keer verteld heb denk ik nog steeds elke keer dat ik op ZP kom van wat doe ik hier eigenlijk. maar kan het ook niet laten want wil wel alles meelezen:). maar dat ik niet reageer betekend niet dat ik niet aan jullie denk:D!!! ben zo blij voor degene die weer zwanger zijn en ik leef ook heel erg met sjors mee!!! hoop dat wij de niet-zwangeren ook snel een plakbeebje mogen hebben!!! ik moet begin oktober en begin november nog een keer bloed prikken en dan mag ik weer stoppen met de pil:D:D:D:D:D!!! we gaan waarschijnlijk eerst in november een weekje naar egypte om even dit rotjaar af te sluiten en dan kunnen we daarna fris en fruitig beginnen aan een nieuwe start. ben er echt aan toe!!! dat zal dan waarschijnlijk ook voorlopig de laatste vakantie in het buitenland zijn als ik volgend jaar misschien weer zwanger ben. heel fijn weekend allemaal!!! xxx

18. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik denk dat als je zwangerschapstest negatief is dat je wel snel ongesteld wordt. is dat niet dan is je lichaam waarschijnlijk gewoon wat van slag maar ik zou wel even de gyn bellen als ik jou was. even extra check is nooit weg toch? xxx

19. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Wow, oktober/november. Dat is het al bijna joh.. wat gaat dat snel!
    Ik hoop voor je dat je een prachtig 2012 tegemoet gaat op babygebied. :)

20. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Nou eindelijk een berichtje van mij.

@Noordbrabant
    Fijn toch effies van je te horen meid!!! Ow en wat goed dat het bijna zo ver is meis, ik duim heel hard voor je dat je groenlicht krijgt.
    Fijn wel een lekker vakantie!

@ALL
    Nou ik was dus vorige week dinsdag ongi geworden, me ongi was MEGA, had zooooooo veeeeeeeeel last van pijn, veel bloed echt bléh. Eerst krankjorem van de hormonen en daarna zo'n shit ongi. Ben er zo klaar mee :x.

Maar goed, ongi is sinds vandaag over. Ik was vorige week begonnen met spuiten (helaas dus maar een korte periode NIET gespoten :() maar goed het spuiten gaat goed en heb veeeeeeeeeeeeeeeeeel minder last van de hormonen. Vond het echt lastig zo snel weer spuiten maar we hebben samen er hier over gesproken en toch besloten verder te gaan. Anders krijg je weer dat gezeur van afkikken enz en daar heb ik dus mooi geen zin in.
    Nou morgen hebben we de 1e fm, normaal hadden wij die op dag 10 maar nu hebben we 'm for sore op dag 8. Dus iets eerder omdat ze er in het zh ook van baalde dat we het gemist hadden. Nou ben benieuwd morgen. De afspr is 15:45 zal daarna posten.

xxx Liefs Sjors

Deel Deze Pagina