miskraam bij aug 2011 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door sjorsjette, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Snap best dat het soms lastig posten voor je is Noordbrabant, maar zo leuk dat je toch blijft lezen en af en toe iets van je te horen: dikke knuf meis! Het is bijna oktober/november, dus ik hoop op een supersnelle plakbaby voor jullie :)

Het lijkt er een beetje op alsof je cyclus dit keer nog behoorlijk van slag was Sjorsjette :( Zo veel last en dan ook nog eens zo erg ongi. Kan me voorstellen dat je even je twijfels had om nu zo snel alweer met spuiten te beginnen: je bent jezelf ook niet helemaal als je zoveel hormonen in je hebt rondrazen. Het is natuurlijk voor een goed doel en ik hoop zoooooo dat al jullie inzet nu eens snel beloond wordt met een plakbaby.
    Ik zal morgen aan je denken meis!

All: goedemorgen! :)

2. Lara1980

Meiden, ik kom even dag zeggen :) Wij gaan morgenvroeg een weekje weg in een huisje. Lekker even nietsdoen en veel zwemmen met mijn zoontje :D Tot snel!

(O, morgen staat mijn banner nog maar op 100 dagen te gaan! :))

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Lara
    Have fun meis, lekker genieten en rustig aan doen is ook eens lekker toch.

Hier is er helaas niet echt positief nieuws. Vandaag was op de meting ''bijna geen groei'' te zien. Beide eitjes zijn slechts 1mm groter geworden dus het gaat wel heel langzaam. Ik moet nu door spuiten en zaterdag weer een echo. Pfff begint me nu wel me neus uit te komen hoor. En baal ook enorm.

Heb ook het gevoel dat vriendlief er niet helemaal in de volle 100% achter staat. Hij is vandaag voor de 6e x op rij niet mee gegaan :(Ik kwam er vanmorgen eink pas achter dat ie niet mee ging. Moet zeggen dat het mij aardig aan het irriteren is en doet ook zeer. We hebben er vanmorgen ook behoorlijk woorden over gehad. Ik heb hem ook niet op de hoogte gebracht van de uitslag. Heb wel me moeder ff gebelt want zat wel ff in zak en as. Vanaaf kwam hij pas 19:30 :$ thuis (where the hell hij heeft gezeten... geen idee :( )
    Maar goed nu net pas een 30 min gelee vroeg hij wat ze zeiden in het zh. Pfffffff
    Maar goed nu is hij op de hoogte en verder geen reactie. Nou oke top. Zie zaterdag wel hoe en wat.

Ga nu ff kopje thee drinken en straks naar bed. We spreken niet echt met/tegen elkaar dus ja gezellig is effies anders.

xxx

4. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Lara, prettige dagen!!

Sjors, jeetjemina. :(. Wat ontzettend moeilijk moet dit voor jullie zijn.

5. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hey meiden,

Vriend is mee geweest!
    Vandaag was de uitslag van de fm aleen helaas weer niet positief!
    Rechts (kleinste ei) is gestopt met groeien & links (grootste ei) is kleiner geworden... en bms is ook dunner geworden.
    De gyn heeft ons schema van begin tot nu goed bekeken en besloten dat we de dosering omhoog doen per vandaag.
    Heb dus nu net voor het eerst de hogere dosis gespoten.
    Woensdag hebben we de volgende fm.

We lopen nu wel 2 risico's;
    1: Kans op bloeding, dan meteen stoppen en is deze ronde over
    en dan dus het hele circus opnieuw.
    2: Overstimultie, kans dat veel of alle eitjes ineens mee gaan doen
    en ook dan staken en het hele gedoe van begin af aan.

Ze hopen dat de 2 of 1 van de 2 eitjes weer gaan groeien, kans is dat dit niet gebeuren zal maar dat er zich hele nieuwe ei-tjes aandienen.

Als we komen tot een iui maar deze niet zal uitkomen tot een zwangerschap dan moeten we aan andere hormonen. Probleem is alleen (of nou ja probleem).... ''normaal'' is de volgorde met hormonen; chlomid (pillen) --> Menopur of Puregon... Daarnaast is er GonalF maar die gebruiken ze meestal met IVF of ICSI... en dus als de poging door gaat maar niet zwanger word het overleg met gyn om over te gaan omdat ze dan denken dat Menopur z'n werk niet meer doet ondanks eerdere positieve ervaring.

Al met al word dit dus nog een spannendere ronde!

xxx

6. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik ga weer voor je duimen Sjors. :)

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Nou ben net geweest voor de 4e fm, er was groei te zien maar gaat nog altijd vrij langzaam. rechts is helemaal niks... er zitten wel eitjes maar allen kleiner dan 10mm, links is nu 13,9 en bms is ook weer gaan groeien! Ik moet weer door (met nog steeds de hogere dosis) en vrijdag gaan we voor de 5e fm.

We zijn blij dat er wel ''wat'' groei is maar toch viel het een pietsie tegen. Zeker omdat we nu een hogere dosis spuiten. Daarnaast hebben vriendlief en moi net nog effies gesproken en kwamen we beide op het feit dat we een klein beetje hadden gehoopt op meer dan 1 ei... (puur vanwege het meer spuiten en dan de kans iets vergroten) maar goed dat is dus niet zo.
    Nou afwachten maar weer.

xxx

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, EIN-DE-LIJK is het moment daar!
    19,5 is de afmeting van een ei dat zelfs al op springen staat.
    We moesten ''meteen'' de pregnyll zetten ipv in de avond en hebben morgen ochtend iui nr.4
    Pffffffff de weg naar deze iui was lang en zwaar maar goed aaahhhh we hopen zoooo dat het raak zal zijn.
    Duimen jullie voor ons? ;)

Morgen ochtend om 11 uur moet vriendlief zich melden met de zaadjes bij het lab.
    We hebben in de avond een verjaardag, weten nog niet zeker of we gaan maar zal proberen iets te laten horen.

Liefs Sjors

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dat is goed nieuws. Ik ben erg blij voor jullie en ga zeker duimen dat het een goede afloop gaat krijgen!

10. Lara1980

Hoi meiden, wij zijn weer terug :) Lekker relaxt weekje gehad in Noord-Limburg. Veel gezwommen en men, dat voelt echt goed als je zwanger bent: die hele buik wordt gewichtloos :D

Ik kom een ander keertje deze week wat langer terug, moet nu nog veel doen voor morgen het werkende leven weer begint :(

Sjorsjette: aaaah! De iui is geweest?! Mijn duimen gaan weer keihard voor je draaien meis!

Miepens: morgen 20 weken echo, zie ik. Ben je zenuwachtig? Heel veel succes, ik zal aan je denken! Het is zo'n opluchtig als alles dan goed is en je daarna weer buiten staat :)

Tot snel!!

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Miepens
    Dank voor duimen!
    Succes met de 20 weken echo, laat je weten hoe het was.

@Lara
    Fijn dat het relaxed was meis. Haha ja dat zwemmen zal nu idd heerlijk zijn!

@ALL
    Nou iui nr 4 is gister dus geweest bij ons.
    De zaadjes waren perfect! We hebben zelfs bij het lab toen we gingen ophalen even in de microscoop mogen kijken. Echt zo cool!!! En dat deed vriendlief natuurlijk ook erg goed.
    Onderweg van lab naar de afdeling waar de iui plaats zou vinden sprak vriendlief de zaadjes nog aan hihi; nou jongens en meiden, niet alleen sjansen maar aan de haak slaan die hap! Het vrouwtje heeft nu zal lang geploeterd en gezwete om een mooi eitje te kweken dus eh neem het er van! Whaha zo lief!!!
    De iui zelf is erg zwaar en pijnlijk geweest. De verpleegkundige van de ivf poli kreeg het niet voor elkaar. De eendebek ging al moeizaam en ze kreeg me baarmoedermond maar niet in zicht.
    De stoel kiepen enz niets hielp dus uiteindelijk na 3 pogingen is ze een gyn gaan halen.
    Die had ook enorme moeite. Ik had behoorlijk pijn. Er moest zelfs een tang aan te pas komen en
    uiteindelijk is het hun met z’n 2tjes gelukt.
    Heb de hele dag na weeën gehad. Pas toen ik vanmorgen op stond was het over.
    Nu dus afwachten geblazen!

xxx Liefs Sjors

12. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Wat lief van je vriend om z'n jongens en meisjes zo toe te spreken Sjors! :D.
    Nu duimen! Ik hoop voor je dat je te maken hebt met plakkers lieverd! Het is je zo gegund.

13. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Whaha ja lief hé!
    Wij hopen ook op een plakkert!

Meis vraagje (misschien dom hoor :) ) maar eh zie in je onderschrift staan 3/11 SEO... wat is SEO?

14. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Dat is de twintig weken echo. Structureel echoscopisch onderzoek heet het geloof ik. :)

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dag dames,
    Oh, wat heb ik vanacht slecht geslapen van de zenuwen. En vanaf 4 uur heb ik wakker gelegen, en wel een beetje genoten van het getrappel in mijn buik wat nu steeds duidelijker wordt.
    Gelukkig was ik als eerste aan de beurt in het ziekenhuis en ging de echo voorspoedig. Alles was goed en zat er op en d'r aan. Toen ze vroeg of we het geslacht wilde weten zeiden we natuurlijk JA. En ik had zo'n sterk voorgevoel dat het een jongen zou zijn. En toen zei ze dat er twee schaamlipjes te zien waren. Ik zei meteen: weet je dat wel zeker??? Maar ze was zeker. Dus we krijgen een meisje. Kei leuk. Het maakte me ook totaal niet uit. Ik was al zo opgelucht dat alles goed was. En ik ben perplext dat mijn gevoel er zo ontzettend naast zat. Maar echt super blij.

Wat een leuke reactie sjors. En ik ga inderdaad ook heel hard duimen dat de zaadjes het eitje kunnen vinden en lekker blijft plakken in je baarmoeder.

@minnie, het gaat nu ook hard bijjou! Binnekort kun je jullie frummeltje gaanvoelen.

@lara, gaat alles nog goed. Geen nare kwaaltjes?

16. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ja Miepens, ik ben benieuwd :D. Ik kijk er erg naar uit in ieder geval. Fijn dat alles goed was met de 20-wkn echo. :)

17. Lara1980

Ai, die iui klinkt wel heel pijnlijk Sjors... Maar nu weer hopen dat er een gezond beebje blijft plakken! Ik ga nog harder voor je duimen dit keer meis; gun het jou zo ontzettend!
    :D Wat je vriend zei. Blij te horen dat hij er weer voor je was. Het lijkt me een heel zware tijd voor jullie allebei. Logisch dat er bij jou of hem af en toe een dip zit, maar echt fijn om te horen dat hij er ook weer zo voor ging dit keer. Moet goedkomen meid!

Miepens: jeej! Gefeliciteerd met je goede echo! Pak van je hart, zeker?
    Het lijkt me best vreemd inderdaad als je gevoel echt iets heel anders zei. Hier zat mijn gevoel allebei de keren precies goed ;) Ik zou heel verbaasd geweest zijn als ze me dit keer iets anders gezegd hadden. Niet dat het me ook maar iets uitgemaakt had hoor, maar je bent er vaak zo op ingesteld dat je gevoel juist is hè?

Minnie: de 20 weken echo komt voor jou ook al snel dichterbij! En je gaat al eerder voor een geslachtsbepaling, lees ik in je onderschrift? Heb jij al een bepaald gevoel over jongen/meisje?

Vanochtend weer op controle geweest en alles weer prima en precies volgens schema. 1 november krijg ik (met 30 weken) een groeiecho. Dat is blijkbaar standaard nu, als proef.
    Beeb lag trouwens nu ook met het hoofdje beneden; dat dacht ik al te voelen. Sinds een week voel ik de beeb ook elke dag wel een keertje de hik hebben. Van die hele kleine, regelmatige tikjes in je buik :D

18. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik heb echt geen idee Lara :D. Ik ben wel erg benieuwd. Weet jij nou eigenlijk al wat het wordt? Fijn dat jij ook goed op schema ligt. :)

19. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Miepens
    Wat fijn dat alles goed is! Haha leuk leukkkkk een meisje Kan me wel voorstellen dat het ff maf is omdat je gevoel heel sterk was voor jongen.

@Minnie
    Ow meid zie dat op de dag dat jij je echo hebt ik kan testen :D
    als ik het vol hou tot dan ;):p

@Lara
    Ow meid ook voor jou heel fijn dat het allemaal oke gaat. Weet jij idd het geslacht??? Of wil je niet delen?
    Leuk hoor met 30 weken nog een echo!!!!

@ALL
    Hier gaat het goed. Heb sinds de iui een opgezwolle buik, we dachten het zal wel zakken. En dachten dat het mogelijk kwam door het lange vroete... maar heb het nog steeds :(
    Boobs zijn ook tikkie gevoeliger... maar kan goed van de pregnyll zijn hoor.

xxx

20. Lara1980

Spannend weer hoor Sjors!

Ja, wij weten ook wat het wordt, maar dat blijft inderdaad nog even geheim ;) Wilde het eerst hier best delen, maar tot nu toe hebben we het echt aan niemand gezegd, dus ik houd het maar zo :p

Deel Deze Pagina