miskraam bij aug 2011 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door sjorsjette, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @missilli
    Nou meis stom hoor van je ha!! ik vind ook dat jullie echt wel recht hebben op gyn en onderzoeken... ie weet mankeert er wel iets en was de spontane zwangerschap een lucky shot... zo was het immers bij ons vorig jaar ook!

@Miepens
    ja we gaan voor een np.. dat doen ze meteen de 23e :)Ben benieuwd naar het beeld dan.
    Hoe ist bij jou?

@Lara
    Ow meissie heb toch met je te doen hoor... hoop voor je dat je gauw je kleine in je armen mag houden! SPannend wel.. ik blijf spieken of er nieuws is!!!!! Heb je een buddy die het nieuws hier kan melden???

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik vond de np erg leuk. Zo'n duidelijke foto's. Probeer je niet te zenuwachtig te maken, maar juist te geniet van het kleine mensje in je buik!

@lara, ohhh, wat spannend. Het kan nu echt elk moment gebeuren. Ik leef met je mee.

Hier alles nog goed. Ik zeg maar rond en gezond. Morgen controle bij gyn/verloskundige. Ben benieuwd. Ik hou de laatste twee dagen wel wat meer vocht vast. Maar ze zullen toch ook bloed willen prikken morgen, dus dan merken we het vanzelf.

@noordbrabant, hoe is het bij jou? Jij kon toch deze week testen? Ik duim voor je

3. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ooh meid wat spannend! Ik duim voor je!

4. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Hey meiden, hier vandaag ongesteld geworden. Was ook wel erg geluk hebben als het meteen raak zou zijn. Had deze maand een cyclus van 24 dagen wel kort dus. Op naar ronde 2. Kom van de week nog ff terugom te spieken! Liefs x.

5. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Aah Noordbrabant: vind het toch wel heel erg jammer :( Maar je eisprong klopte dan wel precies met het moment dat je gedacht/gemeten had? Volgende keer raak meis!!

Miepens: controle goed gegaan? Ik hield bij mijn zoontje heel veel vocht vast, maar dat was hoogzomer. Nu heb ik er sinds gisteren wat last van.

Sjorsjette: hopelijk een goede np en veel mooie plaatjes bij de echo meis!

Gisteren controle gehad en vk zag wel dat ik het wat gehad had. Buik is ook enorm (kan bijna niet meer lopen nu van de bekkenpijn) en beeb zit tegen 9 pond aan, dus het is niet meer echt nodig om nog dikker te worden ;) Baarmoederhals was half verstreken en ik had tegen de 1cm ontsluiting, dus die harde buiken hadden wel al iets gedaan. VK heeft kunnen strippen, maar ze dacht dat het niet veel zou doen en dat was ook zo. Veel roze slijm verloren (sorry voor de details...), maar verder niets.
    Aanstaande zondag moet ik naar het ziekenhuis voor een ctg en echo. Dat doen ze hier standaard bij 41 weken. Vind het wel een prettig idee. Maandag dan weer een controle bij de vk, maar vk had haar twijfels of ik dat ging halen... Mocht ik het wel halen, dan maken we dan een afspraak om ingeleid te worden.
    We zien het wel :) Ik vind het wel prettig dat die afspraken staan: klinkt als een plan en maximaal dus nog zo'n anderhalve week. En als de beeb besluit om toch eerder te komen: helemaal prima.
    Gaat een beetje heen en weer hier: de ene keer vind ik het prima, de andere keer ben ik het zoooo zat.

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Miepens
    Hoe was je controle meis???/

@Noordbrabant
    Aaaaahhhh jammer wel! Was inderdaad wel mazzel geweest maar ook erg leuk! Toi toi toi meis.. hopen dat je cyclus lekker kort en regelmatig blijft.. of wat zeg ik nou... niks hopen op cyclus blabla hopen op deze ronde raak!!!!

@Lara
    Ow meis wat een geemmer zeg... kan me voorstellen dat het met ups en downs gaat. Begrijp ook heel goed dat planningen en afspraken nu fijn zijn. Ben benieuwd hoor. Sterkte nog meis!!!

7. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @noordbrabant, Balen zeg!! Het zou ook wel te mooi om waar te zijn. in ieder geval heb je een ei sprong gehad en weet je dat je cyclus nu goed werkt. nu gewoon duimen op een bevrucht ei!

@Lara, nog steeds geen nieuws? In ieder geval is het nu echt aftellen en weet je dat het niet lang meer kan duren.

Ik had een goede controle. Bloeddruk is nog steeds prima en kindje lag nu met hoofd omlaag. Maar we mogen van de gyn nog niet te vroeg juichen, want er is nog vanalles mogelijk. Dus nu maar hopen dat het geen dwarsliggertje wordt. Over 2 weken moet ik weer terug.

Ik merk wel dat ik vocht begin vast te houden. Niet veel, maar toch wel een beetje. Verder nog steeds last van maagzuur/misselijkheid. Vannacht weer wakker geworden omdat ik zo misselijk was en dat alles er weer uit kwam. Vriendlief sliep gewoon door...dat belooft wat voor na de bevalling :(

Verder zijn we deze week weer een stapje verder met alle voorbereidingen. Raamsticker is besteld, videocamera is net binnen (voor NA debevalling en niet tijdens :) ) en ons meisje mag nu officieel per 1 juni naar het kinderdagverblijf van onze keuze. Dat laatste was een heel gedoe, want de wachttijden zijn hier echt enorm. Dat krijg je met een nieuwbouwwijk waar een mega babyboom bezig is.

Dus al met al gaat alles goed. Ik hoop bij jullie dus allemaal ook!

Misschien dat ik dit weekend eens overdag een foto van de kinderkamer ga maken en deze online ga plaatsen. Dus dan zal ik hem hier ook eventjes posten.

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Miepens
    Fijn dat het so far dus oke is met de baby meis... en hopen dat er geen gedraai meer gaat plaatsvinden!
    Leuk leuk de vorbereidingen! Ben benieuwd naar het kamertje!!!!!

@Lara
    Hoe ist meisssssssssssssssssssss???????????????????????? 40 weken en 6 dagen vandaag.... how are youuuuuuuuuuu!!!!

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi hoi,

En Lara?? heb je al nieuws???

Ik wilde jullie even de foto's (langleve de groothoeklens) van het kinderkamertje laten zien. Het is nu echt bijna af. Ik wil alleen nog een oude lijst van een schilderij wit spuiten en een spiegel in plaatsen en die naast de stoel zetten. Maar dat is een klusje voor tijdens mijn verlof.
    Bekijk bijlage 214791

Bekijk bijlage 214792
    Fijn weekend allemaal!!

10. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
  11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Miepens
    MOOI KAMERTJE haha lens maakt het lekker groot! ;)
    Jij hebt dus dat wit hoogglans hé... dat hebben wij in de huiskamer hihi. Welke kinderwagen heb jij??? Die dingen zijn DUUUUURRRR zeg!!!

@Lara alles nog oke mop????????????????????????

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Buikfoto's staan in me album :D

13. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    So, sjorsjette, jouw buikje groeit al goed. Ik heb geen foto's van zo vroeg in de zwangerschap. Ik ben pas bij 16 weken begonnen.

Wij hebben een mutsy 4rider single spoke in de kleur carribean blue. Wij vonden de bugaboo te laag en de stokke vond mijn vriend niet mooi. We hebben ook nog even naar de joolz gekeken, maar vonden deze net zo practisch en prijs/kwaliteit ook goed. Vandaar.
    Enige nadeel is dat ingeklapt de wagen nog vrij groot is, maar aangezien hij toch met gemak in mijn c3tje past, was dat ook geen probleem (hebben we in de winkel gevraagd of we dat mochten uitproberen).

14. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Ben er nu ook erg trots op... merk dat ik er steeds meer rust in krijg.
    Als ik zo door ga met groeien zit er echt een toeter met 16 weken! Maar er zijn er veel hoor bij wie het pas later zichtbaar is. Ik mer toevallig bij een andere vriendin van me dat ook bij haar het vrij rap ging... zij was iets dunner als dat ik ben... maar beide hebben we hormonen gespoten.. vraag me toch af of het daardoor zou kunnen komen ;)

Ow nou wij hebben idd de Mutsy gezien die we willen hebben! Hahaha. Ja heeeeeeeel handig idd om te testen of ie in de auto past! Gaan wij ook zeker vragen.. die van mijn schoonzus gaat namelijk met pijn en moeite in mijn 206je. Ik sprak net wel een vriendin aan wie ik het net vertelde.. zij heeft nog haar wagen in de kelder staan.. ze gaat komende week ff kijken of ie echt nog compleet en oke is.. wat ze wel denkt.. ik mag m evt gewoon HEBBEN :$ Zou wel heeeeeeeeeeel VET zijn zeg! Tis een zandkleur dus kan voor jonge en meisje!

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @sjorsjette, de 12 weken zijn echt bijna om. Is toch een mijlpaal. Weten het al veel mensen in je omgeving? Met zo'n mooi groeiend buikje is dat moeilijk voor je te houden :)

Een kinderwagen krijgen is wel heel mooi. Dat is wel een mega cadeau! En zandkleur is inderdaad ook erg universeel.

Wanneer heb je np? Deze week al? Ik geniet nu nog steeds van de foto's van toen. Dat zijn echt een paar van de beste die we hebben gehad!

Ik ben vandaag begonnen aan de laatste twee weken voor min. Verlof. Opzich heb ik wel zin om te stoppen, aangezien mijn projecten allemaal op zijn. Maar sinds vrijdag zijn er toch weer kleine ideetjes die ik toch graag voor mijn verlof uitgewerkt wil hebben, dus er komt weer wat meer werk aan. Maar het aftellen is nu echt begonnen :)

16. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Babynieuws!!

Zaterdagavond 14 januari is onze zoon Thomas geboren! Hij woog 4330 gram en was 54 cm. Hij is echt prachtig en het gaat prima met hem en met mij. Hij is heel tevreden en rustig; heel anders dan zijn broer (die was toch wel wat "aanweziger" ;)).

Uiteindelijk kreeg ik vrijdagnacht weer fikse weeën. Ik dacht dat het nu echt ging beginnen, maar weer hield het zaterdagochtend op. Ik was zooooo teleurgesteld. Toen na de middag begon het toch ineens weer. En toen werd het snel sterker. Twee uur later besloot de vk dat we naar het ziekenhuis mochten vertrekken en daar brak ze mijn vliezen. Vanaf toen kwam ik in één lange wee terecht en dat was echt niet fijn. Maar een half uur (!) later zeiden ze al dat ik mocht meepersen. Na 2 persweeën is Thomas toen geboren. Het ging echt zo supersnel dat ik helemaal verbaasd was toen hij al op mijn buik lag!

Nu is het genieten thuis. En wennen, vooral voor mijn zoontje van 3. Maar het gaat prima hier, bv komt nu ook goed op gang.

Meiden, ik wens jullie allemaal ook deze dagen toe met een wolk van een baby!! Ik zal ws even iets minder aanwezig zijn hier ;) maar denk aan jullie en "zie" jullie snel weer.

(Einde ego-babybericht :))

17. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Oh, lara, wat een goed nieuws. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik wens jou, laraman, zoon samen met thomas heel veel geluk, liefde en gezondheid toe. Geniet van elkaar!

Zoals ik het lees heb je een hele "makkelijke" bevalling gehad. Wat fijn voor je. Ook fijn dat jullie weer lekker thuis zijn. Geniet van jullie kleine man!

18. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Thomas!!!!

Wat fijn te lezen hoe het is gegaan en dat jullie het goed maken!!! Geniet lekker en neem je tijd meis. Tof dat je het met ons deelt en tot gauw! (heel begrijpelijk dat je er ff niet vaak bent meid)

Liefs en een dikke knuffffffffffffffffff Sjors

19. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    nog 2 dagen idd dan de 12 weken!!! Oh voelt al wel fijn.. en toch blijft de spanning nog wel... zal na maandag wel zakken. Dan hebben we trouwens de volgende echo en de np! (de 23e dus).

Wat betreft buikje en wie het allemaal weten... eigenlijk nog niet veel mensen.. ik doe naar me werk veel losse dingen aan (doe ik niet vaak) dus dacht val zo door de mand.. maar valt dus mee. Er zijn 2 collega's die het weten en leiding meer niet. Verder schoonfam alleen het gezin waaruit vriendlief komt, ooms en tantes nichten en neven nog niemand. En mijn fam alleen me broertje en moeder. Vriendlief z'n fam is vrij klein.. maar mijn fam erg groot dus zijn toch nog hoop mensen die het niet weten. qua vrienden weet iets minder dan de helft het. Ik ben veel thuis dus mensen zien me buik niet ;)

De wagen krijgen zou inderdaad ook heel tof zijn.. ben benieuwd of ie oke en compleet is!!

Ow spannend de laatse 2 weekjes!!! Nou nog ff genieten van je projectjes en ideetjes en dan lekker rusten!!! Voel je je verder wel oke?

xxx Liefsssss

20. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Oh meis! Super!!! Gefeliciteerd!!! Lekker genieten!!! Willen wel een keereen foto zien!!! Xxx

Deel Deze Pagina