Hoe vaak zwanger (geweest)?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tinkelbel, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Bij het invullen van medische vragenlijst e.d. moet je soms opgeven hoe vaak je zwanger bent geweest. Moest ik bijvoorbeeld laatst bij fysio. Wat vullen jullie dan in indien je ook miskramen hebt gehad? Medisch gezien moet je je miskramen ook als zwangerschappen meetellen. Maar ik vind het soms pijnlijk indien men er naar vraagt. Soms gaat men er vanuit dat je ook zoveel kinderen hebt als het aantal zwangerschappen. Dat is dus niet altijd zo :(.
    Als ik het niet relevant vind zet ik de miskramen er niet bij.

Wat is jullie ervaring?

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb alleen ervaring met het ziekenhuis en verloskundige dat ik hetmoest opgeven. Ik heb 3 MA wel opgegeven (9 wkn, 7wkn en 9,5wk) maar de 2 VMK heb ik niet opgegeven. Ik heb er niet zoveel moeite mee om het te melden, als je erover praat kom je er ineens achter dat er heeeeel veel meiden het hebben meegemaakt zonder dat je het wist. En ik denk ook dat je het verwerkt door erover te praten. Maar dat is ieder voor zich denk ik...

Nog maar een paar weekjes, dan kan je je kleintje knuffelen!

liefs Miek

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap je gevoel wel. Bij ons had de vk het zelfs verkeerd genoteerd in mijn dossier. Mijn eerste zwangerscha liep uit op een vmk. Tijdens de intake voor de zwangerschap is dit door ons gemeld. Maar bij het tweede gesprek had ik een andere vk en die vroeg of ons oudste kindje al wist dat ie een broertje of zusje krijgt. Niet leuk.

Ik zou het dus wel melden bij een gyn of vk. Maar bijvoorbeeld bij een fysiotherapeut niet. Is niet relevant als ik daar zit voor een pijnlijke enkel. ;) Of ik zou 1 zwangerschap op de lijst vermelden en mondeling toevoegen dat ik eerder een mk heb gehad.

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bij mij kunnen ze er niet vaak genoeg naar vragen! Ik zet het nog net niet op mijn voorhoofd, maar verder mag iedereen het weten...

Het waren 2 verschrikkelijke ervaringen en iedere ahhh of "wat erg voor je" helpt bij mijn verwerking. Maar goed; daar is iedereen anders in natuurlijk!

Ik zal ook zeker niet voorzichtiger zijn met vertellen als ik weer zwanger mag worden. Echt, zodra het streepje een feit is dan vliegen bij mij de eerste mmsjes al de deur uit :)

5. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    @Miek. Jij nog gefeliciteerd met de geboorte van de kleine!

@Betty Barclay: Hoop dat je snel heeeeeel veeeeeeel sms-jes kunt versturen :)

6. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik heb het ook vermeld bij de gyn staat het in me opname map
    ben al opgenomen van af week 26 en in me map staat ook met grote letters zwangerschap nummer 9
    en net wat Betty Barclay ook al zecht ik heb eer ook geen geheim van gemaakt dat ik weer zwanger was
    alleen bij mijn dochter heb ik wel ff gewacht tot ik 15 weken was voor ik het ging vertellen :)

Deel Deze Pagina