Lieve Ona, wat een verhaal zeg. Knuffel voor jou! Ook ik ben niet echt actief geweest. Ik heb er nog heel veel moeite mee om de miskraam achter me te laten. En vooral als iedereen dan zegt dat ik nu lekker kan genieten van de 2 maand rust tot de volgende behandeling. Ik wou helemaal geen 2 maand rust, ik wil gewoon nog zwanger zijn en nooit meer een behandeling doen.
@Guusje: sommige mensen hebben echt geen idee hoeveel pijn ze iemand kunnen doen door zo'n opmerking. Tuurlijk wil je geen rust, je wilde je baby in je armen houden! Ik ben vandaag voor het eerst naar het werk geweest. Viel me eigenlijk best mee. Ik ben open en eerlijk geweest, en dan krijg je ook open en eerlijke reacties terug. Veel vrouwen hadden iets soorgelijks meegemaakt, eigenlijk verbazend hoeveel... Nu wel echt helemaal gesloopt. Vanavond vroeg mijn bedje in. Morgen een halve dag soort van teambuilding en dan donderdag weer voor het eggie..
hi dames ik kom me bij jullie aansluiten helaas. Ik heb m'n verhaal in een apart topic hier gezet (titel begint met 3e echo 10 wk...) Het loopt echt raar he bij de jan mama's. Is het bij jullie allemaal "spontaan" mis gegaan? Heel veel sterkte allemaal!
Je hebt reactie op je topic. Ook hier nog even heel veel sterkte en een dikke knuffel! Hoe is het met de andere dames? Ik merk dat het werken me toch wel heel erg tegenvalt. Ben nog heel moe, en heb bij de minste drukte hoofdpijn. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie het "normale" leven weer helemaal opgepakt, en gaat dat dan ook????
hi meiden, eigenlijk heel triest zo'n topic maar ik mag me ook melden ik zit te wachten op een spontane mk en anders volgende week een curretage, zo klote dit :x ik voel me nog gewoon zwanger. vorige week het hartje nog zien kloppen en gisteren niet meer... Ik hoop dat jullie allemaal weer heel snel zwanger zijn van een plakbeeb!!!!!! Liefs Inger
hey dames! hier dinsdag te horen gekregen dat het een miskraam is en ben toen niet gaan werken.. vandaag gecurreteerd en voel me lichamelijk wel goed.. maar geestelijk niet egt.. mn werkgever verw8 me volgende week eigenlijk weer op t werk.. maar heb daar totaal geen zin in.. maar durf me ook niet langer ziek te melden! (werk alleen op ma en di)
Oh nee, dames Nog meer aanmeldingen hier. Wat erg voor jullie. Ik weet niet hoe het met de overige maanden is, maar ik vind dat er wel erg veel meiden een (V)MK heebn die uitgerekend waren voor Jan 2012... Zo triest, al dat verdriet. @MoesCH: als jij denkt dat je het werken niet aankan: niet gaan. Als je werkgever dat niet accepteerd zou ik contact opnemen met de arbo-dienst/arts. Een week is echt helemal niet gek hoor! Ik ben op een wonsdag gecurretteerd en dacht maandag wel weer aan het werk te kunnen.... NOT. Ik kreeg vanaf vrijdag/zaterdag toch wel behoorlijk wat last van buikpijn. Dat wil helemaal niet zeggen dat jij dat ook gaat krijgen natuurlijk, maar neem in ieder geval voor het lichamelijke deel wel je tijd! Ik merk dus zelfs nu nog dat werken niet altijd zo'n goed plan is! Ik ben uiteindelijk afgelopen dinsdag weer even op het werk geweest en werk nu nog maar 5 a 6 uur op een dag. Langer gaat gewoon niet. Vergeet niet dat je lijf nog denkt dat je nog zwanger bent. Denk aan hormonen enzo... Ik kreeg in het ziekenhuis het nadrukkelijke advies om het ceht even rustig aan te doen en da tijd te nemen, en dat zeggen ze vast niet voor niets... @Inger: oh meis, en dan nog mioeten wachten ook. Ik was zo blij dat ik heel snel voor de currettage terecht kon, maar de keuze is wel heel persoonlijk. Ik hoop voor jullie dat je snel duidelijkheid krijgt over het verder verloop, dan ka je daarna lichamelijk in ieder geval weer verder. Aan iedereen heel veel sterkte, het is gewoonweg k*t.
Jee wat veel nieuwe meiden hier. Ik had zo gehoopt dat het nu wel klaar zou zijn bij de jan2012 mama's. Sterkte allemaal!
Hi meiden! Graag wil ik me hier aansluiten. Ik zou 1-2-2012 uitgerekend zijn.. Gisteren bij de gyn te horen gekregen dat mijn bm leeg is. Er werd gedacht aan een bbz. Na bloed controle bleek mijn hcg 400 te zijn.. De gyn gaat nu uit van een bbz die ik zelf al heb afgebroken of een mk met weinig symptomen.. Pff wat doet dit veel met je zeg.. Had ik niet verwacht! Onzekerheid, angst, ongeloof.. Maandag opnieuw hcg laten bepalen en hopen dat hij blijft dalen. Hoe gaan jullie er mee om? Bedoel, gelijk weer een nieuwe poging? En de controle in een mogelijke volgende zwangerschap? Was mijn eerste zwangerschap.. Die bij 7 weken mis is gegaan.. Heb een beetje mee zitten lezen, herken veel van jullie verhalen dus dacht wellicht fijn om even mee te mogen kletsen ondanks ik net geen Jan 2012 mama was..
Hoi, Ik heb precies vandaag 5 weken geleden een miskraam gekregen. Ik was helemaal niet ver. 4/5 weken. Eén dag daarna ging ik voor 4 weken op vakantie. De dokter had mij eigenlijk geadviseerd niet te gaan omdat ik 12 uur in het vliegtuig moest zitten en de bloedingen heftig konden zijn. Ik was echt van de kaart. Het had geen slechter moment kunnen zijn. Ik ben toch gegaan en gelukkig is het meegevallen. Van de week wel een echo gehad omdat de test toch nog aangaf dat ik zwanger zou zijn. Niet dus. Ik moet volgende week wel weer terug om bloed te prikken omdat de hcg waarden nog iets van 350 is. Het moet natuurlijk wel omlaag. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik wel zwanger ben geweest. Wij zijn nu zo'n 9 maanden bezig en je wordt toch bang dat er iets aan de hand is. Ik ben inmiddels alweer ongesteld geworden. Nu gaan we er weer voor! Veel sterkte allemaal en hopelijk mag het geluk snel op ons pad komen!
ha meiden, k ben terug van 2 weken frankrijk en dat heeft me echt goed gedaan! Maar schrik wel van alle nieuwe meiden hier. Jeetje. Sterkte allemaal! En geen mk is hetzelfde, ik heb met en zonder krampen gehad. En met en zonder stolsels. Ik ben nog niet ongi, maar denk dat dat pas een maand later zal zijn. Ona meid wat een verhaal! Pff. Meiden neem de tijd die je nodig hebt! Zelf heb ik af en toe nog last van mn mk, maar heb het wel een plekje kunnen geven.
Hoi meiden, Ik wil jullie nog even wat vragen. Zie mijn post op de vorige pagina. (13-5-2011 mk, vorige week woensdag hcg 350) Ik moet dus van de week opnieuw terug naar het ziekenhuis om mijn bloed te testen. Ik heb helemaal geen last meer gehad van mijn mk en gewoon menstruatie gehad. Maar nu sinds dit weekend heb ik weer licht bloedverlies en lichte buikpijn. Dit moet met de miskraam te maken hebben. Zal het dan toch betekenen dat er nog wat achter is gebleven? Ik ben namelijk niet gecuretteerd. Of kan het zijn dat je menstruatie cyclus toch nog ontregeld is? Ik word hier echt zo onzeker van. Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft?
heb daar geen ervaring mee, maar als je t niet vertrouwd zou ik het toch na laten kijken. Je cyclus kan wel goed van slag zijn door je mk, maar als je al een ongi hebt gehad zou ik denken dat je lijf al gereset is.
vandaag en gister echt een dipje hier.. pfff! vandaag weer aan t werk.. heb er zo geen zin in.. t liefst verstop ik me gwn lkkr thuis met mn zoontje en wil ik niemand zien! maarja moet wel verder..
Weet zo goed hoe je je voelt. Even mijn verhaal hier: Op vrijdag 10 juni kreeg ik m'n 1e echo en hier bleek dat het vruchtje op 6 weken gestopt was met groeien en dus geen hartslag (moest normaal reeds 10 weken zijn). Dit kwam aan als een mokerslag. Na het lange weekend moest ik dan dinsdag 14/6 binnen voor een curettage. M'n vriend heeft hiervoor speciaal sociaal verlof genomen zodat hij bij mij kon blijven, de schat! Gelukkig werd ik dan tot einde van die week thuisgeschreven. Het voelt als een enorm verlies aan, maar ik weet ook wel dat het beter nu verkeerd loopt dan later in de zwangerschap. Ik kan het eigenlijk wel vrij goed relativeren maar die momenten waarop je gevoel het volledig overneemt komen toch ook nog vaak voor. Vandaag m'n 1e werkdag, mijn werkgever was er nog niet van op de hoogte en dus liet ze duidelijk merken dat ze niet tevreden was dat ik een week "ziek" was. Leuk is anders, maar kies er bewust voor om het niet te vertellen. Als ze weet dat we voor een tweede kindje gaan zal ze meer druk om mij beginnen plaatsen op werkvlak. Voorlopip plaatsen wij onze wens voor een tweede kindje even "on hold", maken we onze verbouwingen thuis af en zien we wel wat ons gevoel zegt later. Zo even mijn verhaal
ooh my,ben een weekje weg en zoveel nieuwe meldingen wat een verlies bij de januari mama's Allemaal heel veel sterkte en geweldig dikke knuffels! hier een weekje turkije achter de rug...Denk dat ik mijn eisprong ondertussen achter de rug heb maar heb eigenlijk geen idee. vind het sowieso erg spannend om terug zwanger te worden... Ben best bang om terug een mk te krijgen maar ja,mag je niet aan denken natuurlijk...
k snap wat je bedoeld pompeloesje. Het lijkt erop dat wij met zn 4-en terug zijn gekomen. Vandaag positieve test in handen. Heb net de gyn al gebeld en k moet ws bloed laten prikken om te kunnen zien of t om n nieuwe zwangerschap gaat. Tja zal wel moeten want hcg was nog maar 20 een maand terug. Vind t doodeng nu, want wou eigenlijk n cyclus over slaan. Blijkbaar had k mijn normale cyclus terug.
@blue: hoop dat het deze keer wel mag lukken hoor. Zou me ook heel duaal voelen hoor. Maar laten we positief ingesteld blijven. Wij hebben gezegd dat we gaan afwachten na onze werken in het huis. Het is ook nog zo vroeg hé, ben op dit moment nog aan het herstellen van m'n curettage van dinsdag.
Hi meiden, Ik heb een uurtje geleden een positieve test in mijn handen gehad.. Ik had een miskraam op 16 mei en ben niet meer ongesteld geweest sindsdien. En ben zo blij, maar tegelijk zo ongerust en merk dat ik me er niet teveel op wil verheugen om mezelf te beschermen, stel dat het weer mis gaat. Lieve meiden, ik wens jullie allemaal heel veel sterkte de komende tijd met jullie verlies en ik hoop dat jullie snel in het topic 'ik ben zwanger' mogen posten. Ik ga dit topic verlaten en me aansluiten bij de feb.2012 mama's.. Liefs!
yeah Kaarr gefeliciteerd! we horen graag goed nieuws hoor Probeer er toch van te genieten meissie @blue spannend dus voor jou ik duim me suf! hier:begin dezelfde klachtjes te krijgen als vorige keer...zou men eisprong dan toch al voorbij zijn??? Afwachten maar weer