miskraam bij januari 2012 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door blue21381, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blue, Ik temp al vanaf vorig jaar augustus. Ook tijdens mijn zwangerschap en miskraam heb ik getemp (hoezo controlefreak!)
    En het beste is om op de eerste dag van je menstruatie te beginnen omdat je duidelijk een verschil ziet van voor en na je ei. Ik zou gewoon nu gelijk beginnen met tempen. Heb je al eens eerder getempt of is dit de eerste keer?
    Als je nu begint zal hij waarschijnlijk nog hoog zijn, maar je zult straks een daling zien en weer een tempstijging na je ei.
    Ik vind het erg fijn om te tempen omdat ik met mijn onregelmatige cyclussen zo toch duidelijk kan zien of ik een ei heb en wanneer en ik weet gelijk wanneer wanneer is zwanger ben.
    Succes!

2. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden, even een vraagje, gister bijna geen bruinverlies meer en vanmorgen weer voor het eerst gevreeen. En daarna ging ik naar de wc en kwam er weer bloed mee???
    ik was blij dat het weg was! Hebben jullie hier ervaring mee?

Hoe gaat het verder met jullie?

3. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hier zijn de krampen en het bloedverlies begonnen, het is dus definitief voorbij...

4. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Ha allemaal,

Helaas meld ik me ook op dit topic. Al dan wel geen gewone miskraam maar hoop dat ik mee kan schrijven.
    In december hebben we een eerste miskraam gehad (leeg vruchtzakje, kwamen ze bij 9 weken achter; curettage gehad omdat 'het' niet vanzelf los kwam) en nu dus een Mola zwangerschap.
    http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000103_mola-zwangerschap.pdf voor wie weer info wil lezen.

Kort gezegd komt dit op het volgende neer; er is een fout in de celdeling en hierdoor ontstaat er alleen placenta weefsel.
    Dit weefsel woekert zichzelf voort en moet zsm verwijderd worden omdat dit anders omgezet kan worden in tumoren/kankercellen.

Een kenmerk van een molazwangerschap is dat je HCG enorm hoog is. Een 'normaal' mens zit bij 6 weken ongeveer op 7000 en ik zit op 118000. Inmiddels zou ik nu meer dan 7 weken zijn en is
    mijn HCG nog verder gestegen. Vervelende hiervan is dat je jezelf heel erg zwanger voelt door die hormonen. Ben echt gruwelijk moe en af en toe flink beroerd (gelukkig niet overgeven maar wel neiging daartoe).
    Dinsdag moet ik dus opgenomen worden voor curettage. Daarna zal ik elke week naar het ziekenhuis moeten (iig 3 maanden lang) om HCG te prikken, echo (of bm goed schoon is/blijft) en longfoto's (daar zaait het het eerste uit). En wij mogen dus een jaar niet zwanger worden.

Pfff een heel verhaal maar goed.

@ Valerie; de vorige keer (na curettage) had ik ook na het vrijen bloedverlies. Kan voorkomen; niets ernstigs volgens mij.
    @ Guusje; meid; wat vervelend.Sterkte!
    @ Blue; 1e dag van je miskraam telt als 1e dag van menstruatie. Je zou dus al kunnen beginnen met tempen. Ik heb dit ook gedaan en kan mijn ei goed spotten. De komende tijd ga ik mooi niet tempen;heeft toch geen zin :(.

Doeg allemaal!!

5. Assepoes84

Assepoes84 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Ik heb nog steeds last van bruine afscheiding maar het wordt niet rood tot nu toe. 2x gehad dat het wat rozig was maar verder alleen bruin. Ene keer meer dan de ander. Heb vanochtend nog een testje gedaan en deze is weer wat donkerder dan 2 dgn geleden...

Houd jullie op de hoogte. Liefs

6. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    @Blue: sorry van je verlies. Het lijkt me echt enorm heftig om 2 miskramen in zo'n korte tijd te hebben gehad..

Vandaag (precies een week na mijn mk) is het bloedverlies eindelijk gestopt.. Ben nu erg benieuwd wanneer mijn cyclus weer in gang wordt gezet..

Heb vandaag een babyshower van een hoogzwangere vriendin.. pittig...:)

7. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    hoi meiden,

ik mag me hier ook melden helaas.
    we hebben in december ook al een miskraam gehad.
    alleen toen begon ik al na 2 dagen na de test te bloeden toen was ik 4 wk en 2 dagen.en met bijna 6 wk was het bloeden gestopt en zagen op de echo dat het schoon was.
    nu hadden we wat meer hoop omdat ik al die tijd geen bloed heb gezien tot gisteravond het begon met krampen die komen en gaan toen helder bloedverlies en voor de rest nu nog steeds wat lichtere krampen en bloedverlies alleen als ik naar de wc moet.
    hoelang kan zoiets duren?
    mijn eerdere miskramen(ook nog 1 in 2005
    ) begonnen meteen met bloed en dat voor een langere periode.
    in 2005 heb ik ook een curretage gehad omdat het niet af wou komen.toen was ik 8 wk zwanger toen het hartje is gestopt met kloppen was een tweelingzwangerschap waarvan het eerste kindje in het begin als is afgekomen en het andere kindje nog leefde.
    ik hoop dat het niet al te lang duurt.
    en ben zo bang voor een volgende zwangerschap.

meiden sterkte!

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ valerie, ik temp nu idd voor het eerst.
    Wil het nu ook echt omdat we een cyclus af willen wachten.
    Die van mij is ook zeer onregelmatig, maar ben dit jaar van zwangerschap naar zwangerschap gegaan, dus tja nu wil ik echt even een menstruatie voor we verder gaan.
    Heb sinds de bevestiging van de mk getempd...hij was steeds 36,7 en vanmorgen was het 36,2. Zou dan nu mijn hcg waarde op <1 staan??
    Wij hebben inmiddels ook weer gevreeen, maar ik had geen last van bloedverlies.
    Misschien was het bij jou nog net iets te snel...
    Ik moet zeggen dat ik deze mk nauwelijks bloed verloren ben...alleen vorige week 1 dag en daarna 3 dagen met afvegen.

@guusje, wat erg meid dat het toch door heeft gezet.
    Zo oneerlijk :(

@sinaasappeltje, jeetje wat een heftig verhaal.
    Heel veel sterkte!
    Een mk krijgen is al erg genoeg, maar de nasleep is voor jullie helemaal vreselijk.

@ kaarr, sterkte op de babyshower.
    Ik liep een maand achter op met mijn schoonzusje en mijn collega...vind dat ook steeds wel erg confronterend, maar probeer wel blij voor ze te zijn.

@mammavandrie, herkenbaar verhaal. Ik durfde eindelijk op een roze wolk te klimmen omdat ik de eerste week na mijn test geen bloedverlies had gehad.
    Bij mijn mk eerder had ik ook snel na de test al bloedverlies en toen zei mijn gevoel meteen dat het niet goed was. Nu was mijn gevoel goed...maar helaas mijn gevoel klopte niet.
    Mijn laatste mk had ik zelf geen krampen, ben ik maar 1 stolsel verloren, daarna wat helder bloedverlies en verder een paar daagjes met afvegen. Al met al heeft het bij mij in totaal 4 dagen geduurd voor ik geen bloed meer zag.
    Ik zou het nu vreselijk eng vinden als ik weer zwanger zou worden. Maar ik ga ook proberen om daar even niet mee bezig te zijn.

Wanneer moet je naar de gyn of vk??

9. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    @ blue21381. ik zou eigenlijk de 31ste een afspraak voor een vroege echo hebben bij de gyn.
    maar nu ga ik morgen dus maar bellen dat het mis is en dan is het even kijken wanneer ik mag komen.
    ik heb nu van die kleine stukjes en een raar drukkend gevoel ook nog steeds krampen het lijkt wel of er iets uit wilt maar het komt maar niet.

@Sinaasappeltje sterkte wat lijkt me dat moeilijk en zwaar.

@guusje44 ook sterkte!

10. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zou idd morgen bellen....ik mocht ook meteen.
    Daarna hcg laten prikken en die was van 432 naar 20 gekelderd in een week tijd.
    Denk dat het nu wel uit mijn lijf is, want behalve het buikje wat ik nog een beetje heb voel ik me al niet meer zwanger.

Ga je onderzoeken laten doen, want zie dat het bij jou ook al om meedere miskramen gaat.? Sterkte!!!

11. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    bedankt!
    jij ook sterkte
    ik hoop ook dat ik morgen meteen terecht kan.
    ik ga wel vragen of ze onderzoeken willen doen.
    dit is gewoon slopend
    begin je eindelijk erin te geloven gaat het toch weer mis.
    kon je maar naar binnen kijken om te zien of alles goed gaat.
    ik hoop dat we snel allemaal een plakbeebje hebben.

12. Assepoes84

Goedenavond allemaal,
    Welkom mamavandrie, veel sterkte en hoop dat je ook morgen terecht kan.
    Ik ga er ook vanuit dat het echt foute boel is bij mij..heb af en toe ook helderrood bloedverlies als ik naar de wc ga en vanmiddag ook wat bloedverlies tussendoor.
    Ik ga morgen de gyn. bellen en wil graag deze week lansgkomen, trek het niet om te wachten tot na de bruiloft van mijn zus 4 juni.
    Verder maak ik mij ook wel erg zorgen, 2 mnd achter elkaar zwanger en deze maand begon zonder bloedverlies en met duidelijkere testen en symptomen dan vorige maand en dan toch gaat het fout. Ik ben zo bang dat het nooit zal lukken. Waarom heb ik 2 miskramen achter elkaar?? Weet dat er mensen zijn die al veel langer bezig zijn maar het geeft mij wel een rotgevoel..

Liefs

13. Laupo

Laupo Lid

19 mei 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Allereerst wil ik iedereen heel veel sterkte wensen met jullie miskraam.

Helaas zit het hier ook niet goed. In dec '09 waren we voor het eerst zwanger helaas voor korte duur want ik kreeg een mk. Heel me cyclus werd een rommeltje dus was zeer onregelmatig.

5 mei begon mijn menstruatie, tenminste dat dacht ik. Maar het was helemaal niet zoals normaal. Verloor niet veel bloed en het duurde ook niet zo lang dan anders. Op 12 mei toch maar een testje gedaan en ik bleek zwanger. Eindelijk ... wat waren we blij!

Naar de huisarts geweest die voor mij een afspraak heeft gemaakt bij de gyn. 18 mei daar naar toe. Inwendige echo gehad maar helaas geen vruchtzakje te zien. Wel verdikt baarmoederslijmvlies. De gyn vertelde me dat het nog heel erg pril was. Ik moest toen bloed laten prikken en 20 mei nog een keer. Op 20 mei had ik laat in de middag weer een afspraak bij de gyn en helaas waren mijn bloedwaardes niet genoeg gestegen. De gyn vertelde meteen dat het niet goed zit en er een miskraam aan zit te komen. Ze heeft ook gekeken met een inwendige echo maar weer geen vruchtzakje te zien.

Helemaal kapot van verdriet naar huis. Afgelopen weekend is het erg zwaar geweest. De miskraam is nog niet op gang gekomen wel na het plassen wat roze/rood bloedverlies maar het zet nog niet door. Vanmorgen heb ik weer bloed moeten laten prikken en morgen heb ik weer een afspraak bij de gyn. Ze willen me in de gaten houden om zeker te weten dat het geen bbz is/wordt.

Ik hoop dat mijn lichaam snel het vruchtje afstoot want het is geestelijk erg zwaar. Je weet dat je een vruchtje in je hebt wat helaas nooit zal uitgroeien tot een kindje.

Ook onze 2de zwangerschap wordt een mk ... weer wordt onze droom geen werkelijkheid.

14. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    mamavandrie en assepoes, ik hoop dat jullie vandaag beiden bij de ha, gyn of vk zijn geweest en dat er duidelijkheid is voor jullie.

@ laupo, jij ook heel veel sterkte!!
    Misschien ben je straks wel gewoon al schoon...ook ik heb nauwelijks bloed verloren...maar was toch helemaal schoon van binnen.
    Mijn vorige mk ben ik echt een bal verloren en dat heb ik nu niet gehad.
    Het was kennelijk nu niet verder gegroeid dan wat cellen bij elkaar.
    Krijg je morgen weer een inwendige echo??
    Hoop niet dat een bbz is voor je.....erg he die onzekerheden :(

15. Laupo

Laupo Lid

19 mei 2011
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Blue, dank je wel!
    Ja krijg morgen een inwendige echo, zover ik weet.
    Zo kunnen ze kijken of het geen bbz is/wordt.
    Ja het is echt niet normaal wat het met je doet en al helemaal met al die onzekerheden. Ik hoop gewoon dat het snel achter de rug zal zijn zodat we toch weer verder kunnen, want het sloopt je echt, niet alleen lichamelijk maar ook heel erg geestelijk!

16. Assepoes84

Hoi Blue,
    Ik heb vanochtend ziekenhuis gebeld en kreeg vd ass. te horen dat ik moet afwachten, kan namelijk ook een innesteling zijn..(met 5 wkn en 3 dgn...???) Ik moet bellen als het bloeden meer wordt en ik krampen krijg. Ik moest bijna huilen aan de tel waardoor ik maar snel heb opgehangen maar voel mij zo kut. De ene keer ga ik naar de wc en komt er bijna niets, alleen wat bruin, en dan ga ik weer en is het weer meer. Wordt hier zo onzeker van!
    Ik ga ze morgenochtend gewoon weer bellen, dan hoop ik dat ik mij groot kan houden en ik er op sta dat ik langs mag komen.

Groetjes Astrid

17. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ laupo, het is bij mij vooral geestelijk nu zwaar. Ik ben er lichamelijk weer redelijk bovenop, maar weet nu ook wel weer dat mijn cyclus waarschijnlijk weer erg lang uit zal blijven.
    Hebben ze met de vorige echo niet gekeken buiten je baarmoeder?? Mijn gyn heeft dat meteen gedaan toen hij geen vruchtje zag. Mijn hcg liep gelukkig ook wel meteen af, dus het was duidelijk.

@ assepoes, wat klote zeg!!! Mijn vk zei idd dat je nog een innesteling kan hebben tussen week 5 en 6.
    Maar toch zou ik staan op een echo of dat ze je hcg gaan prikken.
    Dit is voor jou zo stressen en dat is ook niet goed voor je als het wel goed blijkt te zijn.
    Met 5 weken kunnen ze al zien of er een zwangerschapsring is ontstaan en met 5,5 week zien ze vaak al de aanmaak van je kindje, dus ik zou zeker proberen toch een afspraak te krijgen voor je eigen gemoedsrust.
    En anders via de ha regelen...heb ik bij mijn vorige mk ook gedaan. Verteld van zwanger en bloedverlies en ik mocht een uur later naar de gyn voor een inwendige echo.
    Heel veel sterkte meid ik denk aan je!! Heb zelf nu ook 2 keer achter elkaar een mk gehad dus ik weet hoe K*T het is.

18. Assepoes84

Blue:
    Ik ga morgen maar bellen...moet dadelijk om 14u werken en als ik eraan denk begin ik te huilen dus acht mijzelf nu ook niet in staat om te bellen..
    Ga jij trouwens ook iets van onderzoeken laten doen? dit is ook je tweede miskraam toch? Oh sorry, zie je 3e al.. Ik ben zo bang dat het nooit gaat lukken en we in de medische molen moeten..

liefs

19. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nu 2 mk achter elkaar gehad...had namelijk geen menstruatie tussen de mk van feb en die van mei gehad.
    De andere mk was een vroege mk die niet door de gyn is bevestigd omdat het zo vroeg in de zwangerschap al mis ging. Die word dus niet mee geteld.
    Vanaf 2 mk mag je onderzoeken laten doen...wij laten het nu nog even voor wat het is, maar mocht het in de toekomst weer fout gaan dan laten we onszelf binnenstebuiten keren.
    Voor ons verzacht de pijn iets omdat we een meisje van 2 rond hebben lopen....
    Maar ik snap dat je bang bent meid, het is niet niks.
    Je kan altijd om onderzoek vragen.
    Suus weet daar veel van, zij zit ook op het forum.

Zie trouwens dat je uit r'dam komt....ik woon niet zo heel ver uit de buurt.

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Lieve dames,
    Ook ik kan me sinds gisterenavond bij jullie voegen. Na 9 dagen bruinverlies te hebben gehad heeft de miskraam zich gisteren aangediend. Ik zal later nog mijn verhaal vertellen ben vandaag herstellende hoewel ik het nadien lichamelijk mee vond vallen, valt het me vandaag vooral geestelijk zwaar. Jullie allemaal heel veel sterkte met het verwerken van (het evt. komende) verlies.
    Gr, Ona

Deel Deze Pagina