miskraam bij januari 2012 mama's

Discussie in 'Miskraam' gestart door blue21381, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mier30

mier30 Lid

5 mei 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik kan nie alles terug lezen erg druk met mijn kleine peuterpuber maar iedereen heel veel sterkte met t verlies!!

Hier vandaag een echo om te kijken of me bm mooi leeg was,buik echo en meteen een kloppend hartje te zien..niet te geloven!!!!!
    Het bleek om een tweeling te gaan waarvan ik er 1 ben verloren het was heel duidelijk te zien dat me bm in tweeën gedeeld was de ene kant leeg en in de andere een hartje die tijdens de vorige echo over het hoofd is gezien...

Ik kan het nog niet geloven en durf nog niet blij te zijn...volgende week weer een echo om te kijken of alles nog goed is omdat t risico dat deze ook los laat wel groter is dan normaal in de eerste 12 weken..

Sorry voor dit ego bericht....

2. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Ha allemaal,

Nou curettage zit er op. Ben net terug uit het ziekenhuis. Operatie is goed gegaan; voel me wel ontzettend leeg. Bijkomen uit narcose vind ik altijd heel erg naar, was ook erg emotioneel. Gyn kon zien dat het idd een Mola is en volgende week dinsdag krijgen we uitslag van het onderzoek van het weefsel.
    @ Mier; wat prachtig dat er een hartje te zien was. Hoop ontzettend voor je dat dit kindje blijft plakken bij je!
    Liefs!

3. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    @ Mier, wow wat een bijzonder bericht. Hopenlijk blijft het allemaal goed gaan!

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wauw mier wat een positief bericht!! Ik duim heel hard dat deze blijft zitten!!

Ikheid....tja als je test omowit was....dan denk ik weinig goeds...tenzij het een minder betrouwbare test was.
    Zo vroeg kan het gewoon een mk zijn waar je dus weinig vanmerkt.
    Ik hoop op positief nieuws voor je!! En zou zelf ook zeker nog eens testen. Als die weer negatief is toch even de vk bellen.

5. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mier jeetje wat goed zeg!!! Een vriendin van mij heeft ook 1 van een tweeling verloren met 7 weken en het andere kindje is nu een gezonde meid van bijna 7 maanden oud!! :)

@sinaasappeltje, meid fijn dat alles goed gegaan is, nu even alle tijd voor jezelf en je herstel, dikke knuff!

6. mier30

mier30 Lid

5 mei 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @valerie.. wat een fijn nieuws om te lezen ik hoop ook dat dit een plakbeeb is..ik ben erg bang maar denk dat dat wel normaal is..kan t gewoon nog nie geloven van de ene emotie in de andere.

@ de rest.. heel erg bedankt voor jullie berichten en heel veel sterkte!

@ sinaasappeltje.. heel veel sterkte wat een verhaal zeg (even terug gelezen) hoop dat de uitslagen goed zijn!

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #87 Ona, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt: 24 mei 2011
    @Sinaasappeltje, ik wens je heel veel sterkte meid. Het is ook echt heel naar allemaal. En dan ook nog het nieuws dat het een mola zwangerschap is. Ik leef hier iig heel erg met je mee. Spui maar lekker in dit topic als je dat nodig hebt. Ik merk dat het fijn is om te praten met gelijkgezinden.

@Mier, wow wat een bijzonder nieuws. Natuurlijk ook naar dat de andere het niet gered heeft. Het zal je wel van de ene emotie naar de andere brengen. Ik hoop echt dat het een goede plakkert is!

Ik had gisteren m'n hersteldag na mijn mk. en had al gepost dat ik nog even mijn verhaal zou vertellen. Ik wist eigenlijk pas iets van 2 weken dat ik zwanger was. Ik heb vrij laat positief getest, vermoedelijk na een late eiersprong en innesteling. Helaas kon ik niet lang genieten van het nieuws want iets van 3 dagen na de pos. test begon ik dagelijks bruin bloed te verliezen. Mijn emoties gingen alle kanten op en ik had zelf instinctief het gevoel dat het niet goed zat, ondanks dat mensen zeiden dat bruinverlies niet direct neg. is. Bij 5 weken heb ik een vervroegde echo laten maken en toen was er enkel een lege holte te zien vlakbij de portio (uitgang). De vk zei toen dat dat wrs het vruchtje is en dat het veel te laag zat. Het was ahw al de uitgang aan het zoeken. Na deze echo heeft het nog 9 dagen geduurd - met alle dagen bruin bloed - voordat de mk. zich aandiende. Ik had in die tijd nog stiekem de hoop dat het vruchtje de goede kant op zou zwemmen en zich zou ontwikkelen (tegen beter weten in). Afgelopen zondag was ik met een vriendin naar Zandvoort en voelde ik de hele dag een soort ongesteldheidsgevoel. Ik heb toen gewoon lekker genoten aan het strand. Bij thuiskomst begon de miskraam. Heel raar hoe dat werkt soms, vast een psychologisch mechanisme, zo van 'nu mag het'. Ik kreeg eerst heel veel kramp en heb toen gelijk een Paracetamolletje ingenomen en ben op de bank gaan liggen. Gelukkig zakte de pijn toen wel wat weg want ik werd er echt niet goed van. Even later kreeg ik een ontzettende aandrang om te plassen en toen kwam gelijk het "vruchtje" eruit. Ik heb het opgevangen. De volgende dag heb ik de vk gebeld die langs is gekomen (aangezien ik best emo was aan de telefoon uiteraard). Ze heeft toen het "vruchtje" bekeken en ontleed en dit bleek een leeg vruchtzakje waar geen embryo in zat. M.a.w. het heeft zich nooit ontwikkeld. Ze vermoedde dat het is gekomen door de lage innesteling. Onderaan de baarmoederwand zijn er te weinig voedingsstoffen waardoor het zich niet heeft kunnen ontwikkelen tot een embryo. Ik krijg vrijdag een echo om te zien of mijn bm schoon is en hoop stiekem op een verhaal zoals Mier maar dat zal wel niet het geval zijn, gezien mijn verhaal haha. ;) Nee even zonder gekheid. Ik ben weer behoorlijk opgeknapt en ben vandaag gewoon naar m'n werk geweest. Het viel achteraf gezien nog redelijk mee. Ik hoop voor alle andere meiden dat jullie de tijd en de rust nemen om goed te herstellen zowel geestelijk als lichamelijk want mijn ervaring is dat het een gevoel van 'rouw' is en dat 't tijd nodig heeft.
    Heel verhaal maar ik ben wel blij dat ik dit even hier neer kan typen en dat dit topic er is!
    Veel liefs, Ona

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    knap hoor ona dat je al bent gaan werken. Ik ga morgen weer beginnen. Heb echt even mijn tijd genomen en ben een week thuis gebleven. Na mijn vorige mk was k na 1 dag weer gaan werken, maar dit x kon k dat echt niet. Het heeft me goed gedaan en gelukkig voel k me nu ook goed. Al zal k bij een volgende zwangerschap wel weer het 1e termijn onzeker zijn.

9. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    @ Mier: Wat zal dat onwerkelijk zijn geweest toen jullie die echo gingen laten maken. Mijn tante heeft precies hetzelfde gehad. Was er ook 1 van een tweeling verloren. De andere is nu alweer 9 jaar oud en een echte kanjer:)
    Ik hoop dat alles goed gaat!

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    @Blue, ik snap het heel erg goed dat je even de tijd nodig had om tot jezelf te komen. Vooral omdat het voor jou de 2e keer is vlak achter elkaar, dat lijkt me ontzettend zwaar.:( Ik kan me voorstellen dat dat veel onzekerheid geeft maar het is gelukkig ook een keer goed gegaan en dat is heel pos. :) Hartstikke goed van je dat je nu even de tijd voor jezef hebt genomen en naar je lichaam hebt geluisterd!
    Ik vond de eerste uren op m'n werk best zwaar moet ik zeggen. De meeste van m'n (directe) collega's (allen vrouwen) zijn op de hoogte en hebben heel veel rekening met me gehouden. Ik had niet zoveel behoefte om erover te praten (omdat het me teveel emotioneerde) en dat hebben ze gerespecteerd. Uiteindelijk vond ik veel afleiding in m'n werk en heb ik het als prettig ervaren. Ik denk dat het gewoon voor iedereen verschillend is en dat je gewoon moet doen wat voor jou het beste voelt, dan is het altijd goed.;) Ik hoop dat je eerste werkdag morgen goed zal verlopen! Zijn mensen bij jou op de hoogte van je situatie?

11. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ona, jeetje meid wat een verhaal... Ik wens je veel sterkte en hoop dat je vandaag een beetje afleiding hebt op je werk, doe je wel rustig aan!

12. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Jeetje had me nog niet eens gevoegd bij de januari mama's of ik kan me hier al voegen. Was gisteren 6 weken zwanger maar vannacht is het misgegaan. Kom net terug van de VK en de baarmoeder is ook al behoorlijk leeg. Ze denkt dat ik minder ver was, maar dat het nu pas door heeft gezet. Het klopt ook wel met mijn gevoel. Mijn zwangerschapstest was maar heel licht positief en een paar dagen later teste de CB-Digital korter dan ik zwanger zou zijn. Had ook vrij weinig klachten en ja dan zegt iedereen van alles dat het best goed kan gaan. In mijn hart had ik al het gevoel dat dit niet zo zou zijn. Heb nu veel dubbele gevoelens en donder toch wel ff van dat kleine roze wolkje waar ik op zat. Vandaag ben ik thuis gebleven van het werk. Morgen maar eens kijken. Heb ook best veel kramp en hoofdpijn.

Lieve forummers ik zal straks jullie verhalen even lezen maar wilde nu vooral even zeggen wat er gebeurd was. Op de een of andere manier zinkt het dan pas goed in bij mij.

13. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    @foxy74 sterkte!

@valerie84 wat fijn dat het helemaal schoon is,nu hopen dat het snel raak mag zijn en een mooie plakbaby.

@assepoes balen meid,hoop ook voor jullie dat het snel raak mag zijn.

@mier30 wauw super hoop dat alles goed mag blijven gaan.

@sinaasappeltje sterkte!

@ikheid als de test negatief is ben ik bang dat het mis is gegaan,ik zou wel even de vk bellen om het na te laten kijken.

@ona veel sterkte,hoop dat je wat afleiding hebt op het werk.

@blue ik heb deze dagen ook rustig aan gedaan morgen probeer ik het allemaal weer een beetje op te pakken.

hier gaat het redelijk het bloeden is bijna over gelukkig.
    nu kunnen we dan echt weer verder hoop zo dat het snel weer raak mag zijn en dat we allemaal een mooie plakbaby mogen hebben.
    ik vind het nu best moeilijk om met dit mooie weer zwangere vrouwen te zien en die baby'tjes pff maar ja we houden moed.

14. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Sterkte Foxy!

Met mij gaat het redelijk. Wel nog steeds krampen en bloedverlies wat niet minder lijkt te worden. Even in de gaten houden en anders bel ik gewoon weer met de gyn.

Net te horen gekregen dat mijn beste vriendinnetje wel een goede echo heeft gehad, dus heb ik straks 2 dikke buiken om me heen die even ver zwanger zijn als dat ik zou zijn geweest. Schoonzusje is namelijk ook zwanger.
    Ik ben heel blij voor hun, maar het steekt toch een beetje.

15. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    @ guusje als je er niet helemaal gerust onder bent zou ik ook gewoon bellen.
    en dat van die zwangere om je heen herken ik ook.
    vervelend nu he.
    laten we hopen dat we ons er snel bij mogen voegen en ook goed nieuws kunnen vertellen en ook kunnen gaan genieten!

16. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    @Mamavandrie, elke keer als ik wil gaan bellen is het weer een heel stuk afgenomen. Dus ik kijk het gewoon nog even aan.

Hier zal het nog wel even duren voor we weer zwanger zijn. We gaan eerst lekker op vakantie. Maar ik ga bij de eerstvolgende afspraak wel alvast de medicijnen vragen, zodat we weer kunnen beginnen als we er aan toe zijn en niet wanneer we weer een afspraak hebben.

17. mier30

mier30 Lid

5 mei 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal...

Hier heeft de mk van nr 2 zich zo juist aangemeld heftige steken en krampen die door stralen naar me rug..en een bloed verlies..naja heel erg!!
    Het had gewoon niet zo mogen zijn ma dit is een hele klap voor de 2de keer..eerst het verlies dan toch nie en nu toch weer wel..
    Me vk is haar best aan het doen zo snel mogelijk een echo aan het regelen dat ik nie tot volgende week dinsdag moet wachten..wat een emoties zeg..ik weet gewoon nie meer waar ik het zoeken moet:(

18. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Och jeetje Mier wat een ontzettend verdrietig bericht, ik heb er gewoon even geen woorden voor. :( Heel veel sterkte met de verwerking met nog een verlies en neem er de tijd voor meid! Liefs, Ona

19. mier30

mier30 Lid

5 mei 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen middag een echo..ma ik weet eigenlijk al genoeg..de pijn en zo veel helderrood bloed..ma je kan t miss ma beter zien zodat je t kan afsluiten want nu blijf je ergens toch denken "wat als" tegen beter weten in...

20. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Och Mier wat word jij heen en weer geslingerd met je emoties zeg. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte in ieder geval.

Deel Deze Pagina