mier wat erg! Jij word echt heen en weer geslingerd met emoties. Sterkte meid! Ona, mijn werkdag was heel fijn. Werk in de kinderopvang, met veel vrouwen dus. Ze weten er allemaal van en hebben er niet over gesproken. Pas toen k er zelf over begon, dus dat was prima. Foxy, sterkte meid!
Lieve Mier, Ik kan niets anders zeggen dan je heel veel sterkte te wensen. Wees lief voor jezelf en gun jezelf de tijd om dit te verwerken! Dikke knuffel
vind het zelf ook moeilijk met alle zwangere meiden in mn omgeving. 2 vriendinnen en mn schoonzusje zijn zwanger. Ben blij voor ze, maar het voelt dubbel
pff..geen oog dicht gedaan vannacht..zo blij met me echo vanmiddag want toch blijf ik de hele tijd ergens hoop hebben terwijl ik beter weet..heb echt bevestiging nodig... Ik heb t ook moeilijk met andere zwangeren..mijn beste vriendin en ik zijn tegelijk gestopt met de pil..ik 2 naja nu dus soort van 3 miskramen en een curretage verder en zij 13 weken zwanger..en tuurlijk gun ik het haar helemaal ma het blijft moeilijk...
@Blue: fijn dat je collega's heel veel rekening met je hebben gehouden en inderdaad het scheelt dat je in zo'n omgeving zit. Ik hoop dat het je voldoende afleiding geeft. Ik werk zelf in het ziekenhuis op een kamer met 4 andere meiden. Ze zijn allemaal op de hoogte dat scheelt wel een stuk merk ik. Ik merkte wel dat ik lichamelijk gezien toch nog wat vermoeid was na het werk maar dat gaat gelukkig met de dag beter. De verloskundige had het over een mini-kraamtijd zo beschouw ik het maar even. @ Mier: Heel veel succes vanmiddag, ik ga ontzettend hard hopen en duimen op/voor een wonder!!! Ik heb morgen m'n echo en knijp 'm ook behoorlijk maar inderdaad de bevestiging zal ook wel weer rust geven.
succes met de echo! Een bevestiging kan je echt rust geven. En mier als het mis is hoop ik dat je schoon bent!
@ mier o nee toch wat jammer,hoe is het gegaan met de echo? @ona succes morgen bij de echo. hier vandaag alles weer opgepakt en het gaat op zich wel redelijk. nu ff lekker voor de tv,kindjes liggen in bed dus ff mama/relax tijd.
Dames... Echo gehad en ergens toch nog hoop..hartje klopte heel goed en heel sterk..maar er zit heel veel bloed in me bm..oorzaak niet geheel duidelijk,kan zijn van het eerste vruchtje of een spontane bloeding (adertjes,innesteling enz enz..) Wel te horen gekregen dat het nog alle kanten op kan gaan omdat ik veel krampen heb en me bm zich goed samen trekt om het bloed eruit te duwen het alsnog fout kan gaan omdat ik heel pril ben..10 dagen terug gezet ipv 8weken 6+5 wat opzich nie zo gek is..heel goed mogelijk dat me ei 10 dagen later is geweest door de curretage. Volgende week dinsdag weer een echo en de week erop weer een in t zhuis dus wel lekker veel controles nu. Ik ben er zeker nog nie gerust op want het bloeden is wel minder ma nie gestopt en de krampen soms gewoon ondragelijk.. Er is nu ma 1 ding dat ik kan doen en dat is afwachten en duimen draaien.
@ona..jij morgen heel veel succes met je echo!! @meiden die weer aan t werk zijn..heel goed dat jullie t al zo snel weer doen,ik ben zelf eigenlijk de vorige keer meteen weer begonnen het voelde heel fijn het leven weer meteen op te pakken. En iedereen heeeeel erg bedankt voor de lieve ber!!
Oh Mier wat een onzekerheid maar toch fijn dat je babietje er nog in zit! Wat fijn dat je veel controles hebt. Kan mij zo voorstellen dat je vreselijk moet voelen nu. Je hebt een hartje gezien maar door die krampen en bloedverlies ben je niet gerust... Ik heb bijna geen bruin verlies meer..hoop dat mijn cyclus weer snel normaal is. Dan wacht ik eentje af en dan gaan we weer proberen.. Liefs
Jeetje Mier het blijft dus onzeker, het houdt gewoon niet op he. Het is zo moeilijk dat je in feite weinig kan doen vond ik zelf. Wat fijn dat het andere beepje er nog zit. Ik hoop zoooo voor jou dat het goed blijft gaan en je snel van die krampen en bloedverlies af bent. Assepoester, ik heb ook een tijdje bruinverlies gehad dat is volgens mij wel het laatste stadium. Nu heb ik het nog heel licht maar bijna niet meer (al na 4 dagen) terwijl ik wel nog wat zwangerschapskwaaltjes heb zoals gevoelige borsten. De hormonen zullen wrs nog wel even in je lichaam blijven. Het brengt me wel in verwarring. Geen bloedverlies meer maar nog wel wat kwaaltjes. Weten jullie of dat nog lang aan kan houden? Het is bij mij natuurlijk ook nog niet zo lang geleden. Ik hoop na morgen (na de echo) wat meer duidelijkheid te krijgen. Blue en Guusje, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie het lastig vinden om zwangere vrouwen in jullie omgeving mee te maken die ongeveer rond dezelfde periode zitten. Ik herken dat heel goed. Op mijn werk zijn er bij de administratie ook een aantal vrouwen die zwanger zijn. Al wel een stuk verder dan ik was maar ik merk dat ik daar nu veel moeilijker mee om kan gaan. Ook zijn er 2 buren die net een kindje hebben gekregen en het lukt me nog niet goed om op kraamvisite te gaan. Ik hoop dat het voor ons allemaal ook binnenkort weer is weggelegd en dat dit weer een vruchtbaar topic moge worden!!!
@ mier wat een verassing,je zult wel heen en weer worden geslingerd door emotie's. ik heb in 2005 hetzelfde meegemaakt was ook zwanger van een tweeling waarvan 1 kindje al weg aan het gaan was veel bloedverlies en buik krampen op de echo was een kloppend hartje te zien en een paar dagen later rond 8 weken is het gestopt met kloppen en ben ik gecurreteerd. maar mijn gevoel zei het al dat het niet goed was. ik hoop dat jullie kleintje een vechtertje is en dat alles goed komt wel fijn dat je zoveel controle's hebt. mijn duimen draaien voor je!
@mier, wat een goed bericht!! Ik hoop zo dat dit kleintje zich goed vast houdt aan jou! En dat je volgende week op je echo weer een mooi hartje ziet en niet meer zoveel bloed. Sterkte deze week, je geduld wordt wel erg op de proef gestelt! @Assepoester. Ook ik heb nog meer dan een week na het vloeien bruinverlies gehad. De ene dag wat meer als de andere dag. Nu is het helemaal over. Voor mij vandaag alweer dag 5 van de clomid. Ik voel het wel weer, ben erg moe en mijn stemming is het ene moment goed en het volgende moment totaal anders! haha leve de hormonen! Maar gelukkig weet je waar je het voor doet en dat is het allemaal waard! Meiden alvast een fijn weekend.
Dank jullie wel voor jullie ontzettend lieve berichtjes. Het gaat vandaag redelijk goed met me. Mijn baas gebeld want gisteren bleef ik nog thuis. Die nacht namelijk bijna niet geslapen. En die schrok best wel. Ik ken hem al 15 jaar. Hij is eerst altijd mijn teamleider geweest en daarna zijn we allebei binnen het bedrijf doorgegroeid en weer bij elkaar gekomen. Nu was net vorige week bekend geworden dat mijn functie naar een andere afdeling gaat. Maar officieel val ik nu nog onder hem qua leiding. Ik moest alle tijd nemen die ik wilde. Ik wil vandaag weer gaan werken maar dat hoefde niet van hem. Wel lief Ik ga vandaag wel werken want dat is een vrij rustige dag op het werk. En 's middags hebben we altijd ons lunchclubje. Mijn lieve vriendinnetje werkt ook morgen dus ik ga liever wel. Dan kan ik mijn naaste collega's het vertellen. En hihihi rosbief eten met de lunch. Ja zo ben ik. Altijd kijken naar de postivie dingen Zaterdag ga ik met mijn man Tapas eten in Apeldoorn. Ik had hiervoor een bon gekocht op vakantieveilingen en die gaan we zaterdag inzetten. Even genieten met zijn 2-en. Ik wil jullie bedanken voor de lieve reacties maar merk wel dat dit niet de juiste plek is voor mij. Ik wil vooruit kijken en merk dat dit forum dan niet zo handig is voor mij persoonlijk. Wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk treffen we elkaar snel weer in een zwanger groepje!! Want ja we gaan zeker het weer proberen en wat mij betreft zo snel mogelijk. Ik zal zeker mijn dipjes krijgen maar nu voel ik me eigenlijk best goed en dat vindt ik heel fijn. Ik ben dan altijd maar weer dankbaar dat ik iemand ben waarbij een halfvol glas voller dan vol is. Dikke knuffel voor jullie allemaal van mij.
Hoi, Het is inderdaad heel belangrijk om naar de positieve dingen te kijken! Al is het op sommige momenten ook wel lastig... Het bruine bloedverlies was bijna over, maar sinds gister heb ik weer wat roodverlies en vanochtend ook. Hoop dat ze as maandag even goed mijn baarmoeder bekijken ivm bloed wat er nog in zit. Ik hoop dat ik volgende week helemaal niet meer bloed, dan heb ik de bruiloft van mijn zus en wil daar niet bij stil moeten staan dan. En anders doe ik gewoon een tampon in..ook al mag dat eigenlijk niet. Ik zat ook te denken..waarom gaat het nou 2x achter elkaar fout. En al zo vroeg. Nu lees ik op internet ook veel over bloedstolling. Ik krijg erg snel blauwe plekken..zou dit ergens er mee te maken kunnen hebben? Dat mijn bloed bv te snel stolt? Ik ga het eens vragen aan de gyn. 6 juni zou ik eigenlijk mijn eerste echo hebben en heb besloten deze afspraak gewoon te laten staan en dan eens met haar praten en kijken of mijn bloed op meerdere dingen onderzocht kan worden. Fijn weekend allemaal!
Ha Assepoes, ik breek even in. Op zich zijn blauwe plekken geen teken van te snel stollend bloed, eerder van het omgekeerde. Er kunen allerlei oorzaken zijn voor vroege miskramen, zoals inderdaad stollingsafwijkingen, maar ook een progesterontekort (laat ze je daar op prikken, niet alleen in tweede helft cylcus maar ook tijdens zwangerschap), een vitamine D-tekort, een vitamine B-tekort (met name B12, B6 en foliumzuur), en schildklierafwijkingen. Dat zijn allemaal zaken waar je op onderzocht kan worden dmv een simpele bloedtest. Of je gyn hieraan mee zal werken, hangt af van jouw overtuigingskracht, want de meeste gynaecologen zullen volhouden dat je 'gewoon pech' hebt, wat op zich na twee vroege miskramen ook nog wel kan. Chromosomenonderzoek is ook een optie, maar vrij duur. Ze doen het soms na twee, maar meestal na twee mk's. Veel succes. Suus
Hoi Suus, Bedankt voor je info. Ik merk dat ik voor mijzelf oorzaken ga bedenken/verzinnen wat het misschien zou kunnen zijn. Het zou inderdaad ook gewoon goede pech kunnen zijn. De eerste vmk met 4wkn3dgn is natuurlijk heel pril en ws weten heel veel vrouwen dan nog niet eens dat ze zwanger zijn en denken ze dat ze gewoon hun menstruatie verlaat is. (behalve de vrouwen op dit forum..haha) Ik ga inderdaad vragen of ze mijn bloed willen testen op de punten die jij noemde..baad het niet schaad het niet toch? Weet jij trouwens of een miskraam ook nog kan samenhangen met het zaad vd man? Ik vroeg mij dat nog af. Het zaad heeft natuurlijk wel een eitje bevrucht, dus het doet wel zijn werk. Maar kan het zijn dat er toch iets met het zaad aan de hand is, behalve de chromosomen, waardoor de bevruchting toch niet goed gaat? Ik kan hier niets over vinden en was toch wel nieuwsgierig. Liefs, Astrid
Ha Astrid, Dat van het zaad is vrij onbekend terrein. Men vermoedt wel dat de kwaliteit van het zaad invloed heeft op het verloop van de zwangerschap (los van chromosomen idd) maar bewezen is dat nog niet. Na een aantal miskramen heb ik m'n man gevraagd een multivitaminenpreparaat te nemen en selenium/zink-tabletten, voor de zekerheid. Ik weet niet of het geholpen heeft... Hele vroege miskramen worden door gyns 'biochemische zwangerschappen' genoemd. Dat betekent dat er wel sprake is van een bevruchting, maar dat het eigenlijk al meteen misgaat. Zoals je zelf al zegt, zijn er veel vrouwen die het dan niet eens weten. Ik neem aan dat je spiraal afgelopen februari verwijderd is? In dat geval is het wel heel snel raak bij jullie, en zou ik goede hoop hebben dat je binnenkort een plakbeeb krijgt. Suus
Ja klopt dat mijn spiraal 14 febr jl is verwijderd...het is inderdaad pas heel kort en eigenlijk mag ik helemaal niet klagen! In 3 mnd tijd heb ik 2x een positieve test in handen gehad.. Maar toch..door 2x zo snel van een roze wolk te zijn geduwd word ik ook wel weer onzeker.. Maar het kan zijn dat mijn lichaam er gewoon niet klaar voor was. Ik heb een heftig jaar achter de rug, januari plotseling een vriendin overleden, februari werd mijn vriends contract niet verlengd, maart stapte een oom uit het leven, april totaal onverwachts een nieuw huis met alle stress erbij van een verhuizing/klussen etc. En de druk van de bruiloft van mijn zus die volgende week is. En ondertussen gewoon 36 uur pw werken. Ik hoop dat ik hierna even rust kan nemen, geen stress meer in mijn hoofd met alles wat ik nog moet doen en gewoon genieten van het nieuwe huis en het mooie weer. Heb goede hoop dat het babietje dan ook denkt, nu kan ik komen! groetjes Astrid
Ja, dat is veel bij elkaar, Astrid. Ik wil je verdriet ook zeker niet bagatelliseren, ik weet hoe erg een miskraam is, maar volgens mij is er echt hoop! Op een gegeven moment ging ik pas bij een week over tijd testen, maar dat moet je ook maar kunnen volhouden. (moei-lijk!) Een fijne bruiloft volgende week! Suus