Hoi, Ik vroeg mij iets af.. Misschien wat ver gezocht, maar ik vroeg het mij af Als je zwanger bent van een tweeling en je krijgt van eentje een miskraam, daalt je hcg dan?
Nee dat denk ik niet, je lichaam blijft hcg aanmaken voor het nog zittende vruchtje... Het kan wel bloedverlies verklaren...
M'n moeder heeft het gehad, ik ben degene die is blijven zitten Ze heeft tot week 17 ongeveer geregeld bloed verloren en ik ben geboren met 29 weken. Er bleef onrust zeg maar...
Nee, hij daalt niet zoals ik weet want je bent nog gewoon zwanger... Ik zelf was nu in verwachting van een 1eiige tweeling maar helaas bleek deze week op de echo dat 1 niet verder is gegroeit . Met de 8 weken echo zagen we 2 die even groot waren, alleen konden ze toen al de 2e niet goed zien omdat het helemaal verstopt zat....Nu zagen we wel dat er een tussenschotje zat in de vruchtzak maar de andere kant was leeg en waarschijnlijk is het vruchtje al opgenomen door mn lichaam (heb geen bloedingen gehad ofzo). Gelukkig doet het andere kindje het uitstekend!
nee, je HCG daalt niet...Luka is van een 2ling, waarbij ik in week 8 een vmk van zijn brusje* heb gehad. we wisten dat het een 2ling was door vroege echo's! hij is toen met 32 wkn geboren, heb lang bloedverlies gehad. jan 2010 was ik zwanger van een 2ling, en beide zijn afgekomen(daar wist ik het al van, omdat mijn HCG wel daalde!!). Mika is ook van een 2ling waarbij ik zijn brusje* ben verloren met 7 weken, had toen al 2 echo's gehad. mijn HCG is toen 2x per week gecontroleerd en steeg goed!!
hier precies hetzelfde verhaal! gelukkig doet het andere kindje het goed!!! en ik zie dat we ook nog eens gelijk opgaan in de zwangerschap hihi
Aangezien het wisselt of een tweeling op 1 placenta leeft of op 2, zou ik denken dat HCG idd zou kunnen dalen dan, als die tweede placenta dan ook afsterft. Maar als die blijft zitten, blijft HCG idd denk ik gelijk, want het is de placenta die HCG aanmaakt.