Leeg vruchtzakje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Najet, Mar 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hallo,

Ik heb een vraagje...Ik hoop dat je mij een beetje begrijpt.

Ik heb maandag een echo gehad en er bleek een leeg vruchtzakje te zijn. Ik heb tegen de vk gezegt dat ik cyclus had van 28 dagen...en mijn laatste ongie was 9 januari. Maar ik ben vergeten te vertellen dat ik 9 januari een mk had ipv een ongie. Ik was zo van slag van dat lege vruchtzakje...dat ik vergeten ben te vertellen dat mijn cyclus dus niet meer klopte met wat ik normaal heb ( 28 dagen).

Er is met mij afgesproken dat ik zou afwachten todat het vruchtzakje zelf loslaat...en ander naar het ziekenhuis moet. Na rekenen met mijn man ben ik erachter gekomen dat ik helemaal niet 9 weken zwanger kan zijn omdat ik een mk heb gehad 9 januari...en misschien zag je daarom niets in het vruchtzakje? of is dat raar?

Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt...en ben hierdoor zo onzeker...Na de echo stond ik na 5 minuten buiten zo snel ging het.

Mag ik je mening na het lezen van dit berichtje?

Alvast bedankt!

Liefs Najet

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi najet,

Je kan veel korter zwanger zijn en dan zie je inderdaad nog niets in de baarmoederholte (bij 4-5 weken).
    Dus het kan nog heel goed zijn dat dit een goede zwangerschap is. Nou zullen ze nooit en curettage doen zonder eerst met de echo te kijken.
    Maar wacht zeker 1a2 weken voordat er weer met de echo word gekeken.
    Overleg even met je verloskundige of je daar terecht kan voor een herhalings echo.

Imke

3. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hai Imke,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb vandaag een echo gehad ( omdat ik meer zekerheid wilde) ik ben vandaag door een hele aardige vrouw geholpen. Ze heeft een "gewone" en een vaginale echo gedaan...en ons het een en ander vertelt. Het is echt leeg...het vruchtzakje was 7.3 weken oud...Aan dat echo apparaat zat een klein beetje bloed. Ik ben zo "blij" dat we nu duidelijkheid hebben en vooral goed zijn "geholpen".

Groetjes Najet

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Najet,

dank voor je reactie, veel sterkte verder!

mirjam

Share This Page