Mirena en BV?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by deesje80, Oct 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

Feb 13, 2008
    876
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje.
    Mijn dochter is op 3 september geboren, nu dus 8 weekjes oud. Graag wil ik weer aan de anticonceptie beginnen, maar ik twijfel nog! Ik had de Cerazette in huis gehaald (had ik bij mijn eerste kindje ook gebruikt), maar ik ben eigenlijk ook wel 'pil-moe' en had vaak last van de bijwerkingen.
    Ik zit nu dus te denken aan de Mirena, heb voor woe een afspraak met de HA staan om te plaatsen. Ik ga alleen nu wel twijfelen, want ik hoor overal om me heen dat dit moet als je ongi bent, maar dat ben ik nog niet (geweest), want ik geef volledige BV! Is het dan verstandig om hem wel te laten plaatsen? Ook hoor ik dat na het plaatsen je BV terug gaat lopen, en dat wil ik ook nog niet ...
    Wat nu te doen, laten plaatsen of wachten tot ik (ooit?) een keer ongesteld ga worden?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De voorkeur gaat uit naar het plaatsten aan het einde van je menstruatie sommige huisartsen plaatsen het ook niet eerder. Maar het kan geen kwaad. Je baarmoeder is na twee keer een kindje te hebben gebaard niet meer zo stug als een baarmoeder dat nooit zwanger is geweest.
    in de mirena spiraal zit maar een kleine hoeveelheid hormonen deze blijven lokaal bij je baarmoeder daarom is het prima mogelijk om tijdens de borstvoeding een mirena spiraaltje te laten plaatsen.

Imke

3. deesje80

deesje80 Bekend lid

Feb 13, 2008
    876
    0
    0
    Ok, bedakt voor je reactie!!

Share This Page