Hoi meiden, Afgelopen dinsdag had ik ongesteld moeten worden, maar mijn menstruatie is uitgebleven en ik heb een positieve zwangerschapstest (cyclus 30dgn). Ook waren mijn borsten gevoelig, groter en gespannen. Zaterdag avond had ik ineens bruinverlies, een beetje, met afvegen. Het was ook wat slijmerig. Zondag ochtend ook en over de hele dag was kleine stipjes en veegjes in mijn inlegkruisje of met afvegen. Maar over de hele dag werd het wel minder. Maar mijn gevoelige borsten zijn ineens een stuk minder sinds zaterdagavond/zondagmorgen. Ik ben net bij verloskundige geweest. Hij heeft een vaginale echo gemaakt en zag alleen een heel klein stipje in mijn baarmoeder. Hij kan er niet uit afleiden of dit een vruchtje of bloedpropje is. Als ik een late eisprong heb gehad kan het zijn dat ik minder ver zwanger ben dan uitgerekend en dan is er nog niets te zien op de echo. Hij gaf aan dat ik moet afwachten, en over 2 weken terug moet komen voor een echo. Hij zei wel dat de gevoeligheid van mijn borsten ook 'tussen mijn oren' kan zitten omdat ik mezelf bang maak en daardoor het minder lijkt. Het kan ook echt minder zijn, dit kan een teken zijn van aankomende miskraam maar kan ook niks betekenen. Hij zei dat als ik buikpijn krijg en meer bloed ga verliezen ik altijd contact moet opnemen, omdat het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn omdat er niet veel te zien was op de echo, ik niet weet wanneer mijn eisprong precies was en ik wel positief test. Nu heb ik dus nog meer onduidelijkheid! haha. Ik ben wel bang voor een evt buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat ik nog maar 1 eierstok heb, en je zal zien, ALS ik idd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb, zit het natuurlijk in mijn eierstok...
Wat balen dat er nu zo weinig duidelijkheid is voor je meid! 😕 Heb je vandaag nog bloedverlies gehad? Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap mag dus gewoon geen optie zijn!! Ik hoop zo voor je dat je gewoon later je eisprong hebt gehad en dat je over twee weken een mooi hartje ziet kloppen!!
Heeeel weinig, beetje slijmdraadjes met afvegen.. kan t niet echt bloedverlies noemen eigenlijk. Vind t zo irritant dit! Huisarts ging nu overleggen met anderen ivm evt bbm zwangerschap (dat is toch de afkorting?! ) vanwege maar 1 eierstok hebben. Als dat zo zou zijn willen ze er zsm bij zijn. Ben benieuwd wat ze dan willen... misschien bloedprikken, vaker echo's maken.. geen idee
Misschien heb je hier iets aan: zelfs op een inwendige echo is met dit termijn echt heel weinig te zien. Ik heb 2 keer een bbz gehad en moet nu als ik zwanger ben met 6 weken op controle om te kijken of het op de goede plek zit. Als ze het zeker willen weten kunnen ze je hcg meten en om de 2 dagen bij houden. Als het verdubbeld is, is de kans op een bbz veel kleiner. Heel veel sterkte!
Je verhaal lijkt wel een klein beetje op mijn bbz. (EUG). Alleen was er bij mij op de echo helemaal niets te zien in mijn baarmoeder. Liep bij een gyn en moest om de dag terug voor bloedprikken en echo, dit om snel te kunnen ingrijpen indien nodig. Zou als ik jou was dus geen twee week willen wachten tot de volgende echo..... Je hebt maar een eierstok.
Ik zou ook echt niet te lang wachten! Ik ben blij dat ik veel gelukt heb gehad dat ik weinig pijn heb gehad en ze er snel bij waren. Als ze er te laat bij zijn en je eileider scheurt ben je veel verder van huis....
Ik vind dat stipje wel positief! Bij hcg van 2000 en meer moet je echografisch een zwangerschap kunnen zien heb ik ondervonden. Het is heel goed mogelijk dat je met de echo te vroeg was dus. Alleen als je je erg zorgen maakt zou je je huisarts/vk kunnen bellen om te vragen of je bloed mag prikken want dan heb je iig een startwaarde om mee te vergelijken om een bbz uit te sluiten. Maar geen helderrod verlies en pijnlijke steken wijst toch juist op een positieve zwangerschap? Veegjes en bruin(dus oud) bloedverlies kan makkelijk door kleine onschuldige oorzaak (bloedvatje oid). Volgens mij hoef je je dus niet al teveel zorgen te maken en feliciteer ik je voor nu met je zwangerschap! Het kan altijd misgaan, een harde realiteit, maar ik heb altijd geleerd ook te genieten van deze dag want deze dag ben je hoe dan ook zwanger!