Zijn dit vreemde symptomen na curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door skye81, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Vorige week gecuretteerd na een incomplete miskraam en ik heb inmiddels wat rare symptomen vind ik. Zouden jullie willen aangeven of jullie er iets in herkennen?

Nu een week later voel ik deze dingen:

- Mn baarmoeder trekt een beetje, dat klinkt raar maar ik voel het heel lichtjes trekken als ik bijv. geplast heb of buk oid. Test voor blaasontsteking was negatief. Maar dit gevoel had ik de dagen na de ingreep niet en sinds het weekend wel. Ook een beetje een drukkend gevoel.
    Na de miskraam was er nog veel weefsel achtergebleven en dat kon ik echt voelen. Het was trekkerig en pijnlijk. En ik bleef maar bloeden. En daarom ben ik ook gecuretteerd. Dat gevoel is heel lichtjes te vergelijken maar ik heb geen pijn en geen bloedverlies.

-Ik heb bijna geen bloed of afscheiding gehad na de ingreep. Nu heb ik wel af en toe van die bruine sliertjes achtige afscheiding wat ik nog nooit eerder had. Wat is dat?? En is zo weinig afscheiding normaal?
    - Hoofdpijn sinds vandaag en lage rugpijn, maar de rugpijn heb ik al een week.

Herkent iemand deze klachten en hoe is dat afgelopen? Kunnen deze klachten in verband staan met Asherman? Of kun je dat echt alleen merken aan de menstruatie?

De gynaecoloog benadrukte trouwens aan dat het een zuigcurretage betrof, houdt dit in dat ze niet geschraapt hebben of doen ze dat standaard? Ik merk dat ik het eng vind dat ik deze symptomen heb en niet weet waar ik aan toe ben. Ik voel me onzeker inmiddels.

Ik zal bij de controle echo al deze vragen stellen, maar alsnog hoor ik graag ervaringen!

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hoi! De symptomen herken ik als normale verschijnselen na een curettage. Asherman merk je door uitblijven bloeding en/of niet meer zwanger kunnen worden. Dat merk je nu dus iig nog niet.

Snap dat je er bang voor bent. Asherman is een eng idee. De kans dat je het krijgt, althans een ernstige vorm, is niet supergroot.

Alle curettages na mk zijn zuigcurettages. Het is een wijdverbreid misverstand onder artsen dat de kans op Asherman daardoor klein is. Het heeft te maken met hoe de zuigcurettage is uitgevoerd, hoe vaak je zoiets ondergaat, en hoe gevoelig je bent voor verklevingen.

Maar nogmaals, de kans op Asherman na 1 curettage is niet zo gek groot. Ik hoop voor je dat je snel weer goed zwanger bent. Sterkte.

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankje voor de info!

Ja ik maak me toch zorgen, ik heb al lichte endometriose bij de darm en na een kijkoperatie was ik heel blij dat het niet bij de baarmoeder en eileiders zat en nu ben ik dus toch weer ongerust... Maar ik had niet zoveel keuze, de cytotec had niet veel gedaan en had erg veel pijn. Vandaar alsnog de curretage.
    Ik weet inderdaad dat een zuigcurretage net zoveel risico's met zich mee brengt dan de andere curretage.

Ik voel mijn baarmoeder wel steeds trekkeriger worden, bijna alsof ik de verklevingen kan voelen, maar dat schijnt niet te kunnen...Dus dat zal wel iets psychisch zijn hoop ik.
    Ik vind het heel moeilijk met mijn medische achtergrond op een menstruatie te wachten en niet te weten wat er aan de hand is, maar het is niet anders...

Je kunt trouwens ook asherman hebben en toch wel goed ongesteld worden toch? Hoe weet je dan of volgende zwangerschappen geen last hebben van evt. verklevingen? Ik vind het maar lastig hier mee om te gaan.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wat jammer om te horen dat je een miskraam hebt gehad.
    Helaas ik ook anderhalf jaar geleden, ik heb een curettage gehad en helaas asherman gekregen.

Ik heb 13 weken!! met restweefsel gelopen ( mijn gyn dacht dat het tussen mijn oren zat denk, na honderd keer zeuren dat ik me niet goed voelde :x ).
    Maar heb in die weken geen enkele druppel bloed verloren, MAAR had wel een eisprong (is later ook bevestigd door een echo) iedere maand. Na de curettage ook geen bloedverlies meer

Als je bang bent voor asherman, let er dan goed op of je een eisprong krijgt en of je goed ongesteld word daarna. Word je minimaal of niet ongesteld, maar wel de krampen of meer last dan vroeger heb je grote kans op asherman.

Let goed op jezelf, want je hebt er aanleg voor!

Ik heb mijn verklevingen nooit gevoeld, maar die maanden wel veel pijn gehad van eisprong en menstruatiekrampen.

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hallo skye,

Begin juli curretage ondergaan....
    De eerste weken daarna wanneer ik tegen menstruatie aanliep, rugpijn, buikpijn etc. Ook wat je zegt mbt denken dat je een blaasontsteking hebt, check had ik ook. Urine ingeleverd na al een kuurtje te hebben gekregen, vond ik dat het nog niet over was. Een heel naar gevoel! Maar het was geen blaasontsteking en na verloop van tijd zakte het weg. Ik heb 1x een menstruatie gehad na de curretage...dat duurde lang, wel twee weken, eerste week oud bloed en stolsels en in de tweede week heb ik echt twee dagen gebloed. Niet veel, maar normaal denk ik. En nu opnieuw zwanger! ;)

Ik denk dat het het beste is om je eerste menstruatie af te wachten...als die uitblijft, zou ik navraag doen oo controle bij de gynaecoloog...Deze kan dan een echo maken om te zien of akles in orde is.
    Sterkte, het is een moeilijke tijd!

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de info ladies!

NdNK Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een goed nieuws! Geniet ervan! Het stelt me toch gerust dat je het herkende want ik lees niet erg veel over dat nare gevoel aan baarmoeder/blaas. Dus bedankt hiervoor.

En JJ1980, ik ga het zeker in de gaten houden. Ik ben er gevoelig voor dus bij de minste twijfel bel ik het Spaarne op. Had dankzij de info hier op het forum al gelezen over Dr. E. Dus ik weet tenminste bij wie ik dan terecht moet mocht het nodig zijn.

Op hoop van zegen gaat het allemaal goed meiden en kunnen we asap onze gezinnetjes compleet krijgen.

Deel Deze Pagina