Miskraam circa 8 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Happyjoy, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Met 6 weken een vroege echo gehad door familieomstandigheden.. echo zag er goed uit, een vruchtzakje te zien van 0.52 mm met daarin licht waarneembare activiteit. Helaas nog geen kloppend hartje, maar het kan ook zomaar een paar dagen korter zijn. Vandaag de tweede echo gehad, volgens de telling zou ik nu op 8 weken moeten zitten. Helaas gaf de verloskundige direct aan dat het niet goed was en dat er maar 2 opties waren. Curettage of opwekken met medicijnen. De vruchtzak was wel gegroeid, ze had nu een meting van 0.82 gedaan. Te weinig groei in 2 weken en dus zat het fout. Mijn lichaam heeft helaas niets laten merken, geen krampen, geen bloedverlies helemaal niets. Wel had ik zelf steeds het idee dat het niet goed zat, kan niet verklaren waarom. De afgelopen 2 weken waren ontzettend stressvol en hectisch. Is er een kansje dat de groei daardoor achterligt en het misschien nog goed kan komen? Ik moet Morgen naar het ziekenhuis en ben echt aan het twijfelen wat te doen.. afwachten en een klein sprankje hoop houden of curettage?

2. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat een tegenvaller! Ik ben er bang voor dat de groei echt te weinig is. Met 8 weken moet er wel meer te zien zijn en een hartje kloppen. Heel veel sterkte!

3. esmeralda1975

11 jul 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik haal niet uit je post of met 8 weken weer geen hartactiviteit zichtbaar was? Heeft de verloskundige echt gezien dat dit er niet was? Ik had zelf het idee dat je dit alleen met een inwendige echo ziet als het zo vroeg in de zwangerschap is.... Weet dit niet zeker sorry daarvoor

Voor je een curettage doet moet je dat wel zeker weten. Onvoldoende groei kan in theorie nog herstellen. Wonderen zijn de wereld niet uit

Ik wil je zeker geen valse hoop geven maar je wilt wel 100 procent zeker zijn denk ik.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel

4. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Ze heeft geen hartactiviteit gezien.. in ieder geval niets over gezegd . Omdat ze bij de vorige echo al dachten dat ik wellicht wat minder ver was zou dat nu natuurlijk ook kunnen gezien dit plaatje. Zeker gezien alle stress van de afgelopen 2 weken dacht ik misschien ben ik minder ver en is het niet heel hard gegroeid..combinatie van.. raar misschien, maar je probeert een beetje hoop te koesteren. Ik dacht wellicht zijn er mensen op het forum die hier ervaring in hebben.. zowel positief als negatief. Ik wil idd 100% zeker zijn voordat ik over ga tot curettage.

5. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat heftig! Waarom mag je alleen maar kiezen uit curretage of medcijnen? Ik heb hetzelfde gehad met 9w2d en mij werd geadviseerd toch eerst het natuurlijk verloop af te wachten.

6. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Volgens de verloskundige was de kans zeer minimaal dat het vanzelf zou komen want dan had dat al gebeurd moeten zijn... ik heb geen idee. Sla alles op dit moment in twijfel. Ik wacht morgen het advies van de gynaecoloog maar af, er zit niets anders op.

7. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ik heb het gemist denk ik maar zit er een vruchtje of alleen een vruchtzak?
    Ik ben kort geleden gecurreteerd zoals je uit mijn handtekening kan opmaken.
    Hier wilde de gynaecoloog wel wachten wij alleen niet uiteindelijk met 10,5 gecureteerd.

Heel verdrietig allemaal sterkte morgen! En hopen op een wonder meis!

8. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Er zat wel een vruchtje maar daar werd vrij snel overheen gegaan omdat het 'gewoon niet klopte'.. ging zo bizar snel allemaal. Ik weet dat hoop hebben eigenlijk niet op z'n plek is maar je probeert je er toch aan vast te houden...

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hee meid. Nogmaals sterkte.
    Ik had bij 7.4 wkn een vruchtje van 1,5 cm. Echt al een kindje in wording te zien met duidelijke hartactie. De afmeting is dus echt te klein. Of je moet echt een week achter lopen. En ook dan had he hartactie moeten zien.
    Er zijn idd 3 opties. Het vruchtje komt ern Kerr vanzelf lis. Dit kan wel lang duren. Bij m'n eerste zat t er na 6 weken nog..
    Curretage is me erg meegevallen. Pillen werkten bij mij niet. Deden niet veel..

10. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Misschien kun je aan de gyneacoloog vragen wat er niet klopt. De kans is groot dat het inderdaad niet goed is , maar voor jezelf lijkt het me beter dat je goed begrijpt en ziet wat er dan niet goed is. Bij mij liet de verloskundige echt zien dat het veel te klein was voor 9 weken ( 3 weken achterstand) en ook dat er geen hartje klopte. Omdat ik het zelf zag en begreep, was het ook duidelijk.

11. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Vraag idd even goed door en laat ze goed kijken.
    De ingreep van een curretage vond ik ook hartstikke meevallen alleen de periode daarna is ff aanpassen ik vloei nog vrij veel maar dat kan ook alleen bij mij zijn hoor :D

Sterkte vandaag! Laat je even weten hoe het was?

12. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Lief al jullie reacties... helaas is de uitkomst van vandaag een grote nachtmerrie geworden. Ik blijk een zeer zeldzame zwangerschap te hebben, genaamd malo zwangerschap. Komt er op neer dat er zich alleen maar placenta/moederkoek vormt in de baarmoeder wat woekeren groeit. Een extreem hoge hcg waarde... de gynaecoloog had al een vermoeden tijdens de echo maar dacht dat het onmogelijk was daar het zo zeldzaam was. Helaas heeft een bloedtest het tegendeel bewezen.. het is een Malo. Spoed operatie volgt waarin alles wordt weg gehaald. Daarna wekelijks bloed prikken en inwendige echo om te zien of het hcg daalt en er niet opnieuw groei is in de baarmoeder. Mocht het hcg niet dalen is chemo de enige optie. Een nieuwe zwangerschap is het komende jaar dus uit Den boze. We zijn echt flabbergasted... hadden ons erbij neer gelegd dat het fout zou gaan en alles over een weekje voorbij zou zijn... helaas. Dit gaat een lang traject worden :(

13. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Bedoel je een mola-zwangerschap? Dat komt inderdaad mar bij 1 op de 1000 zwangerschappen voor. Heel veel sterkte de komende periode en ook met dit verlies. Voor jullie gevoel was jullie mola toch gewoon het begin van jullie kindje, en dan heeft het tijd nodig om te helen dat dat niet zo mocht zijn. En dan ook nog de hele medische molen er achteraan. Sterkte!

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Och jee, wat een ontzettend rotbericht voor jullie. Heel veel sterkte.

15. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Mola idd... mijn telefoon maakt er malo van.

16. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Sterkte, er was laatst een topic over. Bij mij was het ook het vermoeden, maar bleek toch niet zo te zijn. Weet je of het evt een partiële mola is?

17. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ach wat verdrietig!
    Heel veel sterkte wanneer wordt je gecureteerd?

18. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte de komende tijd.
    Wat fijn dat je veel steun krijgt hier. Het is verdrietig.
    Ik zit nu ook midden in een miskraam. Gisteren in het ziekenhuis is er medicatie vaginaal in gebracht en snel begonnen de krampen en bloedverlies. Ben ene kant ook zo verdrietig het was onze eerste zwangerschap.

Heel veel sterkte happy jou.

19. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Sterkte meis, misschien een kleine hoop bij mijn MK dachten ze ook aan een mola zwangerschap. Ze zullen het onderzoeken, ik kreeg met een week het bericht dat het niet het geval was. Duim voor je dat je dezelfde uitslag zal krijgen. Chemo is trouwens echt alleen in uitzonderijke gevallen waarbij het HCG blijft stijgen.
    Duim voor je!
    Veel sterkte 😘

20. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Thanks voor alle lieve reacties. De curretage is aanstaande maandagochtend. Heb een spoed plek gekregen dus ze gaan het ergens tussendoor plannen... volgens de gynaecoloog was het 100% zeker een mola maar laten we idd hopen dat ik zo'n mooie uitslag krijg! Ben er echt vanaf... dit zie je totaal niet aankomen en vind het zo frustrerend dat er nooit een verklaring voor zal komen.

Deel Deze Pagina