Miskraam compleet na slechts eenmalig bloedverlies?

Discussie in 'Miskraam' gestart door haantje93, 26 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haantje93

    haantje93 Nieuw lid

    26 feb 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi, ik ben nieuw hier. Ik ben normaal niet zo van de fora, maar ik wil toch graag even wat vragen omdat ik dit allemaal voor het eerst meemaak. :)

    Ik heb nu ruim 2 weken geleden een echo gehad waarop gezien werd dat er een leeg vruchtzakje was (ze dachten zelfs 2 vruchtzakjes gezien te hebben). Ik zou toen, als alles goed was gegaan, ongeveer 8 weken zwanger moeten zijn. Toen heb ik dus de boodschap gekregen dat ik een miskraam kan verwachten de komende tijd.

    Ik heb er voor gekozen om eerst af te wachten. Nu heb ik 4 dagen geleden eenmalig helder rood bloedverlies gehad. Naar mijn idee best een hoeveelheid, bij het plassen, in een keer best een 'straal' bloed, minder geleidelijk dan bijv wat ik gewend ben bij een menstruatie. Daarna is het eigenlijk direct volledig gestopt. Nog 1x maandverband verschoond die dag, maar eigenlijk was dit niet eens nodig. Geen bruine afscheiding, geen bloed, niks meer.
    Ik heb totaal geen buikpijn gehad. Nu vraag ik me af: kan het zijn dat dit de miskraam al was, omdat het nog maar zo klein was? Of is het waarschijnlijker dat dit nog niet compleet is en komt het nog. Kan je een complete miskraam hebben met maar eenmalig bloedverlies en eigenlijk zonder bijkomende klachten? De onzekerheid en het wachten vind ik lastig, fysiek en emotioneel.

    Ik heb deze week weer een echo afgesproken om dit te checken, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik google me suf maar dat is vaak niet zo verstandig, dan maak je jezelf alleen maar gek ;)

    (dit was mijn eerste zwangerschap, dus alles is nogal nieuw en spannend)

    dankjulliewel
     
  2. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.986
    1.753
    113
    Ik denk niet dat dit de miskraam was eerlijk gezegd. Ik heb verschillende miskramen gehad. Ook bij kortere termijnen, 5,5 week 6,5 week 7,5 week. En alle keren echt wel flinke buikpijn en fors bloedverlies. Op zijn minst wel een zware menstruatie.
    dus als er een lege vruchtzak was en misschien zelfs 2 lege vruchtzakken. Dan verwacht ik dat er echt nog wel meer bloed, weefsel en krampen komen.

    Heel veel sterkte gewenst.
     
  3. haantje93

    haantje93 Nieuw lid

    26 feb 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor de reactie. Fijn om een ervaring te horen van iemand die het (helaas..) vaker heeft meegemaakt. Het leek me ook weinig voor een complete miskraam, zeker op basis van wat je overal leest en hoort.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.856
    10.781
    113
    Het klinkt als erg weinig, ik had gekozen voor medicatie en ik heb echt met weeen en trillende benen op het toilet gezeten. Laat goed controleren of alles schoon is, dat hebben ze bij mij niet gedaan (een arrogante arts in opleiding dacht dat het wel goed zat) en toen heb ik nog 2-3 maanden ermee doorgelopen. Sterkte!
     
  5. haantje93

    haantje93 Nieuw lid

    26 feb 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor de reactie en goede tip om wel extra controle te vragen. Wat naar dat je er nog zo lang mee hebt rondgelopen.
     
  6. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    475
    260
    63
    Vrouw
    Het klinkt wel als weinig bloed. Ik had een normale hoeveelheid zoals bij een menstruatie, duurde 3 of 4 dagen. En geen buikpijn of kramp gehad. Was met 9 weken. Ik had wel een week later een echo en toen was niet alles weg. 2 weken daarna wel, zonder bloedverlies of buikpijn nog gehad te hebben. Dus alles kan, fijn dat het wel gecheckt wordt met een echo.
     
  7. WardaRose

    WardaRose Actief lid

    14 jan 2024
    402
    221
    43
    Vrouw
    Ik kreeg in januari met 6 wkn te horen dat t vruchtje gestopt was met groeien, zagen ze ook aan mijn hcg waardes. Ik moest toen ook afwachten omdat ze niet zeker wisten of t een miskraam ging zijn maar begon die avond toch, ik kreeg eerst echt zo’n menstruatie gevoel en al snel bruinverlies wat snel rood werd en veel, in totaal 12 dagen bloed verloren met stolsels, geen pijn gehad en ook t vruchtje gezien in mn verband. Dus ik zou nog ff afwachten tot de volg echo, lijkt me niet dat je alles al kwijt bent met 1 dag bloed. En heel veel sterkte met dit verlies :(
     
  8. haantje93

    haantje93 Nieuw lid

    26 feb 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel.
    Op de echo was eigenlijk niks veranderd, behalve dat ze zagen dat er klein beetje stolseltjes leken te zijn, maar allemaal minimaal. Dus nu heb ik aanstaande dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog om verder te kijken, denk dat ik misschien wel voor medicatie ga. Dan heb ik zo ongeveer een maand gewacht... Hoop dat het voor dinsdag misschien toch nog vanzelf op gang komt, maar ik heb zo'n gevoel van niet.
     

Deel Deze Pagina