Wanneer voor nieuwe zwangerschap gaan na een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Noukje, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo meiden,

2 november jl. heb ik een miskraam gehad. Ik heb een paar dagen rood bloed verloren en dat is langzamerhand steeds minder geworden. Nu verlies ik al een paar dagen oud bloed, het wordt wel met de dag minder.

Wanneer mag je weer sex hebben? Mogen we nu bv al weer sex hebben of moet ik afwachten tot het bruinverlies gestopt is?

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik moest wachten totdat het bruinverlies ook gestopt was, ik heb wel een curettage gehad. Maar goed feit is dat je baarmoedermond open staat en er bacterien in kunnen zolang je bloedverlies hebt!
    Na de 1e cyclus mogen wij er weer voor gaan en doen dat ook!

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hoi Tamar!

Bedankt vor je reactie.

En hoe is dat dan als je ongesteld bent. Ik neem aan dat je baarmoedermond dan ook openstaat?

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    ja daar ga ik wel van uit! Misschien ligt het bij en natuurlijke miskraam wel anders als bij een curettage, dat weet ik niet!
    Ik mocht ook geen tampons, niet in bad, zwemmen of sauna!

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Mijn gyn heeft daar helemaal niks over gezegd, moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet naar gevraagd heb. Maarja had toen wel wat anders aan mn hoofd. Eigenlijk best slecht dat ze mij daar geen informatie over heeft gegeven...:(

6. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    noukje,Mijn gyn zei dat zolang ik bloed of bruin verlies had mocht ik niet in bad,zwemmen(alsof je daar zin in hebt na een miskraam),Tampons gebruiken,en geen sex hebben.
    Dus ik zal toch nog maar even wachten

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    We wachten gewoon totdat het bloeden helemaal gestopt is. Jammer dan als dat betekend dat we deze ronde onbenut moeten laten, die ene maand maakt dan ook niet meer uit.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Het verschil met een gewone menstruatie is dat er een wond in de baarmoeder zit op de plek waar het vruchtje is ingenesteld. Vandaar dat je wat sneller kans hebt op een infectie.

Ik hoop voor je dat het bruinverlies snel weg is en dat je er weer voor mag gaan!

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Trees: bedankt voor de uitleg, nooit aan gedacht maar heel logisch!

Vanaf gisteravond tot nu heb ik niets meer verloren, ik hoop zo dat het nu echt over is. Maarja we wachten maar weer af.

10. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hai Noukje,

Na het bloedverlies kan je er weer voor gaan. Je hoeft geen maand af te wachten. Let wel op dat je cyclus nu weer anders kan gaan lopen dan voorheen. Heb dit jaar nu 2 keer een miskraam gehad en heb daarna weer een andere cyclus gehad. De laatste keer was in september en ben de maand daarop meteen weer zwanger geraakt.

liefs,
    mamaT

11. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ mamaT: bedankt voor je reactie. Wat naar dat je dit jaar twee keer een miskraam hebt gehad.

Mijn cyclus was voor mijn miskraam 32 dagen, als ik daar vanuit ga zou ik volgende week weer in mn vruchtbare periode zitten. Maar ik neem aan dat zolang ik oud/ bruin bloed verlies geen eisprong heb?

12. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik zou er niet van uitgaan.. maar ook je ei kan nu op een andere dag zitten. Ik had m bijv voor de eerste miskraam op dag 13, na de eerste miskraam op dag 19, en na de 2de miskraam op dag 15.

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik weet nooit precies wanneer ik mn eisprong heb. Maar we klussen in mn vruchtbare week (ruim genomen dus) zo om de dag. Maar na mn zwangerschap/bevalling van onze dochter is mn cyclus ook veranderd.

14. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    ik ben vandaag bij de gynaeceloog geweest voor een echo, en bij mij is alles nu schoon. ik heb deze vraag ook gesteld, en zij zegt dat het nu gewoon weer kan. het enige is dat je niet weet wanneer je eisprong is. ze zei dat ik na deze bloeding na ongeveer 6 wkn weer een normale menstruatie zal hebben, en het hcg dan ook uit mijn lichaam is.
    ik ga er gewoon weer voor, gewoon geregeld klussen met hopelijk dan weer snel een positief resultaat. maarja door het hcg dat ik in mijn lichaam nog heb word het voorlopig natuurlijk nog lastig testen.

15. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Hi,

Je kan beter eerst een menstruatie afwachten en daarna kan je gewoon weer ervoor gaan.
    Dan weet je zeker dat je lichaam hersteld is.
    Ik zit nu ook te wachten totdat ik mijn duiveltjes krijg.

Succes
    gr sun

16. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik verlies af en toe nog steeds een beetje lichtbruin/ oud bloed. Ik heb besloten mn menstruatie af te wachten en mn lichaam de tijd te geven de miskraam te verwerken.

17. karlijn

karlijn Niet meer actief

Bij een curretage heb je een wond in de baarmoeder. De kans op onstekingen is daardoor groter. Bij een menstruatie niet.
    Dit was de reden is mijn gyn. opgaf, toen ik dezelfde vraag stelde.

Heel veel succes met deze tijd.

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jeetje, ik ben er gewoon maar weer voor gegaan. Ik ging er van uit dat ze bedoelden dat je geen sex mag hebben als je nog rood (vers) bloed verliest. Het was ook al een paar dagen gestopt, en toen begon het weer, en toen stopte het weer.... tja, we waren op vakantie en hadden weer zin. Gelukkig voel ik geen pijn ofzo en is het bruinverlies nu wel echt een paar dagen uitgebleven. Ze geven inderdaad wel weinig informatie in het ziekenhuis...

Mag je trouwens je gyneacoloog bellen voor een echo om te kijken of alles schoon is? Ik ben namelijk een beetje bang dat er misschien toch iets aan de hand is (aangezien ik veel te vroeg weer begonnen ben met proberen) of dat er verkleving zijn. Bel je dan je gyneacoloog, verloskundige of de huisarts?

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik kreeg van mijn verloskundige te horen dat als ik dat wil om een echo kon vragen als het bloeden gestopt was om er zeker van te zijn dat alles schoon was. Maar bij mij is het spontaan begonnen en ben dus niet bij de gyn geweest. Maar ik denk dat je die ook wel kan bellen om te vragen of alles oke is.
    Ik denk dat ik zeker een echo laat maken want heb geen zin om over een paar weken er achter te komen dat het toch nog niet helemaal schoon was. Wil het het liefste zo snel mogelijk achter me laten en opnieuw proberen.

Deel Deze Pagina