miskraam door cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaLayenNo, 30 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    afgelopen juli hebben mijn partner en ik besloten te gaan voor een kindje, we wilden het al sinds het begin van 2018 maar ik was nog bezig met een opleiding dus die wilde ik eerst af hebben. juli was het dan eindelijk zover dus naar de dokter en mijn spiraal eruit laten halen. september had ik een positieve test, hoe blij waren we. een vroege echo aangevraagd omdat ik in mijn vorige relatie voor mijn 2 kids 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ik kan me herinneren dat ik met 6wkn dacht hey ik heb minder honger hoezo zou dat komen. met 8 weken een echo gehad waarop een vruchtje van 6wkn te zien was. twee weken later moesten we terug komen om te kijken of ik gewoon later zwanger was geraakt of dat de zwangerschap niet goed was. met 10 weken dus weer een echo en nog steeds zat het vruchtje op 6weken. geen vitale zwangerschap dus.
    aan mij de keuze afwachten, cytotec pillen of een curettage (niet de voorkeur van het ziekenhuis) ik heb gekozen voor cytotec. met 11 weken op 5 november de cytotec ingebracht, dezelfde avond best wat bloed en stolsels, de pijn viel mij wel mee, dag erna weer een dosis ingebracht, nog wat bloed en stolsels maar dat stopte na 2 uur.
    twee weken later moest ik terug komen voor nog een echo, helaas was niet al het zwangerschaps weefsel weg. nou moest ik wachten op een menstruatie die hopenlijk het laatste restje weg zou werken. we zijn nu bijna 8weken verder en ik ben nog steeds niet ongesteld. heb 5weken lang gebloed van de miskraam en was blij toen dat stopte maar het kan me nu niet snel genoeg weer beginnen want ik wil verder. 7januari mag ik de gyno pas weer bellen om verdere stappen te ondernemen. het duurt zoooooo lang.... neem aan dat ik dan een echo krijg en als ik nog niet schoon ben dat ik dan een kijk operatie krijg om het beetje weg te halen. ben bang dat het daarna nog veel langer duurt voor we weer kunnen beginnen.... verschrikkelijk dat intense verlangen naar een kindje en dan niks kunnen doen.. :(
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Wat vervelend zeg.. een miskraam is al zo heftig en dan ook nog eens zo’n nasleep!
    Ik heb ook cytotec gekregen voor mijn laatste miskraam. Het leek aanvankelijk niet aan te slaan, maar een paar dagen later kwam toch alles eruit. Ik heb deze week een echo om te kijken of het schoon is, ik hoop het.
    Ik wilde koste wat kost een curretage vermijden. Dus toen het niet aan leek te slaan had ik bedacht om een week later weer pillen te nemen. Is dat nog een idee voor jou? Om met pillen dat laatste restje eruit te krijgen? Ik kan me namelijk voorstellen dat er door dat restje nog hcg zit en het daardoor ook lang duurt voordat je weer ongesteld wordt. Heb je een test gedaan om te checken of ie nog positief is?
    Heel veel sterkte in ieder geval, zo slopend dat wachten...
     
  3. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw

    Testen heb ik gedaan zijn nog steeds licht positief.. Ik heb het idd gehad over nog een dosis cytotec dat vond ze niet nodig.. Het hoeveelheid weefsel. Zou waarschijnlijk weg gaan met een menstruatie.. Moet je natuurlijk wel ongesteld worden haha.. Hier zijn ze ook niet voor een curettage maar dr is schijnbaar nog een stap voor met een cameraatje en schrapertje laatste restje weg halen. Ik duim voor jou dat je helemaal schoon bent! Dan kun je er weer tegenaan... Groetjes
     
    DR87 vindt dit leuk.
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Jemig wat een verdrietige maanden voor jullie zeg! Ik heb zelf geen positieve ervaringen met curretages, ze hebben bij mij de boel gesloopt, maar jij moet wel heel lang doorlopen en hopen op beterschap zeg.

    Ik zou vanavond lekker proosten op het nieuwe jaar met je mooie gezin en 7 januari actie afdwingen bij de gyn. Dat ze lekker zelf zo lang blijft doormodderen ipv haar patiënten!
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.669
    10.574
    113
    Wat vervelend allemaal... ik had ook in september een missed abortion en hier tot in november mee gelopen inclusief heel veel onregelmatig bloedverlies.
    Nadat ik ‘schoon’ was verklaard, bleek ik toch nog veel restweefsel te hebben wat vast zat. Zonder curretage was het nooit los gekomen.

    In mijn ziekenhuis geven ze aan dat de optie curettage gelijk staat aan de optie cytotec. Ondanks dat vond ik het toch spannend en koos ik in eerste instantie ook voor cytotec. Uiteindelijk moest ik toch een curettage ondergaan en dat is mij 100% meegevallen. Twee ronden later heb ik positief getest, volgende week dinsdag heb ik de eerste echo. Natuurlijk was ik wel bang voor complicaties, maar hier een positief verhaal.

    Zolang jij het weefsel in je lichaam hebt, zal je menstruatie niet starten. Ik sluit mij aan wat hierboven is gezegd, niet langer doormodderen maar eisen dat er actie wordt ondernomen. Ik begrijp ook niet waarom je niet nog een dosis cytotec hebt gekregen.

    Veel sterkte toegewenst. Ik weet hoe vervelend en teleurstellend het iedere keer is dat je nog niet schoon bent en je weer moet wachten.
     
  6. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Vanochtend de assistente van de domter gebeld omdat ik al ruim 2wkn pijnlijke borsten heb. Verhaal erbij verteld over mn missed abortion. Dus zij heeft een afspraak gemaakt.. Belt de dokter terug dat zij niks voor me kunnen doen maar dat ze een spoed afspraak heeft gemaakt bij het zkh voor een echo en een afspraak bij de gynocoloog... Omdat ik zo niet door kan blijven lopen.... Zo blij dat er nu iets gebeurd... Hopelijk geeft ze me iets wat mn menstruatie opwekt ofzo..
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Goed zo, wanneer mag je komen?

    Dat vond ik altijd zo’n trap na....dat je nog klachten had en niet zwanger meer was.

    Houd je taai!
     
  8. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Dank je... Zit er nu en ze zijn allemaal van mening dat het restje eruit moet.. Het word een hysteroscopie.. Dus hopelijk ben ik over 2 weken van dit gedoe af en kan ik eindelijk door
     
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    We hopen mee met je!
     
  10. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Fantastich ☹️ kan pas 8 feb terecht voor de hysteroscopie... Word je toch gek van
    Mag dus gewoon nog 4wkn doorlopen zo
     
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Heb je al gekeken of je ergens anders eerder terecht kunt? Bellen met je verzekering?

    En anders mss toch een curettage op korte termijn?
     
  12. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Wat belachelijk. In mijn zkh hebben ze altijd (spoed)plekjes vrij, ik kon zelf kiezen uit deze week of volgende week. Was er niets mogelijk?
     
  13. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Nee ik vroeg nog aangezien ik uit haarlem kom of ik daar terecht kon maar dat valt onder een zkh zei ze.. Sta dus wel op een oproeplijst mocht er iemand uitvallen dan bellen ze mij.... Tis ook maar een ingreep van een half uur... Stom dat ze dat niet ergens in kunnen passen
     
  14. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wauw zeg... kan me voorstellen dat dit je echt frustreert! September een positieve test en nu in januari kun je nog steeds niet verder... ik zou dit duidelijk aangeven bij je gyn. Makkelijk antwoord om te zeggen dat het met een menstruatie meekomt... maar je lichaam wil duidelijk ff geholpen worden. Of in ieder geval... psychisch gezien is dit echt heel zwaar en dat is ook belangrijk.
     
  15. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Ik heb onderhand een kuurtje gekregen om een menstruatie op te wekken... Dinsdag laatste pil genomen en nog niks tot nu toe.. Denk bel mijn gyno om te vragen of dat ok is maar die is er niet tot dinsdag XD zit me niet mee.. Vrijdag staat de hysteroscopie gepland... Kan niet wachten.. Merk echt dat ik psychisch klaar ben jank om elke scheet en je omgeving snapt het nirt omdat ik 3 maanden ma mijn miskraam het er niet nog over wil hebben dus iedereen denkt dat je verder nent gegaan maar ik hang vast op 5 nov 2018... Maandag nog een echo omdat ik 19jan sochtends een bloeding heb gehad en savonds het opnieuw begon.. Helaas dtopte het daarna weer maar stiekem hoop ik dat daarmee het restje is meegekomen... Maargoed we gaan jet zien. Moest even mijn ei kwijt...
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    He bah.. hier soortgelijk verhaal gehad. 3e ma een infectie opgelopen (2e keer) opgenomen, infusen etc en een hysteroscopie. Hierna volgde nog een MRI, operatie en na een half jaar pas alles weer op de rit.
    Dit gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Nog een week. Dan weet je zeker dat al t restweefsel weg is en kun je weer naar de toekomst kijken.

    Veel sterkte meis
     
  17. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Dank je wel zonnetje! Nog heel ff idd.. Jij gefeliciteerd met je zwangerschap
     

Deel Deze Pagina