Vraagje?

Discussie in 'Miskraam' gestart door lizzy30, 28 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzy30

lizzy30 Lid

13 jan 2006
    37
    0
    0
    Hey,
    Ik heb ruim een week geleden een curretage gehad na een zwangerschap van 8 weken. Lichamelijk gaat het alweer een stuk beter met me, ik heb alleen nog een klein beetje bruine afscheiding. Alleen emotioneel is het soms nog erg moeilijk, gelukkig heb ik een paar lieve vriend + vrienden/familie die me er doorheen slepen..

Ik heb heel internet afgezocht maar heb toch geen duidelijk antwoord gevonden: volgens de gynaecoloog mag je weer "klussen" zodra je geen bloed meer verliest (na ca. 2 weken), maar op sommige sites staat dat je beter je eerste menstruatie af kan wachten. Ik vraag me af wat jullie allemaal doen? Eerst een paar weken met condoom of er gewoon weer voor gaan?
    groetjes, lizzy30

2. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Volgens mij is het alleen zo dat je na je curretage eerst een menstruatie moet afwachten....

Ladies correct me if i'm wrong

3. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Mijn gyn heeft dat ook gezegd..
    Wacht tot je eerste menstruatie i.v.m. infecties!

Groetjes,Alida

4. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Dat heeft mijn gyn ook gezegd. Minimaal één, liever nog twee afwachten. Heel veel sterkte met verwerken. Dat kost mij het meeste energie en het weer vertrouwen krijgen in mijn lichaam!

liefs,
    Cleo

5. Anneke

Anneke Lid

28 mei 2006
    9
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben het levende voorbeeld van een moeder, die na een currettage ook een maand moest wachten, voordat ze weer ging klussen.
    voor het zingen de kerk uit, was de gebruikte anti-conceptie... Bij de nacontrole bleek deze moeder alweer zwanger....En met goed gevolg, want haar dochter zit hier te tikken...
    (En alles doet het...hhihi)

6. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Het zal vast heel goed mogelijk zijn om direct zwanger te worden na een curettage. Ik was daar psychisch absoluut niet aan toe. Nu na twee menstruaties is het nog steeds een beladen onderwerp. Ik wil erg graag weer zwanger worden, maar ik vind het ook doodeng. Zo bang dat het weer mis zal lopen.
    Allemaal heel veel sterkte!

Cleo

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wat Surreal zegt, heeft mijn gyn ook gezegd.
    Daarbij kan het zijn dat als je voor de echt gaat klussen, na een curettage, dat een eventueel nieuw vruchtje minder kans heeft om goed in te nestelen.
    Dit is voor mij absoluut nu de overweging om het deze maand nog met condoom te doen en vanaf volgende maand weer voor de echt te gaan.

Daarbij vloei ik nu nog steeds, dus voor mij nog geen klussen. :(

8. lizzy30

lizzy30 Lid

13 jan 2006
    37
    0
    0
    Hey,

bedankt voor al jullie reacties, het is fijn om op deze site te lezen dat je niet de enige bent die dit overkomen is. Ik heb besloten de eerste menstruatie af te wachten, tenminste als het geen maanden gaat duren. Daarna gaan we het gewoon weer proberen en hopen dat het dan allemaal goedkomt. Een aantal meiden die ik ken hebben ook ooit een miskraam gehad en hebben nu allemaal prachtige, gezonde kinderen....door dit soort berichten blijf ik positief denken!

groetjes,

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben het tot mijn eerste menstruatie ook 'veilig' gedaan. Dit op advies van de gyn. en inderdaad ook om mijn lichaam en geest weer een beetje tot rust te laten komen. En nu gaan we er weer voor en we zien het wel.
    En inderdaad, de meiden in mijn omgeving waarvan ik weet dat ze een miskraam hebben gehad, hebben daarna ook gezonde kinderen gekregen, dus die positieve gedachte hou ik mezelf maar voor.
    Veel sterkte en succes met alles,
    Groetjes, Anakin.

10. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Mijn gyn. had gezegd dat als het bloedverlies over was, we niet hoefde te wachten tot een eventuele volgende menstruatie. maar ja zoals ik nu lees is niet iedereen het er mee eens. Ik weet niet, ik zou op je gevoel af gaan! Succes en strekte, liefs Jenny

Deel Deze Pagina