bruine afscheiding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by moniek1986, Jul 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moniek1986

Jul 10, 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb een beetje een raare vraag mischien maar ik weet sinds een dag of dat ik weer zwanger ben. (ik heb al twee kinderen van 2en 4). maar ik had vanmidag wat lichtbruine afschijding is dit normaal ik heb dit bij mijn andere zwangerschappen niet gehad. in mijn buik heb ik wel een beetje een wringend zeurend gevoel geen pijn, maar dat kunnen mischien ook de spanningen zijn denk ik.

en ik heb nog een vraagje ik weet niet of dit in een bericht mag of dat ik daar een nieuw onderwerp voor moet aan maken maar dat zal ik dan wel horen. vanaf ongeveer hoeveel weken begint je onderbuik zachjes aan wat harder te worden.

Ik weet namelijk niet hoelang ik al zwanger ben maar ben wel al dik drie maanden niet meer ong geweest maar ik ben heel onregelmatig dus daar kan ik niks van op aan het enigste wat ik wel weet is dat als ik niet zwanger ben ik mijn schaambod heet dat geloof ik gewoon kan voelen maar nu niet meer ik voel het ook al wat harder worden.

ik denk zelf dat ik pas een week of 6 ben maar zou het dan mischien toch zo kennen zijn dat ik verder ben als ik zelf denk.

bvd groetjes moniek

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt gerust meer vragen stellen in 1 bericht.
    Bruinverlies kan erbij horen, is verder geen probleem, zien we vaak in de zwangerschap.
    Wanneer je buik begint te groeien is heel verschillend, daar kan ik geen gemiddelde over geven.
    Als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent zou ik snel een afspraak maken bij de verloskundige voor het intake gesprek en ook een afspraak voor een eerste echo. Neem je foliumzuur?

Mirjam

3. moniek1986

Jul 10, 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedank voor de reactie nee ik neem nog geen folium zuur en ik heb meteen na de zwangerschaps test een afspraak gemaakt bij de vk en die heeft mij ook oop korte termijn geplaatst waarschijnlijk denk ik ook omdat ik al drie maanden niet meer ong ben geweest denk ik maar dit is dus aankomende vrijdag al maar ben best ongeduldig van aard:) en maak me op het moment overal druk om wat betreft de zwanger schap zo erg heb ik het bij mijn andere twee zwangerschappen niet gehad de meest rare dingen: van mischien als ik de echo krijg zit er wel niks in of heeft er mischien nog wat zeep in het bakje gezeten en heb ik een valse uitslag gehad en zo nog meer van die dingen, en daarom heb ik van de week ook een digitale test van clearbleu gehaald en die gaf zwanger 2-3 weken aan dus dat stelde me wel wat gerust wat betreft de tijds indicatie van die clearbleu digitaal weet ik niet of dat wel helemaal betrouwbaar is maar goed daar kom ik als het goed is vrijdag achter.

nogmaals bedankt voor de reactie

groetjes moniek

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je vrijdag al terecht kunt. Nou, je bent echt wel zwanger hoor.Ik weet ook niet in hoeverre die CB test echt de duur kan bepalen, maar dat zie je vrijdag dus wel. Laat je het even weten als je bent geweest?

Mirjam

5. moniek1986

Jul 10, 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben vandaag naar de vk geweest voor termijn echo en ze zaggen wel dat me baarmoeder aan het werken en aan het groeien was (iets met een grijs vlak) alleen konden ze nog niet echt een vruchtzakje zien ja een heel klein zwart puntje zo groot al een speld knopje terwijl hij uitvergroot was dus eigenlijk niks nou moet ik volgende week vrijdag weer terug in de hoop dat ze dan wel iets kunnen zien

Share This Page