Rozenmarijke: ik mocht wel al met 7 weken een echo na mijn eerst mk. Hoeveel echo's is zal krijgen als ik zwanger ben weet ik niet. Geen idee of capsules werken. Dat hoop ik ook Miccie! Ik heb helaas geen ervaring met ovutesten, dus ik kan geen antwoord geven op je vraag. Succes bij de gyn, ik ga nu ook...
@Loetjoeh: suuces! Je bent er nu ws omgeveer, dus ik duim voor je! @MIccie: geen idee, wat betreft die ovutesten. Weet alleen dat als je nog HCG in je lijf hebt, die dingen ook positief testen. Mijn gyn zei dat als ik na 8 wk nog niet ongesteld was, ik terug moest komen. Daar loop jij wel aardig naar toe nu, geloof ik, dus als je straks 8 wk na de MK nog niet ongesteld bent, zou ik wel ff je gyn bellen... Hier vanochtend weer hoog getempt, dus ik ga er nu wel van uit dat ik idd m'n ei gehad heb, (dus de echo klopte iig, dat het er alweer helemaal klaar voor is). Heb multivitamines gehaald en besloot om maar gelijk de zwanger-versie te pakken en niet de zwanger-worden Ik dacht: als ik zwanger ben, ben ik het nu al en dan is het een beetje jammer om zo'n dure pot pillen te kopen en maar de helft te gebruiken, hahaha. We zullen zien...
loetjoe hoe was het bij de gyn?? rozenmarijke de vk zei tegen mij dat ik bij de volgende zwangerschap ook met 7 weken mocht komen. haha ik had ook die pillen gekocht hoor.wel positief blijven toch?? micci heb geen ervaring met ovu testen.. hoop voor ons alle dat we de volgend ronde zwanger zijn. Of ben ik dan veeel te positief???hihi Nou in iedergeval snel dan.
hey, ik ben zo teleurgesteld!!!! Ik kom net van de gyn af. Ik had op 31 dec een MK en pas deze week is de hcg waarde gezakt tot <2. Ik heb nog geen eisprong gehad, sterker nog (inw onderzoek) er zit ook nog niets aan te komen. Ik moet nu elke week bloedprikken (alweer!!!) tot half maart en als ik dan nog niet ongesteld ben (of zwanger) dan krijg ik daarna medicijnen. Ik heb aangegegeven waarom ik eerst onderuit moet gaan, een jaar moet wachten om daarna geholpen te worden, maar hij zei dat er nog geen reden was om aan te nemen dat ik lange cyclessen blijf houden (35-22-64-51 daarna MK - nu dag 41....!!!!) ben zo teleurgesteld, half maart !!!!! Ik ga nu wel vrijdag naar de osteopaat, blijf naar de voetreflex gaan en verder ga ik alles bijhouden en proberen iets af te vallen, ff de focus ergens (althans het idee dat ik er zelf ook iets aan t doen ben) op leggen anders word ik knettergek!
Miccie: balen zeg! Hopelijk komt het allemaal snel weer op gang bij je, houdt de moed erin! Mijn afspraak bij de gyn: ik moet 8 weken afwachten of ik een menstruatie krijg. Dan gaan ze verder kijken en eventueel een kijkoperatie doen. Vanwege de risico's vond ze het niet nodig om meteen te curetteren, waar ik wel blij mee ben.
Micci tjonge wat vervelend voor je. En ze kunnen wel veel zeggen. Ik vindt dat je toch wel een erg lange cyclus hebt. Ik had ook een super lange cyclus.zelfs wel een drie maanden niks.en ik heb ook wel eens twee keer in een maand mijn menstruatie. Maar sinds dat ik een kuur hebt gehad voir blaasontsteking.ging het gewoon weer goed.cyclus van gemiddeld 30 dagen. Dus door zo'n stomme blaasontsteking lag mijn cyclus helemaal doorelkaar.had ik het maar eerder getest. Had me wat maandjes elende bespaart. Maar ja,hoop dat er voor jou snel wat verandering in komt.laat de moed niet zakken. Dikke knuffel. Loetjoe laat die ongi maar komen.zodat je verder kunt met onderzoeken. Niet leuk als het allemaal duurt en duurt
@Miccie: jeetje, wat een tegenvaller zeg! Tja, en die lange cyclussen: ik begin er wel een beetje achter te komen dat de reguliere geneeskunde daar toch weinig mee kan. Heb een client die steeds heeeeeeeel lang achter elkaar ongesteld is, en die werd steeds naar huis gestuurd met: zal wel psychisch zijn. Dat vond ik belachelijk: ook als de oorzaak idd ligt bij de psychische problemen die ze heeft, gaat dat natuurlijk niet over als ze maar therapie gaat volgen... Dus ik heb weer aangedrongen op verder onderzoek, blijkt ze toch ee lichte afwijking te hebben van het bijnierhormoon en is de vraag of haar lichaam wel in staat is dat hormoon ook weer voldoende af te breken. Zijn ze nu aan het checken, dus ben benieuwd... Maar ik weet dus wel dat osteopathie hier veel mee kan, en visoliecapsules hebben voor mijn cyclus wonderen gedaan @Loetjoeh: wel in de gaten houden dat je geen koorts krijgt he? Want met die resten loop je wel kans op een baarmoederontsteking, (hoeft niet, maar als er wat bacterieen bijkomen, kan dat dus wel). Dus zodra je koorts krijgt aan de bel trekken bij je gyn hoor!!! Heb vanmiddag de VK nog even gebeld, die wilden graag op de hoogte gebracht worden, en die zeiden idd ook dat ik evt ook gelijk bij hun me weer zou kunnen melden en dat zij dan extra echo's konden regelen. Tja, dat zijn er dan wel minder dan bij de gyn, en dan moet ik apart naar de VK en naar het diagnostisch centrum. Dus dan weet ik het wel Doe mij maar voor alle rust dan elke 2 weken een echo op de plek waar ook de rest van de zwangerschap besproken wordt
Ik heb mij vandaag even verdiept in de teunisbloem/tarwekiem/visolie. En ik denk dat ik ook maar aan de visolie ga.
@Rozemarijke en Loetjoe: bedankt . Ik zal morgen ook eens visolie halen, ben benieuwd. Kan dat trouwens in combinatie met etos zwanger worden pillen? @nitaa: ik heb na de keizersnede een zware blaasontsteking gehad (2 keuren) zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? @Loetjoe: wat moet je mega lang wachten? heb je die rust? Verder kan ik niet wachten tot morgen om naar de osteopaat te gaan!
Miccie: volgens bij kun je dat er gewoon naast slikken, je kunt alleen geen 2 soorten vitaminepillen tegelijk slikken. Ik zou wel even kijken of er niet al visolie in die pillen zit. Dat ik moet wachten ligt ook een beetje aan mijzelf, omdat ik zelf ook liever geen curettage onderga en dit ook heb aangegeven. Als het op lange termijn beter voor m'n lichaam is, vind ik wachten niet zo erg.
Micci een vriendin van mij wilde zwanger worden.ze was al twee maanden niet ongi geweest.ze ging naar de ha.en moest een plasje inleveren.ze was niet zwanger.maar had een blaasontsteking.na twee kuren moest ze weer terug op controle bij de ha.en raad eens,ze was zwanger.. Ik denk zeker dat een blaasontsteking iets te maken kan hebben met de cyclus. En trouwens ik heb twee keer een keizersnede gehad. Een spoedkeizersnede, en een geplande.de volgende keer krijg ik weer eentje.maar ja eerst zwanger worden..
Ja maf, ik wist niet dat dat iets met elkaar te maken kon hebben. Maar een blaasontsteking voel je toch altijd? Of hoeft dat niet perse... Ik werd met best heftige krampen wakker, meteen twee pijnstillers genomen. Misschien wordt ik ongi? Of wordt het laatste restje afgestoten? We zullen zien.
Loetjoe,een blaasontsteking hoef je niet perse erg te voelen. Ik heb het vaker.meestal voel ik het echt super erg.pijn met plassen buikpijn verkleurde urine. Mijn vriendin heeft dat nooit.zij heeft ook min twee keer per jaar blaasontsteking.zij voelt zich dan gewoon ziekjes.misselijk,soms een beetje buikpijn. Maar helemaal geen pijn met plassen. Volgens mij is dat gewoon echt verschillend per persoon. Vind het gewoon raar dat mijn cyclus na de kuur van de blaasonsteking ineens weer normaal is.en dat die vriendin na kuur zwanger werd. Zal nog eens googlr of er echt een verband is.. ongi geworden??
Ik ben bij de osteopaat geweest en nu ben ik een beetje gerustgesteld. Hij is niet altijd even duidelijk maar ik denk dat hij van mening is dat er in mn buik niets mis is, althans hij zei dat hij mn hersenen behandeld heeft en toen ik vroeg heeft het wellicht met de blaas te maken zei hij dat hij ook mn baarmoeder behandeld heeft (want die bewoog te weinig) maar dat had niets met de eisprong te maken. Hij wilde me over 5 weken weer zien (gelukkig net na de afspraak bij de gyn en dus heb ik dan de uitslagen van bloedonderzoeken). Nu vul ik vanochtend mn chart in en verschijnt er weer een eisprong, maar als die toch geweest is (wat niet het geval was volgens de gyn) dan is dat 2 dagen eerder geweest dan de chart aangeeft, toen waren de ovulatietesten bijna positief (maar daarna waren de testen op). Einde van de week weet ik het zeker en als de komende dagen mn temperatuur hoog blijft is dat ook nog eens goed. En als dat niet het geval is dan is mn hele cycles door de war, gewicht (nog steeds hoog), temperatuur (vandaag 36,9 normaal 36,5-36,6 ongeveer), ovutesten (nu weer nagenoeg niets maar vorig weekend toch bijna positief maar daarna waren de testen op) heb weer puistjes, enzo. Einde van de week weet ik het zeker. Ik mag zo weinig mogelijk suiker nog en matig met alcohol. Ik dronk zowieso al een paar maanden niet ivm zwanger willen worden, dus dat is niet moeilijk maar weinig suiker is echt lastig, echt overal zit suiker in! het zal wel een paar dagen uitzoeken en aanpassen zijn, is alleen nog niet helemaal gelukt, althans ik heb geen koekjes, chocolade of snoep gehad, frisdrank enzo. Dat zijn de makkelijke suikers maar ik ben toch echt gesteld op mn bordje crusli 's morgens, mn liga e.d. boterham met nutella enzo en dat kan dus ook maar matig/niet meer. Ach, ik denk maar zo dat is maar een paar weken. @all Trouwens heb ik ook eens een zware blaasonsteking gehad en toen voelde ik alleen ineens erge pijn van onder (net na de keizersnee door de katheter) maar meer niet en ook niet dat de blaasontsteking nog niet over was na de eerste kuur.
Micci wat een gedoe he allemaal? Zou het ook lastig vinden om niette veel suiker te gebruiken. Hoop voor je dat de behandelingen van de osteopaat goed werken.
Hee meiden, Ik heb in november mijn 2de miskraam gehad binnen een half jaar tijd. 5 dec was mijn eerste menstruatie na de curretage en wat achteraf bleek ook mijn laatste, op 3 januari positief getest en vanaf het moment dat ik keek naar mijn test riep ik "deze blijft"! Was wel knijter onzeker en mocht met 7,1 naar de gyn voor een echo! Daarna wekelijks op controle en iedere week even een snelle echo om te kijken of het goed groeit en hartje klopt! Meiden heel veel succes met zwanger worden, dat het jullie allemaal mag gaan lukken in 2011!!!!
@aankomendemama bedankt dat geeft weer positieve hoop! Ik weet dat het allemaal goed komt en ik heb ook al een zoon maar toch maakt deze periode je heel onzeker, wanhopig, teleurgesteld e.d.
@aankomendemama: thanks! @blaasontsteking: ja, dat heeft dus invloed op je cyclus enzo. Ligt ook pal naast je baarmoeder he?, je blaas.... Hoe het precies zit, weet ik niet, maar wist wel dat het invloed heeft. @all: vanochtend net ongesteld worden, helaas. Dus maar weer druk aan de visolie, dan heb ik de volgende keer wel weer een nomale LF, denk ik, (Luteale fase dus, de tijd tussen ei en ongi. Die moet iig 10 dagen zijn om je eitje goed in te kunnen laten nestelen). Stomme is dus dat ik me juist vanochtend even heel misselijk voelde worden toen ik te lang wachtte met eten, dus ik had net zoiets van: Yes! Maar goed, iig nog even een maandje rust dus en da volgende maand maar eens zien...
@aankomende mama wat fijn voor je dat je weer zwanger bent.gefeliciteerd. Dat je over een paar maandjes maar een pracht van een beebje mag vasthouden. @rozenmarijke jammer dat je ongi bent.maar mischien is het fijner als je even een maandje rust hebt.jij aan de visolie,en ik aan de teunisbloemolie hihi @all yeah mag weer gezellig mee doen in bed.mijn ongi is nu helemaal weg. Het echt klussen duurt nog een ff.