@Nitaa: hoor wel vaker dat de eerste verschijnselen voelen als grieperig. Maar momenteel zou ik denken, met de beginnende griepepidemie, dat het eerder gewoon griep zou zijn... Alhoewel ik hard duim dat je toch zwanger bent! @Sugarblossom:ik zit nog te wachten op de miskraam, na de missed abortion die we vorige week op de echo hebben gezien... Dus voor dit moment zit ik er eigenlijk wel op te wachten, omdat we dan tenminste weer kunnen gaan denken aa zwanger worden. Nu is het alleen maar wachten en wachten tot het vruchtje mijn lijf eens uit wil. En ik was/ben 13 weken dan vandaag, en zo ziet mijn buik er dus ook uit. Heel naar als je toch eigenlijk niet zwanger bent, (en ook niet wilt dat je clienten dat gaan denken, want ik heb weinig zin dat zij gaan denken dat ik zwanger ben, en dan alles uit moeten gaan leggen).
@rozemarijke; ja klopt, als ik deze maand voorbij laat gaan voelt het een beetje als een gemiste kans. En stel dat het dan de volgende maanden nog lang niet raak is, is dat ook weer zo zonde. Echt rot dat je moet wachten op de miskraam..Ik hoop dat het vanzelf begint en dat je niet gecurreteerd hoeft te worden En natuurlijk ook balen dat je de zwangerschapskwaaltjes nog hebt! @ De anderen die bijna hun NOD hebben: hopelijk blijft het een Niet Ongesteldheids Dag en zijn jullie fijn weer zwanger!!! Ik duim voor jullie!
@Rozemarijke Ik dacht al van heb ik nou iets verkeerds gelezen. Jeetje meid wat een klote gevoel en gebeuren. Mag hopen dat je na deze miskraam toch super vruchtbaar ben en zwanger raak. Echt heel erg veel beterschap Roz! *knuffel*
Hoi ik heb vandaag eindelijk mn afspraak bij de verloskundige gehad. Ze zag een lege baarmoeder waarvan de wanden tegen elkaar zaten. Maar ze dacht wel aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarom moest ik meteen naar het ziekenhuis. Gelukkig was dat niet het geval, waarschijnlijk heb ik ook al een volledige miskraam gehad. Ik moet voor de zekerheid nog 2 keer bloedprikken en nog 1 inwendig onderzoek over een week. Waarschijnlijk is het al heel vlug afgestoten door het lichaam waardoor ik zo weinig last van de miskraam heb gehad. De krampen van vandaag hebben ze geen verklaring voor gegeven. Ik ben zo happy dat het goed zit. Raar eigenlijk ik was zo verdrietig dat ik een miskraam had en nu ben ik blij dat ik niet meer zwanger ben (want dan had ik een bbz gehad). Heel raar gevoel....
@Miccie (leuke naam trouwens) sterkte! Ik snap je wel. Gelukkig maar dat het vanzelf weg is gegaan want anders had het misschien allemaal weer veel langer geduurd voordat het goed kwam. Liefs X
@miccie wat fijn voor je dat alles goed was bij de vk en gyn. hier vandaag mijn nod. weet niet of ik ga testen vandaag. denk dat ik een paar daagjes wacht. heb nog steeds griep ofzo. erge rugpijn, temp.38.3,hoesten snotteren.spierpijn,hoofdpijn.pfff weet echt niet of het deze maand raak is.maar ben in iedergeval nog niet ongi. ga dadelijk maar weer naar bedje.moet even mijn kids klaarmaken voor school.
Ik zou geloof ik wel testen en dan over een paar dagen weer, en dan zien of het streepje donkerder wordt. Dat zou ik voor straks voor mezelf toch wel een fijne bevestiging vinden....
he dames, Ben helaas net ongi geworden. Dus weer op naar de volgende ronde.pfff waren het toch geen zwangerschapsverschijnselen(griep)
He, balen! Ik was trouwens eea aan het rondlezen en lees dat osteopaten nogal wat kunnen betekenen bij zwanger willen worden. Ik ben er voordat ik zwanger werd van Thirza zelf ooit geweest in verband met menstruatieklachten en ben daar erg van opgeknapt, maar ik lees dus ook dat een osteopaat veel goeds kan doen in het herstellen van de natuurlijke balans van je baarmoeder en eierstokken enz, en dat zeker na ee miskraam. Dus misschien een idee als zwanger worden lang duurt?
@nitaa Jammer meissie. Hopelijk een positieve test voor de volgende ronde en heel veel beterschap *knuff*
@nitaa, He balen meid!! Hopelijk de volgende ronde meer geluk!! je bent wel heel regelmatig als je het precies vandaag werd, dat is wel weer handig!! Wij hebben besloten deze ongesteldheid af te wachten en dan weer contact met het ziekenhuis op te nemen zodat we misschien omstreeks maart weer voor iui kunnen gaan. Het zou gewoon te bizar zijn als ik weer spontaan zwanger zou raken. We hebben immers 3 jaar over ons eerste kindje gedaan in de mmm. Maar ik hoop natuurlijk op een wonder nog in januari of februari
dank je lady's. germini ik ben wel echt op tijd he?? dat was afgelopen jaar toch wel heeeel erg anders. hopelijk blijft het zo. toch makkelijker inderdaad. Ik hoop voor jou dat ze snel iets kunnen doen in het ziekenhuis. Lijkt me echt zo zenuwslopend allemaal wat jij hebt meegemaakt. Dan mag ik niet klagen.
Dankjewel nitaa, Ik hoop ook echt dat het niet meer zo lang gaat duren!! Maar heb goede hoop Dacht vanmorgen............zal ik stiekem al vast testen?? maar nee........ik wacht toch maar mijn ongie af hahaha
@Rozemarijke: bedankt voor de tip, daar ga ik wel over nadenken. Ik ben er een lange tijd geweest vanwege een oude blessure aan mn stuitje, waarbij de kans op herstel minimaal was. Ik heb nu veel minder last en veel minder snel. En mn zoon is er met een paar weken oud geweest, en bij hem kwam het helemaal goed. Ik had daar eerder niet aan gedacht.
Hoi, Het duurde even, maar hier ben ik weer. Waarschijnlijk is het wel nieuwe zwangerschap, maar weet nog steeds niets zeker. Eerste echo staat gepland op 26 januari, dan maar even kijken of er wat zit. Voel wel wat symptomen, maar niet in dermate dat ik mijzelf ermee kan overtuigen. Ik sta er zelf eigenlijk een beetje pessimistisch en nonchalant tegenover. Zo van, ach het zal wel weer niet goed zijn. @ nitaa: nee, heb niet na de miskraam getest of de hcg al uit mijn lichaam was. Volgende zal ik dit zeker doen! @rozemarijke: Nee, ik voelde geen tekenen van afstoot voor de echo. Succes allemaal met zwanger worden!
Je kunt nu ook gewoon een test doen en dan over een week diezelfde test weer he? Dan weet je iig of je HCG omhoog gaat of niet... (dan namelijk donkerder streepje). Jeetje, nog ff nagelbijten dus tot de 26e. Dat duurt dan nog lang he, die twee weken? Ik ga voor je duimen hoor! Wel apart: van andere meiden vind ik het even moeilijk om te horen dat ze zwanger zijn, maar bij jullie kan dat nieuws me niet snel genoeg komen.... Egoistische wezens zijn we dan ook he, want hoe sneller jullie zwanger worden, hoe sneller wij straks hopelijk ook weer als straks de miskraam achter de rug is. Zo voelt dat iig. Ik dus morgen afspraak bij de gyn. Mijn mams gaat mee, m'n ouders hebben beiden vrij genomen en komen helemaal vanuit Assen naar hier (Den Bosch) rijden daarvoor. Maar ben wel blij, even wat steun morgenmiddag... (plus dat mijn moeder verpleegkundige is en dus ook de medische kant van het verhaal me goed bij kan ondersteunen). Plus dat ik er onderhand heel hard aan toe ben om het maar weer even te zien: twee weken doorzwangeren helpt niet echt om jezelf ervan te overtuigen dat er echt niets zit...
@loetjoe ben benieuwd of de echo goed is.maar nog even in spanning zitten. Zal voor je duimen. @rozenmarijke hoe is het gegaan??? Hier zijn we met zijn alle ziek geweest.morgen gaan de kids weer naar school.en ik weer werken. Vliegt de tijd teminste sneller voorbij.des te sneller kunnen we weer gaan klussen.ben nu bijna van mijn ongi af.
Hmm, beterschap dan maar! Hier is het vandaag goed gegaan. Heb misoprostol meegekregen om de miskraam op te wekken, en omdat ik op mijn werk deze week nog wat moeilijk planbare afspraken heb staan, en ik daarmee aan de slag wil als Thirza niet thuis is, ga ik dat -als alles dan nog steeds niet spontaan op gang is gekomen- dinsdag inbrengen en zal de miskraam op gang moeten komen. Is een kans van 20-30% dat dit middel daarvoor niet of niet voldoende werkt, dan komt er alsnog een curettage, maar de gyn gaf aan dat adt toch echt een operatie is, die veel belastender is voor je lijf en het herstel, dan de medicatie. En als je alsnog een curettage moet, is da dus ook minder belastend dan zo direct een curettage. Wel fijn dus dat mijn voorkeur bevestigd werd. Was ook erg fijn om nog een echo te hebben: was wel heel duidelijk: een vruchtje met enkel vocht erin: helemaal zwart op de echo. Heeft me echt rust gegeven, merk dat ik het nu al veel beter af kan sluiten en veel minder loop te malen. 't Is echt klaar, er zit echt niets en vruchtje was nu ook wat kleiner dan bij de echo twee weken geleden. Zou dus kunnen dat mijn lijf het komende week alsnog zelf gaat doen, maar gebeurt dat niet, dan wordt het dus uiterlijk dinsdag.